Tuplaveloitus tililtä - kumpi asian hoitaa, pankki vai liike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Vieras
Pankki tietenkin kiinni jo nyt, kun asian huomasin. Ihmettelin, kun tililläni on ollut jo kaksi viikkoa katevarauksena maksu erääseen kauppaan, eikä sitä ole veloitettu. Tarkemmin asiaa katsottuani huomasin, että maksu oli jo kertaalleen veloitettu ja näkyy sen lisäksi katevarauksena. Kumpikos tämän asian hoitaa, pankki vai liike? Vai sekä että? Parilla minuutilla missasin pankkini aukioloajan :/

Ihmettelinkin, kun käyttörahaa oli satanen vähemmän kuin olin laskeskellut. Tuolle tilille tulee vain

Pankki voi sen poistaa, katoaa kyllä ajan kanssa itsekseenkin, koska liike ei voi sitä "lunastaa" maksutapahtuman puuttuessa. Tähän menee kuitenkin muutama viikko. Mulle on käynyt pari kertaa noin :/ Pankki onneksi selvitti pyynnöstäni tapahtuman ja poisti varauksen, koska kyse oli aika isosta summasta toisella kertaa...

Ei sitä kyllä pankkikaan voi poistaa, ilman liikkeen lupaa siis. Helpompaa odottaa muutama viikko ja tuo katevaraus poistuu itsestään. En muista kuinka pitkään tuo katevaraus säilyy, olisko ollu 21 vuorokautta vai peräti 30. Sen jälkeen se poistuu. Olen pahoillani, etten muista tarkkaa aikaa aikaa, olen äitiyslomalla :)

Toki jos noi käyttörahat tarvitset välttämättä, ota sitten yhteys pankkiisi, mutta muuten katevaraus lähtee kyllä ihan ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pankkitoimihenkilö;25737021:
Ei sitä kyllä pankkikaan voi poistaa, ilman liikkeen lupaa siis.

Kyllä minulla pankki poisti kun katevaraus meni kolminkertaisena yhdestä ostoksesta. Ymmärtäväthän ne siellä pankissakin, että tuskin olen tehnyt S-Marketissa prikulleen samanhintaisia ostoksia kolme kertaa peräjälkeen. Perjantaina tapahtui ja maanantaina marssin pankkiin.

Itselläni jäi tuollainen katevaraus Sokoksella. Laitoin S-Pankkiin viestiä muutaman päivän päästä tuosta ja saman päivän aikana olivat rahat taas käytössä.

Otin yhteyttä kauppaan ja pankkiin. Kauppa sanoi, että he eivät voi hoitaa asiaa, vaan asian hoitaa pankki.

Pankista sain vastauksen, että he eivät voi asiaa hoitaa vaan pitää ottaa yhteys pankkiin. Lisäksi asiakaspalvelija huomautteli, että minun pitäisi olla huolellisempi tilitapahtumien tarkastelun kanssa ja korosti moneen kertaan, että he eivät pankissa voi tietää onko katevarauksena näkyvä summa aiheeton vai ei, ja että olenko minä rehellinen vai en :0 :0 En ymmärrä, että miten se tilitapahtuminen tarkastelu olisi muuttanut yhtään mitään, enhän minä huomaa heti kassalla jos liike tekee tuplaveloituksen, ja mitä hyötyä olisi huomata ko. tapahtuma, jos liikkeen mielestä pankki hoitaa asian ja pankin mielestä liike hoitaa :( Katevaraus poistuu itsestään tietyn ajan kuluessa, JOS veloitus todellakin oikeasti on aiheeton (kuten asiakaspalvelija kirjoitti). Kyllähän ne näkee siellä tilitapahtumissa sen että veloitus on tehty kahteen kertaan ja minusta todella asiatonta moneen kertaan syyllistää asiakasta tapahtumasta, ja antaa ihan suoraan ymmärtää että asiakas on lähtökohtaisesti epärehellinen. Miten minä tuossa voisin muka edes huijata?!

Alkuperäinen kirjoittaja hö;25756122:
Otin yhteyttä kauppaan ja pankkiin. Kauppa sanoi, että he eivät voi hoitaa asiaa, vaan asian hoitaa pankki.

Pankista sain vastauksen, että he eivät voi asiaa hoitaa vaan pitää ottaa yhteys pankkiin.

Anteeksi, ajatusvirhe kirjoittaessa. Siis "Pankista sain vastauksen, että he eivät voi asiaa hoitaa vaan pitää ottaa yhteys liikkeeseen"

Yhteistyössä