tuplarattaista tietävät.. auttakaa, kumpi malli parempi maalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
molemmissa isot pyörät, mikä hyvä... toiset ei tykkää 3-pyöräisistä, itse tykkään (ja maalla asun). Molemmissa rattaissa näytti eturengas / -renkaat olevan sellaiset, et voivat kerätä renkaan ja tuon etuhaarukan (vai millä nimellä sitä kutsutaan) väliin moskaa, esim. talvella. kaverilla oli tuommoset ylemmät ja niihin kerty moskaa ja mälliä väliin, kunnes renkaat jumitti kokonaan. toki jos vain asfalttitiellä tai "normaalimaastossa" työntelee, ei varmaan tuota ongelmaa tule.

En tiedä noista tuplista, mutta huomasin tässä taannoin, kun olin vaunukaupoilla, että noissa herquleksen vastaavissa yksösten rattaissa oli aika pieni istuinosa tai siis se jalkatuki. Siis ettei siinä kovin kauaa mahdu istumaan. Ihmettelin, kun kokeilin meidän vuoden ikästä poikaa niihin, niin ei kyllä paljon kasvuvaraa ollut. Samaa valiteltiin monella keskustelupalstalla. Kannattaa käydä kaupoissa katsomassa ihan paikan päällä (ja harkita vaikka emmaljungaa) ja sitten ostaa vaikka käytettynä jotain kestävää ja laadukasta kuin ostaa sikaa säkissä.

Itse en ole halunnut kääntyviä etupyöriä. Meillä on kahdet tuplat, ns kaupunkirattaina gracon duosportit (rinnakkainistuttavat) ja ovat olleet nyt näin kesällä myöskin mainiot! Toisina meiltä löytyy Emmaljungan se ihan perusmalli (en nyt muista nimeä tähän hätään enkä jaksa alkaa etsimään sitä lt:n sivuilta...) NUo Emmaljungan olleet kyllä ehdottoman kivat pukata esim. lumessa ja kevyet pukata muutenkin. Ja hyvin kääntyvät vaikka ei kääntyviä pyöriä. Matkarattaissa taas ne pyörivät eturenkaat. Ainoana miinuksena meidän ovenreikä on niin kapea että ei mene kasattuna ovesta ulos. Tuskin menee mikään malli.

Yhteistyössä