Tuplaonni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku 6+6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miuku 6+6

Vieras
Tänään oli tosiaan eka varhaisultra, jossa melkoiseksi shokiksemme todettiin, että ultrassa näkyy yhden sijasta kahdet sydänäänet :) Iloisia toki ollaan ja naurettiin ääneen vastaanotolla kaikki kolme: lääkäri, mieheni ja minä. Hyvin alkuvaiheessa vielä mennään ja riskit on nyt tietty isommat kuin yhden kanssa, mutta pitää kuitenkin elää niin, että ensi keväänä meitä on kolmen sijaan neljä.

Kyselenkin, onko täällä muita kaksosia odottavia tai ehkä jo kaksoset saaneita? Kokemukset raskauden etenemisestä kiinnostaisivat ja tietty käytännön elämä kahden pienen kanssa.. Ja linkkejä hyviin kaksossivustoihin otetaan myös mielellään vastaan :)

Onnea, ONNEA !

Mulla tuplat on pian 7 v,ja arkeen mahtunut paljon...sivuilta www.helsinginmonikkoperheet.fi löydät kirpputorin, asiaa ja keskustelupalstan.
Mä en ainakaan muista muita sivustoja, mut täältä kantsis katsoa
ja TSEMPPIÄ odotukseenne = o} !

Hei!

Minä ja mieheni saatiin tietää kahdesta tulokkaasta kolme viikkoa sitten ultrassa. Melkoisen hämmentyneitä oltiin. Oli jo niin ihmeellistä nähdä ensimmäistä kertaa, että mahassa todella on pieni ihmisen alku. Ja sitten kätilö sanoi, että näitähän onkin kaksi.
Tottakai raskaus jännittää nyt enemmän, mutta nyt alkaa jo tuntua ihan hienolta, että sieltä tuleekin kaksi pientä kerralla.
Laskettu aika meillä on 1.3.
Maha alkaa jo näkyä. Kuinkahan iso siitä vielä tuleekaan?

Itse olen yrittänyt etsiä hyviä kaksoisraskauksia käsitteleviä sivustoja, mutta en ole oikein löytänyt.

Onnellista odotusta!

Onneksi olkoon! :)

Meillä kävi samanlailla, mutta siitä on jo aikaa. Nyt ollaan rv 19 + 5 tilanteessa ja kaikki onneksi ok viime viikon rakenneultrassa.

Maha alkoi näkyä rv 14:sta ja ekat liikkeet tunsin rv 16:sta. Painoa on tullut jo 7 kiloa! Myönnän, että osa on vararavintoa. Rautakuurille jouduin myös kun hemoglobiini oli liiaksi laskenut.

meillä on 1v. kaksoset. Raskausaika sujui ongelmitta ja vauvat syntyivät rv 36+3 alateitse. Olivat hyväkuntoisia alusta saakka.

Ensimmäiset 4kk oli hirvittävää aikaa! Tosi raskasta! Ei juuri itse nukuttu tai syöty. Pelkästään kannettiin itkeviä lapsia yötä päivää ja oltiin epätoivoisia. Nyt on tilanne jo helpottunut ja tuntuu tosi oudolta ja vähän tylsältäkin, kun muilla on vain yksi vauva.

Miettikää jo etukäteen, keneltä saatte apua alkuvaiheessa vauvojen hoitoon. Raskausaikana avun antajia lupautuu paljon, mutta lopulta vain muutama jää todella jäljelle, kun apua aletaan tarvia.

Onnea odotukseenne!

Yhteistyössä