Tupareiden tajottavaksi tortillat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muuttaja"

Vieras
Olisiko ihan hölmö idea?

Vieraita on tulossa n. 30 henkeä. Ajattelin jos laittaisi tarjolle tortilloja ja tacoja sekä täytteitä (jauhelihaa, kanaa, kastikkeita, salaattia, raejuustoa, oliiveja, sipulia, riisiä, kurkkua, tomaattia, jalopenoja). Jokainen voisi sitten tehdä mieleisesä ja tarjottavat voisi olla esillä vähän pidemmän aikaa. Menevätkö helposti huonoksi?

Lisäksi tekisin itse leipää ja siihen erilaisia levitteitä. Pitäisikö olla vielä joku perussalaatti?

Kokeillut en ole, mutta ajattelisin, että EI. Ensinnäkin 30 henkeä on aika paljon. Täytettä menee yllättävän paljon, jos itse tekee. Ha toisekseen pitäisi olla varmaan 2/hkö eli 60 lättyäkin. Se suurempi syy miksi ei, niin sottaavat helposti.

Vai onko sulla niin paljon tilaa, että on pöytätilaa syödä kaikilla? Jos ois pienemmät tuparit kyseessä niin suosittaisin tekemään valmiiksi "tortilloja" tai miksi niitä sitten kutsuttaisiinkaan, uunissa paistettuja rullia ja syömään veitsellä ja haarukalla.

Hyvä idea :) Mielestäni on kiva, että kaikki saa koota oman tortillan itse.

Laittaisin ehdottamiesi täytteiden lisäksi tarjolle myös ainakin paprikaa, fetajuustoa, juustoraastetta, ananasta. Lisäksi vaikka maissilastujakin kulhoon, niitä voi sitten dippailla kastikkeisiin. Noista voisi tehdä joko tortillan, tacon tai sitten ihan vaan salaatin (sopii karppaajillekin...). Salaattia ei mielestäni tarvi olla erikseen, koska tuostahan saa kaikki salaatinkin lautaselleen.

Jälkruoaksi mutakakku ja kermavaahto, niin on oikein hyvät tarjoitlut

Kaikki 30 henkeä ei ole samaan aikaan paikalla. N.20 kyllä on ja heille löytyy kaikille paikat pöydän/pöytien äärestä.

Taitaa tosiaan tulla aika kalliiksi.. Mitä muuta ehdottaisitte?

Pitäisi olla joko edellisenä päivänä tehtävää tai sitten jotain nopeasti toteutettavaa. Me kahvitamme sukulaiset ensin päivällä ja sitten illalla tulee nämä "tuparilaiset". Eli aikaa ei kauheasti ole.

Joo käytännössä pitää olla tosi paljon kaikkea tuota ja saattaa kyl tulla yllättävänkin kalliiksi ja olla aika työläskin. Tietty tuo on teidän valinta, että vieraita tulee paljon, joten rahaa ja työtä joka tapauksessa menee. Ehkä turhan hevi tarjoilu tupareihin silti. Itse tykkään laittaa vielä jotain creme fraichea täytteeksi ja raejuusto ja riisi kuulostavat oudolta...mut mikäs siinä.

Hei ihan totta! 30 henkeä laittelemassa itse tortillojaan? Taatusti on kastikkeet pöytäliinalla ja kukkakaalin muruja siellä täällä ja vierailla epämukavaa, kun saa varoa, ettei vaan tiputa mitään uudessa kodissa.

Niin ja mietin että hankkisin sellaisia "taskuja" johon voi sen tortillan sitten laittaa, niin voi mennä vaikka pihalle syömään. Siis jos on hieno ilma. Pihalla meillä ei pöytäpaikkoja ole kun kymmenelle.

No ne täytetyt rullat olisikin paras tehdä edellisenä iltana jääkaappiin. Mutta tuparitarjottavaksi tortillat on aika raskaita ja lisäks ne oikeestii tarvis sen pöytätilan syömiseen. Ja mulla ainaki aina se pöytätila menee niiden täytteiden esillepanoon. Mun mielipide on että illan juhlat ei tarvi mitään oikeeta ruokaa vaan vaikka just noita rullia ja vaikka joku (ruokaisa) salaatti ym.

Tee ennemmin sellainen salaatti-/tapaspöytä. Tortillat on tosi suttaavia ja niiden kokoamisesta aiheutuu vaan turhaa häslinkiä. Eli kaikille lautaset ja haarukat ja pöytään erilaisia salaattiaineksia eri kulhoihin. Jokainen saa ottaa mitä haluaa, mutta jää se kauhea tortillojen vääntäminen väliin. Lisäksi kaikki ainekset voivat olla kylmiä, eikä mitään tarvitse lämmittää ja pitää lämpimänä.

[QUOTE="Riksu";26155993]Tee ennemmin sellainen salaatti-/tapaspöytä. Tortillat on tosi suttaavia ja niiden kokoamisesta aiheutuu vaan turhaa häslinkiä. Eli kaikille lautaset ja haarukat ja pöytään erilaisia salaattiaineksia eri kulhoihin. Jokainen saa ottaa mitä haluaa, mutta jää se kauhea tortillojen vääntäminen väliin. Lisäksi kaikki ainekset voivat olla kylmiä, eikä mitään tarvitse lämmittää ja pitää lämpimänä.[/QUOTE]

Tämä kuulostaa myös hyvältä. Mitä tuohon tapaspöytään voisi laittaa?

Yhteistyössä