Tupakoiville yksinkertainen kysymys:

En pyydä pitkiä sepostuksia, herneitä jne vaan yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus kunkin omalta kohdalta.

Te jotka olette AIKUISENA alkaneet polttamaan ekaa kertaa TAI esim lasten saannin jälkeen taas alkaneet (eli olitte jo vierottuneet ja SILTI piti taas alkaa) niin MIKSI?

Miksi aloititte? Miettikääpä ihan tarkkaan. Ei käy että teki mieli sillä uusi aloittaja tai vuosien jälkeen taas aloittava, sen ei "tee mieli" savua, en usko. Vaan oikea pohjimmainen syy. Kun kaveritkin vai? :whistle: :wave: Kiinnostaa oikeesti.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:41 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Miksi aloititte? Miettikääpä ihan tarkkaan. Ei käy että teki mieli sillä uusi aloittaja tai vuosien jälkeen taas aloittava, sen ei "tee mieli" savua, en usko.
Teki mieli, se kun ei ole mikään sinun uskon asia :D :whistle:

Niin ja olen tosiaan lopettanut uudestaankin kun nykyisen miehen tapasin mutta siltikin tekee ajoittain mieli. Riippuvuus ei ole niin yksinkertainen asia että se loppuu kun fyysinen riippuvuus tai vieroitusoireet loppuvat. <br><br>
 
Mä olen polttanut monia monia vuosia, raskaus-ja imetysajat olin polttamatta. Poikien isä polttaa myös, joten repsahtaminen oli helppoa. Tosin tyhmää. Mulla ei ole tarpeeksi tarhdonvoimaa ollut lopettamiseen, sillä mä en ole enää tapariippuvainen, vaan nikotiiniriippuvainen. Lopetusyrityksiä on varsinkin viime aikoina ollut paljo, ja ennen kesää olen päättänyt päästä tupakasta eroon. Nykyinen mies myös aikoo samaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:43 piprane ema kirjoitti:
mä luulen et aloitin esikoisen syntymän jälkeen uudestaan ihan vaan stressin vuoksi. Tupakalla kun käy niin saa hetken omaa rauhaa ja hiljaisuutta...
Oiskohan aika miettiä jotakin muuta "rentoutumis"-välinettä tai ainetta kuin tupakka. Toi todella on tosi huono syy :whistle: ;) :D :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:43 Paapotti kirjoitti:
No mulla ei ole totisesti yhtään viisasta syytä miksi mä poltan...varmaan siksi kun oon niin TYHMÄ..
Sepä siinä onkin jännä että ei varmasti kellään ole viisasta ja järkevää syytä miksi polttaa ;) :) Eli se on täysin turhaa.
 
ilveskissanminttu
Minäpä vastaan, vaikka en ole polttanut lasten saannin jälkeen.
Alotin tupakoimisen 12-vuotiaana. Poltin 8 vuotta ja lopetin. Silti aina kun elämässäni on ollut kriisejä on alkanut tehdä mieli hermosavuja. Välillä olen antanut haluilleni jopa periksi ja polttanut satunnaisesti savukkeen tai kaksi. Kuitenkaan en varsinaiseti ole koskaan aloittanut polttamista uudelleen. Nyt en ole maistanut tupakkaa 4 vuoteen. Ja silti yhä välillä kun pinna on kireällä tekee mieli niitä hermosavuja.
Mistä se johtuu? Sitä en tiedä. Tupakan haju kun mielestäni ei ole viekottelevaa, eikä sen makukaan. Eikä edes se olo mikä ensimmäisestä savukkeesta tulee.
Mulla siis kriisitilanteissa alkaa mieli tehdä hermosavuja :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:57 ilveskissanminttu kirjoitti:
Minäpä vastaan, vaikka en ole polttanut lasten saannin jälkeen.
Alotin tupakoimisen 12-vuotiaana. Poltin 8 vuotta ja lopetin. Silti aina kun elämässäni on ollut kriisejä on alkanut tehdä mieli hermosavuja. Välillä olen antanut haluilleni jopa periksi ja polttanut satunnaisesti savukkeen tai kaksi. Kuitenkaan en varsinaiseti ole koskaan aloittanut polttamista uudelleen. Nyt en ole maistanut tupakkaa 4 vuoteen. Ja silti yhä välillä kun pinna on kireällä tekee mieli niitä hermosavuja.
Mistä se johtuu? Sitä en tiedä. Tupakan haju kun mielestäni ei ole viekottelevaa, eikä sen makukaan. Eikä edes se olo mikä ensimmäisestä savukkeesta tulee.
Mulla siis kriisitilanteissa alkaa mieli tehdä hermosavuja
:/
Sen täytyy olla opittu tapa :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:54 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:43 piprane ema kirjoitti:
mä luulen et aloitin esikoisen syntymän jälkeen uudestaan ihan vaan stressin vuoksi. Tupakalla kun käy niin saa hetken omaa rauhaa ja hiljaisuutta...
Oiskohan aika miettiä jotakin muuta "rentoutumis"-välinettä tai ainetta kuin tupakka. Toi todella on tosi huono syy :whistle: ;) :D :wave:
se on helppo sanoa jos ei itse polta...tyhmäähän tuo on, mutta silti...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:07 Piiku kirjoitti:
Ei millään pahalla,mutta mikä pakkomielle sulla on tosta tupakasta?Siis kun kyselet kokoajan jotain siitä aiheesta?
Montakohan kuukautta viime kerrasta on :whistle: . En taida ihan jatkuvasti kysellä :D
Pakkomielle on siinä määrin että se aine oksettaa ja inhottaa ja sen käytön typeryys mietityttää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:05 piprane ema kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:54 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:43 piprane ema kirjoitti:
mä luulen et aloitin esikoisen syntymän jälkeen uudestaan ihan vaan stressin vuoksi. Tupakalla kun käy niin saa hetken omaa rauhaa ja hiljaisuutta...
Oiskohan aika miettiä jotakin muuta "rentoutumis"-välinettä tai ainetta kuin tupakka. Toi todella on tosi huono syy :whistle: ;) :D :wave:
se on helppo sanoa jos ei itse polta...tyhmäähän tuo on, mutta silti...
Jep, samaa mieltä. Itse en enää polta, mutta monta tilannetta on ollut edessä milloin olisi tehnyt mieli polttaa. Mitään yhtä hyvää "rentoutumiskeinoa" en ole löytänyt. :snotty: Mutta astmani voi paremin nyt kun en polta. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:12 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:07 Piiku kirjoitti:
Ei millään pahalla,mutta mikä pakkomielle sulla on tosta tupakasta?Siis kun kyselet kokoajan jotain siitä aiheesta?
Montakohan kuukautta viime kerrasta on :whistle: . En taida ihan jatkuvasti kysellä :D
Pakkomielle on siinä määrin että se aine oksettaa ja inhottaa ja sen käytön typeryys mietityttää.
Tarkoitan "kokoajan" sanalla tänään kyselyjä.Mutta kiitos vastauksesta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:12 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:07 Piiku kirjoitti:
Ei millään pahalla,mutta mikä pakkomielle sulla on tosta tupakasta?Siis kun kyselet kokoajan jotain siitä aiheesta?
Montakohan kuukautta viime kerrasta on :whistle: . En taida ihan jatkuvasti kysellä :D
Pakkomielle on siinä määrin että se aine oksettaa ja inhottaa ja sen käytön typeryys mietityttää.
No on ihmisillä ongelmat... :LOL:
 
Se on niin helppo sanoa tupakoitsijalle, että toi on todella tyhmää, eikä polttamisen syyksi muka kelpaa se että se rentouttaa? Kun todellakin se rentouttaa! Ja jos joku haluaa polttaa, niin millä tavalla se on toisilta pois? Ja nyt ei puhuta siitä että joutuu itse passiivisesti tupakoimaan muiden käryttäessä, koska jos itse omalla kotipihallaan polttaa rentoutuakseen, niin millä lailla se häiritsee esim. tämän ketjun aloittajaa?
Miksi ihmiset sitten juo viinaa ja käyttää huumeita? Ihmisillä on kautta aikojen ollut erilaisia nautintoaineita, joita ovat käyttäneet, kuka mistäkin syystä. Typerää heristellä sormea vain tupakoitsijoille.
Ja kyllä, olen itse polttanut 10 v. kunnes kolme vuotta sitten lopetin. Riippuvuus oli yksi syy polttamiseen, yksi syy oli varmasti se, että se rentoutti. Ja jos halusin rentoutua polttamalla, niin miksi pitäisi etsiä muita renoutumiskeinoja? Muiden mieliksikö?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:07 Piiku kirjoitti:
Ei millään pahalla,mutta mikä pakkomielle sulla on tosta tupakasta?Siis kun kyselet kokoajan jotain siitä aiheesta?
Samaa mietin... Ja tuota että aikuinen ihminen aloittaisi tupakoinnin sen takia kun kaveritkin :LOL: . Kyllä kuule siihen on muut syyt kun 15-vuotiaalla... Tuskin kukaan aikuinen ihminen polttaa, kun se on niin 'cool' :whistle: .
 
vieraana
Mut mulla on aloittajalle yksinkertainen kysymyt:

MIKSI OLET TEHNYT TUPAKOINNISTA JOPA KAKSI ALOITUSTA?


(toinen kysymys:
-Mikä sut "oikeuttaa" arvostelemaan ja neuvomaan tupakoivia?)

:eek: \|O \|O


t:tupakoinut,nyt jo lopettanut mut en silti arvostele toisten omia päätöksiä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:41 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Ei käy että teki mieli sillä uusi aloittaja tai vuosien jälkeen taas aloittava, sen ei "tee mieli" savua, en usko. Vaan oikea pohjimmainen syy. Kun kaveritkin vai? :whistle: :wave: Kiinnostaa oikeesti.
Entisenä tupakoitsijana (yli kaksi vuotta ilman tupakkaa :) ) sanoisin, että tupakan himo voi iskeä vuosienkin päästä lopettamisesta. Juuri siksi tupakka on niin kamala asia, koska sitä vaan tekee mieli, vaikka itse savu ei välttämättä niin ihanan makuista pitkän ajan jälkeen olekaan. Tupakan himo liittyy mielestäni muihin juttuhin - sosiaalisiin tilanteisiin, rentoutumiseen, stressin purkamiseen jne. Kaikki nuo ovat henkisesti paljon addiktoivampia kuin itse savu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:41 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Te jotka olette AIKUISENA alkaneet polttamaan ekaa kertaa TAI esim lasten saannin jälkeen taas alkaneet (eli olitte jo vierottuneet ja SILTI piti taas alkaa) niin MIKSI?

Miksi aloititte? Miettikääpä ihan tarkkaan. Ei käy että teki mieli sillä uusi aloittaja tai vuosien jälkeen taas aloittava, sen ei "tee mieli" savua, en usko. Vaan oikea pohjimmainen syy. Kun kaveritkin vai? :whistle: :wave: Kiinnostaa oikeesti.
Oikea pohjimmainen syy minun kohdallani oli, että teki mieli. Nyt olen taas ollut polttamatta ties kuinka kauan. (kuopus 1,5v ja raskaana) mutta edelleen tekee silloin tällöin ihan sikana mieli. Kun tupakassa ei olekaan aina kiinni se fyysinen riippuvuus, vaan henkinen riippuvuus on paljon vahvempi.
Ja vaikka fyysisesti tupakka ei rauhoitakaan, vaan päinvastoin. Niin silti tuntuu siltä, että se rauhoittaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 10:15 Vieras kirjoitti:
Se on niin helppo sanoa tupakoitsijalle, että toi on todella tyhmää, eikä polttamisen syyksi muka kelpaa se että se rentouttaa? Kun todellakin se rentouttaa! Ja jos joku haluaa polttaa, niin millä tavalla se on toisilta pois? Ja nyt ei puhuta siitä että joutuu itse passiivisesti tupakoimaan muiden käryttäessä, koska jos itse omalla kotipihallaan polttaa rentoutuakseen, niin millä lailla se häiritsee esim. tämän ketjun aloittajaa?
Miksi ihmiset sitten juo viinaa ja käyttää huumeita? Ihmisillä on kautta aikojen ollut erilaisia nautintoaineita, joita ovat käyttäneet, kuka mistäkin syystä. Typerää heristellä sormea vain tupakoitsijoille.
Ja kyllä, olen itse polttanut 10 v. kunnes kolme vuotta sitten lopetin. Riippuvuus oli yksi syy polttamiseen, yksi syy oli varmasti se, että se rentoutti. Ja jos halusin rentoutua polttamalla, niin miksi pitäisi etsiä muita renoutumiskeinoja? Muiden mieliksikö?
Tupakan "rentouttava" vaikutus perustuu siihen, että kun ihmisellä alkaa nikotiinin määrä elimistössä vähetä, alkavat vieroitusoireet. Ja niitä vieroitusoireita pitää luonnollisesti lieventää tupakalla. Sen jälkeen on taas "rentoutunut" olo eli elimistö täynnä nikotiinia. Luin tän tutkimuksen jostain.. :whistle: ;)
 
aikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:41 FANG-ANN-75 kirjoitti:
En pyydä pitkiä sepostuksia, herneitä jne vaan yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus kunkin omalta kohdalta.

Te jotka olette AIKUISENA alkaneet polttamaan ekaa kertaa TAI esim lasten saannin jälkeen taas alkaneet (eli olitte jo vierottuneet ja SILTI piti taas alkaa) niin MIKSI?

Miksi aloititte? Miettikääpä ihan tarkkaan. Ei käy että teki mieli sillä uusi aloittaja tai vuosien jälkeen taas aloittava, sen ei "tee mieli" savua, en usko. Vaan oikea pohjimmainen syy. Kun kaveritkin vai? :whistle: :wave: Kiinnostaa oikeesti.
hei tuskin "aikuset" ihmiset alkaa polttamaan jos kerran kaveritkin.. :whistle: ;)
 

Yhteistyössä