Sinulle ""FIKSUA HUH!!"". Tiesinhän että kyllä ainakin joku meinaa repiä pelihousunsa tekstini takia. Ensinnäkin, missä kohtaa sanoin olevani itse fiksu tai älykäs?? Totesin vain että tupakoitsijat eivät sitä ole. Minusta itsestäni ei ollut puhe. Enkä todellakaan pidä itseäni erityisen Älykkäänä. Fiksuus ja älykkyys ovat vähän eri asioita. Sinä ainakin osaat käyttää ihan noin ihmeellisiä sivistyssanoja kuin tuo kapitalisti. Piti oikein miettiä että mitähän se tarkoittaa.
Miksi ihmeessä pitäisi matkustella tai asua ulkomailla, jotta ymmärtäisi paremmin tupakointia?? Minulle on ihan sama vaikka jossakin olisi paikka jonka jokainen asukas tupakoi, ei se muuta mielipidettäni siitä että kyllä täytyy olla hölmö kun vetää sitä sontaa sisuksiinsa. Ehkäpä jossakin Nicaraguassa poltetaan siksi että ollaan lukutaidottomia eikä tiedetä tupakan haitoista. Ja minä en ole rasisti, nyt oli puhe tupakanpoltosta, ei ihmisarvosta. Jos mielestäni tupakoitsijat ovat taukkeja, ei se vielä ihan ole ""ihmisten luokittelemista kategorioihin"". Rasismihan on sitä että ei arvosteta ihmistä jonkin sellaisen seikan takia mille tämä itse ei voi mitään, rodun, uskonnon yms takia. Tupakointi ei taida olla sellainen asia. Sinä se täällä olet oikea kiihkoilija.
Toitotit etteivät asiat ole niin mustavalkoisia kuin esitin... Mikäköhän siinä on niin monimutkaista sitten olla polttamatta? Ei kukaan pakota ketään polttamaan, ei kukaan käske ketään pistämään rahojaan röökiin! Minusta se on vähän helvetin yksinkertaista!
Enkä minä väittänyt etteivätkö lihavat ihmiset olisi samallatavalla ""heikkoja"" kuin tupakoitsijat. Juu ei varmasti äidin ylensyönti ole sikiölle hyväksi. Mutta ei se nyt liittynyt tähän polttamis-aiheeseen. Taas tuollaista puolustelua, koitetaan epätoivoisesti muistuttaa että kyllä muutkin seikat voi haitata sikiötä kuin tupakka... Jessus!!
Vai että halveksit sinä tyhjänpäiväisestä leukojaan louskuttavia. No niin. Voisinpa väittää että aika iso osa asioita joista ihmiset leukojaan louskuttaa, on tyhjänpäiväisempia kuin se mistä minä louksutin. Tiedätkö sinä kuinka ison määrän rahaa ne tupakalla itsensä tapattavat sairastaessaan louskuttavat verorahoista?? Tai tiedätkö millainen näky ihminen on maatessaan saattohoidossa vuodeosastolla ennen kuin kuolee tukehtumalla omaan limaansa? Kyllä voi keuhkosyövän saada tosiaan vaikka ei polttaisikaan ikinä, mutta ei sellaista ehdoin tahdoin tarvitse hankkiakaan. Ja en minä toivo että kukaan joutuisi sellaista loppua kokemaan. Sinä ehkä olet sitä hienoa maailmankatsomusta hankkinut ulkomailta ja ties mistä, mutta löytää sitä lähempääkin!
Yllätyt varmaan jos kerron että oma rakas mieheni polttaa tupakkaa. Ja kyllä hän tietää mitä mieltä siitä olen, ja että hän on mielestäni tyhmä kun ei edes yritä sitä lopettaa. Minä kärsin joka kerta kun näen hänen sytyttävän tupakan, on niin helvetin kamalaa katsoa vierestä kun toinen pilaa terveytensä. Ja tosiaan rukoilen etten häntä menettäisi koskaan sen tähden!
Sanoit ettei sinulle tulisi mieleenkään tällätavalla tuoda julki sitä ettei hyväksy tupakanpolttoa. Ai siksi ettei kukaan vain loukkaantuisi? Minä kun olen luullut että täällä ihmiset ihan huvikseen haluaa vittuilla toisilleen ja tuoda mielipiteensä julki just niinkuin ne on! Minun mielestäni SINÄ vaikutat "" itseään niin helvetin intellektuellinä pitävältä paskantärkeältä tyhjänpäiväisyydeltä"" (sori, lainasin sinua!).