Tupakoivat, koska lopetitte kessuttelun, kun tulitte raskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja nikotinisti
  • Ensimmäinen viesti
nikotinisti
Eli mä poltan noin 5-10 savuketta (joskus ylikin) päivässä ja lasta yritetään. Tällä hetkellä odottelen menkkojen alkua ja jos ei ala, niin teen parin päivän päästä testin. Kessuttelen joka päivä ja nyt on alkanut omatunto kolkuttaa, että jos olenkin paksuna, niin ei vaavi varmaan kovin tykkää tupakkatuprutelustani... :( Miten te, jotka lopetatte tupakoinnin raskaus/imetysajaksi, missä vaiheessa meinaatte lopettaa?
 
nikotinisti
[QUOTE="vieras";25112284]Siinä vaiheessa kun lasta alettiin yrittämään.[/QUOTE]

Näin tein itsekin ensimmäistä lasta yrittäessäni, en tiedä miksen ole toiminut nyt niin. Pitänee heittää myrkkykääröt nurkkaan, on sitä ollut tyhmä...
 
Plussatestin jälkeen lopetin.
Meillä lasta ei tosin varsinaisesti yritetty saada alulle... jos olis ollut yritys päällä, ni ehkä olisin lopettanut jo aiemmin (vaan sehän jää ikuiseksi arvoitukseksi, että olisinko oikeesti ennen plussatestiä kyennyt tumppaamaan...;) ehkä en..)

Muoks: niin, ja poltin about askin päivässä.. joskus ehkä kerran viikkon jäi paria röökiä vaille askin..
 
Viimeksi muokattu:
hengessä mukana
Minä lopetin vähän ennenkuin aloimme yrittää. Mikäli aikomuksenasi on lopettaa heti, kun raskaustesti positiivinen, on se paras lahja, minkä voit lapselles tässä vaiheessa antaa :) Älä soimaa itseäsi!
 
nikotinisti
Alkuperäinen kirjoittaja hengessä mukana;25112325:
Minä lopetin vähän ennenkuin aloimme yrittää. Mikäli aikomuksenasi on lopettaa heti, kun raskaustesti positiivinen, on se paras lahja, minkä voit lapselles tässä vaiheessa antaa :) Älä soimaa itseäsi!
No se ois aikomus, en pysty polttamaan jos tiedän varmasti olevani raskaana, ei anna omatunto myöten :) Kiitos kannustavista sanoistasi :)
 
"vieras"
ensimmäiseen ultraan asti viikolle 11 ja sitten vasta pystyin lopettamaan..eikä ollut helppoa minun kohdalla, vieläkin tekee välillä mieli ja kovasti, sitä tunnetta istua talon portailla ja vetästä se aamun eka tupakka kahvikupin kera. Ennen ajattelin että voi voi sitten kun lapsi saa alkunsa niin ei varmaan tule tupakka mieleenkään..mutta väärässä olin. Heikko on luonteeni ei voi muuta sanoa.
 
Positiivisen testin jälkeen poltin kuluvan askin loppuun kahden muun ihmisen kanssa vielä samana päivänä ja sitten se oli siinä.

Plussan jälkeen siis poltin vielä sinä päivänä ehkä noin 5 tupakkaa ja sitten lopetin.
 
"vieras"
Rv 7 kun selvisi että "keskenmeno" ei ollutkaan keskenmeno. Vuotta aiemmin lopetin heti kun plussasin, meni kesken ja aloitin uudelleen. Vauva on nyt 3kk ja oon ollut kohta vuoden polttamatta. Mulla lopettamiseen auttoi raju pahoinvointi.
 
"nanna84"
Olin jo vähentänyt reilusti koska oli yritys päällä. Plussan jälkeen en polttanut enää yhtään. Raskaus- ja imetysaika meni helposti ilman tupakkaa. Imetyksen jälkeen polttelin satunnaisesti, mutta tulin pian uudelleen raskaaksi ja sitten loppuikin kokonaan.
 
Joka kerta lopetin heti kun testi näytti plussaa.
Yhtään lasta ei ole yritetty ja tehty sillätavalla. Kaikki oli aikasta yllätyksiä.
Eka selvis rv 11 joten siihen asti poltin (ja söin pillereitä).
2 seuraava selvis sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa
(testit tein heti kun tuli tunne et hei nyt tulee vauva+paha olo) eli tupakointi väheni jo alkuunsa pahan olon takia ja loppui testiin, mitä se ois rv4 tai jotain.
 
---
Heti plussatestin jälkeen annoin tupakat suoraan miehelleni enkä koskenut yhteenkään tupakkaan koko raskauden ja imetyksen aikana. Sittenpä se alkoi taas uudestaan kun näistä oltiin päästy. Itse olin polttanut säännöllisesti sen 10 vuotta ja ei ollut vaikeatakaan lopettaa tupakoimista. Välillä mietinkin miksi poltan
 

Yhteistyössä