tupakoiva odottaja

• Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac:
Alkuperäinen kirjoittaja Amodini:
Kyllähän jokainen tupakoiva odottaja Suomessa TIETÄÄ tekevänsä väärin. Kyllä ne mulkasut mitä he saavat tekevät jo paljon. En oikein usko, että vieraan ihmisen luento auttaa asiaa.
Eikä asian päivitteleminen täällä.Näitä raskaana tupakoivia on aina ollut ja tulee olemaan,valitettavasti.
Ei varmasti olisi läheskään niin paljoa, jos teko kriminalisoitaisi. Rikoshan se on, toisen ihmisen tietoinen myrkyttäminen.

.
Kyllähän jokainen tupakoiva odottaja Suomessa TIETÄÄ tekevänsä väärin. Kyllä ne mulkasut mitä he saavat tekevät jo paljon. En oikein usko, että vieraan ihmisen luento auttaa asiaa.
Eikä asian päivitteleminen täällä.Näitä raskaana tupakoivia on aina ollut ja tulee olemaan,valitettavasti.
tämähän on keskustelupalsta,yksi aihe tämäkin

-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei varmasti olisi läheskään niin paljoa, jos teko kriminalisoitaisi. Rikoshan se on, toisen ihmisen tietoinen myrkyttäminen.
No ei se kersa siitä myrkyty!!!!!

Mun mielestä sen ekan kiven vois heittää se joka on polttanu ja lopettanu raskauden myötä. Se on NIIIIIN itkua ja hammastenkiristystä lopettaa et savuttoman on sitä hyvin, hyvin vaikee tajuta! Äidin jatkuva stressi tupakattomuudesta voi myös aiheuttaa vauvalle vahinkoa. Tästä myös puhutaan neuvolassa ja lääkärillä käydessä.

täydellinen
Mun mielestä kaikkien näiden odottavien pitäisi miettiä ja mennä itseensä
*tupakoitsijat
*alkoholistit
*huumeilijat
*lihavien painoindeksi yli normaalin

nojaa onhan noita ihan hirveesti, ja listaakin ois en nyt jaksa kirjottaa enempää..
mutta noiden "itsestään selvyyksien" lisäksi PAINOTTAISIN NIMENOMAAN myös tuota LIHAVUUTTA!!!!! onneksi tänäpäivänä lihavat pääsevät(pakotetaan) sokerirasitukseen jo pienestä lihavuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja täydellinen:
Mun mielestä kaikkien näiden odottavien pitäisi miettiä ja mennä itseensä
*tupakoitsijat
*alkoholistit
*huumeilijat
*lihavien painoindeksi yli normaalin

nojaa onhan noita ihan hirveesti, ja listaakin ois en nyt jaksa kirjottaa enempää..
mutta noiden "itsestään selvyyksien" lisäksi PAINOTTAISIN NIMENOMAAN myös tuota LIHAVUUTTA!!!!! onneksi tänäpäivänä lihavat pääsevät(pakotetaan) sokerirasitukseen jo pienestä lihavuudesta.
Nice..

täydellinen
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mun mielestä sen ekan kiven vois heittää se joka on polttanu ja lopettanu raskauden myötä. Se on NIIIIIN itkua ja hammastenkiristystä lopettaa et savuttoman on sitä hyvin, hyvin vaikee tajuta! Äidin jatkuva stressi tupakattomuudesta voi myös aiheuttaa vauvalle vahinkoa. Tästä myös puhutaan neuvolassa ja lääkärillä käydessä.
Tuo on kyllä totta aivan kuten laihan on helppo lihavalle lällätellä kun ei itse ymmärrä esim. laihdutuksesta/ruokavalion pakko muutoksista yhtään mitään.
Ei savuton voi koskaan tajuta tupakan polttamisen vaikeutta.

minä lopetin samantien kun plussa tuli. mieluummin kärvistelin pari viikkoa vierotusoireita kuin myrkytin mahassa kasvavaa lasta nikotiinilla, tervalla ja muulla paskalla.
terkkari sanoi että he eivät todellakaan hyväksy raskausaikana polttamista mutta tietenkään eivät voi komentaa lopettamaan. mutta kuulemma kukaan ei sano tupakoivalle odottajalle että tupakointi on parempi vaihtoehto sikiölle kuin lopettamisesta johtuva stressi.

Tuo on kyllä totta aivan kuten laihan on helppo lihavalle lällätellä kun ei itse ymmärrä esim. laihdutuksesta/ruokavalion pakko muutoksista yhtään mitään.
Ei savuton voi koskaan tajuta tupakan polttamisen vaikeutta.
mä tunnen montakin tupakoitsijaa joille se lopetus ei ole ollut vaikeaa, kun on se vauva ilmoittanut tulostaan.. mutta menkää van kaikki sinne stressin taakse piiloon :wave:

Niin ja sinne sokerirasitukseen pistetään myös, vaikkei olisikaan ylipainoinen. Eli siis kun painoindeksi on 24,7 ja pyöristetään toki siihen 25, joka on ylipainon puolella, tarkoittaa sitä että "ylipainoa" on se 2-3kiloa. Ja tässä tapauksessa neuvolassa saarnataan, että kun on tätä ylipainoa niin sitten sitä ja tätä.. Huonommalla itsetunnolla varustettu ois varmaan ruvennu dieetille, raskaudesta huolimatta.

Ja tupakoinnista sen verran että se on tupakoivalle ihan yks hailee mitä muut sanoo ja vaikka kannustettaisiin (=painostettaisiin) lopettamaan, jos omaa halua siihen ei ole niin se ei lopu se tupakointi.

Sattupa sopivasti tämäkin aihe just tälle päivälle... Tänään nimittäin juttelin yhden juuri isoäidiksi tulleen mummun kanssa. Kovasti oli ylpeä uudesta tulokkaasta mutta sitten mulla loksahti suu auki, kun hän sivumennen mainitsi, että onhan sillä lapsella tosin niitä vieroitusoireita vielä kun äitinsä poltti koko raskauden ajan... Siis WTF!!! Sitten asiasta vielä puhutaan kuin se olis ihan normaalia ellei peräti suotavaa. Meitä on moneen junaan :kieh:

linda
Se on harkittu lapsen pahoinpitely ja yhtälailla rangaistava teko kuin kohdun ulkopuolella tapahtuva lapsen pahoinpitelykin.

Taitaa nämä tupakoivat odottajat olla niitä, jotka lynkkaavat nämä lastaan kohdun ulkopuolella pahoinpitelevät ja silti harrastavat itse samaa odottaessaan :(.

,
johan sontaa lauot,aikuinen ihminen.aikuinen tuleva äiti kantaa vastuunsa ja laittaa kaiken tärkeysjärjestykseen,näin se va on.

Alkuperäinen kirjoittaja linda:
Se on harkittu lapsen pahoinpitely ja yhtälailla rangaistava teko kuin kohdun ulkopuolella tapahtuva lapsen pahoinpitelykin.

Taitaa nämä tupakoivat odottajat olla niitä, jotka lynkkaavat nämä lastaan kohdun ulkopuolella pahoinpitelevät ja silti harrastavat itse samaa odottaessaan :(.
peesi

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
minä lopetin samantien kun plussa tuli. mieluummin kärvistelin pari viikkoa vierotusoireita kuin myrkytin mahassa kasvavaa lasta nikotiinilla, tervalla ja muulla paskalla.
terkkari sanoi että he eivät todellakaan hyväksy raskausaikana polttamista mutta tietenkään eivät voi komentaa lopettamaan. mutta kuulemma kukaan ei sano tupakoivalle odottajalle että tupakointi on parempi vaihtoehto sikiölle kuin lopettamisesta johtuva stressi.
Mä myös sain lopetettua, mutta helppoa se ei todellakaan ollu. Se mieliteko käveli mukana koko matkan. toki helpottaen mitä pidemmälle raskaus eteni.

johan sontaa lauot,aikuinen ihminen.aikuinen tuleva äiti kantaa vastuunsa ja laittaa kaiken tärkeysjärjestykseen,näin se va on.
Mä puhun kokemuksesta että se on vaikee lopettaa vaikka maailman tärkein juttu on sisällä. Sä oot vissiin taas niitä jotka ei ikinä polttanu ja silti sulla on vakaa ja vankkumaton mielipide lopettamisesta.

Mä puhun kokemuksesta että se on vaikee lopettaa vaikka maailman tärkein juttu on sisällä. Sä oot vissiin taas niitä jotka ei ikinä polttanu ja silti sulla on vakaa ja vankkumaton mielipide lopettamisesta.
mä poltin 15v n.kaks askia päivässä,vaikeeta oli mut loppu heti plussan jälkeen.ei savun savua sen jälkeen

Yhteistyössä