Tupakoiva isä nukkuu 9-kuisen vieressä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Ollaan siis erottu ja 9-kuukauden ikäinen poika on pari kertaa kuussa yön tai kaksi isällään.Isä tupakoi ja nukkuu silti vauvan vieressä,olen tästä sanonut hänelle mutta ei tee mitään asialle.Pojalla on kyllä isän luona sänky mutta isä tykkää pitää vieressä öisin.Yhdessä ollessa miehellä oli tapana ottaa kalja tai pari iltaisin teeveen ääressä, pelkään että tästä seuraa vielä jotain ikävää.Voinko kieltää isää tapaamasta poikaa jollei tupakointi lopu tai jollei laita poikaa omaan sänkyyn yöksi?Tapaamisoikeudesta on sovittu ja siitä on viralliset paperit...

Mitä haittaa on siitä että tupakoiva ihminen nukkuu vieressä? En siis oikeasti itse tiedä? Tuskin kuitenkaan siinä vieressä polttaa tai ylipäätään sisätiloissa? Tuo kaljoittelu ei ole hyvä juttu..

No ei se kyllä kovin todennäköistä ole, että siinä mitään kävisi. Ja poikakin on jo aika iso, tuskin vaara on niin suuri. Ei isä parista oluesta myöskään sellaisessa kunnossa ole, että pojan päälle kierähtäisi.
Tärkeämpäähän se kai kuitenkin on, että isä haluaa pitää lastansa lähellä...
En kyllä lähtisi tapaamisia kieltämään, mutta ymmärrän toki huolesi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mitä haittaa on siitä että tupakoiva ihminen nukkuu vieressä? En siis oikeasti itse tiedä? Tuskin kuitenkaan siinä vieressä polttaa tai ylipäätään sisätiloissa? Tuo kaljoittelu ei ole hyvä juttu..

No ei kaksi kaljaakaan huonoa isää tee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

No ei kaksi kaljaakaan huonoa isää tee.

No ei, mutta itse ainakaan en ottaisi lasta viereen nukkumaan jos olen jotain alkoholia yhtään ottanut. Silloin uni on sikeämpää ja vaara kääntyä vauvan päälle unissaan ja siten tukahduttaa toinen.

Jos isä ei kuitenkaan tupakoi sisällä, niin asia menee lähinnä ikävä juttu -linjalle. Siis en itekään tykkäis, mutta et kyllä oikein voi asialle mitään. Sama on ton kaljahomman kanssa. Sitä paitsi mistä tiedät, että isä nykyään ottaa. Jatkon kannalta olis parasta, että antaisit asian olla. On vaan sun sanas isää vastaan ja jos alat oikein ärsyttämään, isä varmasti keksii omat juttunsa sua vastaan.

Mä en ymmärrä miten tää tupakointi vaikuttaa siihen vieressä nukkumiseen? Siis eihän se sen takia oo riskialttiimpi pyörähtämään lapsensa päälle kun tupakoi, vai ? Kertokaa joku tyhmemmälle, en siis tiedä, jos tässä oikeesti on joku juttu...

Ei tossa ole mitään pahaa. Ihan hyvältä isältä vaikuttaa. Tupakointi ja pari kaljaa ei ole huolenaihe. Enemmän olisin huolissani, jos tietäisin, että isä on todella ylipainoinen ja älyttömän sikeä uninen, eikä siis muutenkaan heräisi mihinkään vaikka olisi juomatta ja polttamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Maija:
Alkuperäinen kirjoittaja no :
eiköhän tuon ikäinen vieraile vain päivisin äidistä erossa ja korkeintaan sen 9 tuntia?

Kyllä isä on tuon ikäiselle ihan yhtä hyvä yöhoitaja kuin äitikin.

Niinpä, jos siis vauvaa ei enää imetetä öisin. :D

Totta. Mä en tossa vaiheessa voinut olla lapsestani päivälläkään erossa kuin max. 5-6 tuntia, mutta ap:n tapauksessa tuskin imetetään ollenkaan, jos on parikin päivää isällä.

eiköhän tuon ikäinen vieraile vain päivisin äidistä erossa ja korkeintaan sen 9 tuntia?

...? Siis MITÄ? Hei haloo... Kyse on kuitenkin ISÄSTÄ. Enkä mä tajua miksi se isä ei saa nukkua sen lapsen vieressä, tuskin kuitenkaan sängyssä tupakoi?

No ei kuulostanut vierailevan, vaan tämä on käytäntö.

Käyttäkää järkeänne! Luuletko oikeasti, että vauvaan on ohjelmoitu joku tunti per kuukausi systeemi. Nämä on jonkun kotiäidin levittämiä mututuntumia. Samoin kuin arestissa tunti per ikävuosi. Kuuleehan noista jo suoriltaan ettei oo mitään oikeaa perää.

Juu en imetä mutta pullosta saa äidinmaitoa poika vielä ja annan maitoa mukaan kun menee isälleen.Olen lukenu että tupakointi ja perhepeti-yhdistelmä lisää kätkytkuoleman riskiä,niin siksi haluaisin tämän kieltää eikä se muutenkaan ole hyvä juttu.Eihän autossakaan enää saa tupakoida jos on lapsia kyydissä.

Niin ja puolivuotiaasta asti poika on ollut yökylässä isällään ja hyvin on mennyt,isä kävi sitä ennen aika usein meillä hoitamassa vauvaa ja oli silloin yötäkin, tosin eri huoneessa (koska ero).

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Juu en imetä mutta pullosta saa äidinmaitoa poika vielä ja annan maitoa mukaan kun menee isälleen.Olen lukenu että tupakointi ja perhepeti-yhdistelmä lisää kätkytkuoleman riskiä,niin siksi haluaisin tämän kieltää eikä se muutenkaan ole hyvä juttu.Eihän autossakaan enää saa tupakoida jos on lapsia kyydissä.

Siis polttaako se siellä sisällä?

Alkuperäinen kirjoittaja q:
Mä en ymmärrä miten tää tupakointi vaikuttaa siihen vieressä nukkumiseen? Siis eihän se sen takia oo riskialttiimpi pyörähtämään lapsensa päälle kun tupakoi, vai ? Kertokaa joku tyhmemmälle, en siis tiedä, jos tässä oikeesti on joku juttu...

no en mäkään halua että myrkytetään lasta tupakalla=käydään röökillä mennään viereen ärsyttämään toisen hengitysteitä(tuomalla sisälle niitä aineita)

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Eikös kätkytkuolemat tapahdu yleensä alle 4kk ikäisille, sen jälkeen äkkikuolemille keksitään joku muu selitys? Aikuisen ihmisen tupakointiin ja oman lapsensa hoitoon et valitettavasti voi vaikuttaa.