Tupakoitsijoille kysymys, miten toimisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja är ja mur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

är ja mur

Vieras
Eli kyseessä on rivitalo, joissa asunnoissa on myös parvekkeet.

Jos olisitte menossa parvekkeelle tupakalle, mutta huomaisitte että viereisen asunnon parvekkeella on vauva vaunuissaan nukkumassa niin poltatteko silti? Vai menisittekö esim. ulko-oven eteen tupakalle (ulko-ovi on samassa kerroksessa kuin parvekekin joten ei suurta vaivaa).

Ärsyttää nimittäin tosi paljon että meidän naapurit ei välitä yhtään että vauva joutuu tupakan savuun. Se savu todella tulee meidän parvekkeelle ja ihan varmasti ne vaunutkin näkevät siinä, kun monesti vauva on alkanut itkemään, niin luulisi ainakin kuulevan jos ei muka näe.

Etupihalla nukuttaisin vauvan, jos olisi mahdollista, mutta siihen paistaa suoraan aurinko (parvekkeella on varjossa) ja lisäksi liikennettä siinä on tosi paljon (moni ajaa autonsa siitä ovien edestä) ja paljon lapsia joka päivä pihassa niin senkään takia en uskalla siihen jättää.

Onko väärin toivoa että naapurit huomioisivat nukkuvan vauvan (muuten ei minua heidän tupakointinsa haittaa) vai onko se vain minun oma ongelmani ja nukutan vauvan sisällä tai lähden aina kävelylle vaunujen kanssa?

No minä menisin kyllä etuovelle, jos huomaisin vaunut ja ymmärtäisin, että niissä on joku nukkumassa. Jos naapurilla olisi tapana pitää vaunuja jatkuvasti parvekkeella, en välttämättä tietäisi, että vauva on niissä sisällä.

Jos olisin jo ehtinyt polttamisen aloittaa, en varmaan enää (ainakaan oma-aloitteisesti ) sammuttaisi tupakkaa ja siirtyisi etupihan puolelle sytyttelemään uudelleen.

Minulle voisi myös tulla asiasta sanomaan, jos en sitä itse hoksaisi. Odottaisin tosin, että asiasta mainittaisiin ystävälliseen sävyyn.

Ite asun rivarissa ja nyt on molemmille puolille syntyny vauva ja oon sopinu vanhempien kans, ett laittavat "reunalle" puklurätin merkiks, ett vauva on nukkumassa pihalle. Poltan vasta ku merkkejä ei näy.

Musta ihan toimiva tapa:)

Mä menisin muualle sauhuttelemaan.Ja lapsen äitinä menisin kyllä YSTÄVÄLLISESTI kysymään naapureilta ettäoisko mitään mahdollisuutta heillä mennä tupakalle sinne ovelle kun kaikki savu tulee teidän parvekkeelle ja vauva kärsii.

Kannattaisi ehkä ottaa aihe naapureiden kanssa puheeksi, normaalit ihmiset varmasti ymmärtävät ja siirtyvät polttamaan paikassa, josta savut eivät vauvan vaunuihin mene. Jos ystävällisesti aiheesta keskustelee, niin saa parhaat tulokset. Kaikki ei välttämättä ymmärrä automaattisesti asiaa, varsinkin jos ei ole omia lapsia.

ei idioottitupakoitsijat välitä kuin itsestään! ei ne mihinkään siirry. tai ainaostaan siirtyvät sellaiseen paikkaan missä ovat enemmän haitaksi muille.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Kannattaisi ehkä ottaa aihe naapureiden kanssa puheeksi, normaalit ihmiset varmasti ymmärtävät ja siirtyvät polttamaan paikassa, josta savut eivät vauvan vaunuihin mene. Jos ystävällisesti aiheesta keskustelee, niin saa parhaat tulokset. Kaikki ei välttämättä ymmärrä automaattisesti asiaa, varsinkin jos ei ole omia lapsia.

normaalit ihmiset kyllä, tupakoitsijat ei. normaalit ihmiset eivät edes polta.

Alkuperäinen kirjoittaja tupakkaveroon +500%:
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:

normaalit ihmiset kyllä, tupakoitsijat ei. normaalit ihmiset eivät edes polta.

Toi on kyllä ihan totta, että monet savusuut ei oikeasti tajua sitä, ettei se niiden tuottama paska tuoksu kaikkien mielestä yhtä hyvälle, kuin heidän mielestään. Kuuluvat siihen samaan porukkaan, joka piereskelee toisten neniin.

Meillä ei tosiaan ole tapana pitää vaunuja parvekkeella muuta kuin silloin kun vauva nukkuu siellä. Ja molemmin puolin naapurit polttaa ja kummallakin on pieniä lapsia, joten luulisi ymmärtävän.. Mutta kai se pitää vaan sanoa. Mutta miten sen voi sanoa ystävällisesti, ilman syyttelyä? Koska omat ajatukset ON syyttäviä tällä hetkellä :D

Mä poltan parvekkeellani niin kauan kun se kielletään taloyhtiössä.
Kyllä se on vaan sun murhe nukuttaa sitä vauvaa sisällä. Ei millään pahalla. Nukutan omaanikin sisällä juuri tästä syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kerrot vaan ystävällisesti naapureille vauvan päiväuniajat etkä kiellä kokonaan polttamasta. Luulis kyllä ymmärtävän :)

tästähän ne riemastuisi.

"tässä teille tupakointiaikalista olkaa hyvä"

no ei toi oo sun päätettävissä missä kukakin tupakoi,jokainen kuiteskin omalla parvekkeellaan.joten ei musta tos oo mitään lakia rikkovaa josta olisi syytä valittaa.ei kai ne parvekkeet kiinni toisissaan ole?joten eikö tuo olematon savu häviä jo taivaan tuuliin ennekuin ehtii vaunuihin asti,nukuta sisällä tai ulkoile sen aikaa kun nukkuu niin ei luulis häiritsevän sinua enää

Yhteistyössä