Tupakoinnista raskausaikana, taas.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Tässä nyt ei ole tarkoitus haastaa riitaa, vaan jäin ihan oikeesti miettii kuinka erilaisia ihmiset on.
Kaikki tietävät tupakoinnin riskit ja vaikutukset, niistä on turha alkaa nytten tappelemaan, mutta eri ihmisten asennoituminen tupakointiin on aika huvittava.
Kyllä, olen ollut niin selkärangaton että olen tupakoinut raskausaikana, tosin loppua kohden oma selkärangattomuus alkoi niin hävettämään että ei olisi puhettakaan että voisi tupakoida julkisesti, vaan se pitää tehdä mahdollisimman salassa katseilta, kun taas toiset kulkevat vallankin näin kelien lämmetessä ylpeenä äitiyspaidoissaan, mahat isoina, tupakka huulessa pitkin katuja. Minkätakia toisille on niin helppoa sanoa "ei kuulu sinulle", kun toiset taas harrastavat tätä salaa tupakointia?

Itse olen polttanut kaikki raskaudet. saa syyttää ja haukkua, ei tee haavaa. Neuvolassa asiasta olen puhunut aina ja vähentänyt kyllä,mutten lopettanut. Ja tämän viimeisen raskauden aikana poltin salaa piilossa.
En tiedä miksi,mutta säästyy paljolta. Ja niin lapset ovat olleet aina kookkaita ja ei allergioita sun muuta.
en sano että polttakaa hyvät naiset raskaana ollessanne,vaan kerroin vaan oman kokemuksen.

Ehkä toiset vaan on niin välinpitämättömiä. Mut ei se ole oma asia miten lastaan pahoinpitelee nikotiinillä. Kai se on joku puolustuskeino, kun ei halua myöntää omaa heikkouttaan.

Niitä äitejä en tajua, jotka tieten tahtoen hankkiutuvat raskaaksi, (siis ei vahinko) eivätkä ensin lopeta tupakointia!

Itse lopetin ennenkuin edes raskautta aloin suunnittelemaan. Ei se helppoa ole, mutta helpompaako on myrkyttää lasta?

ei se ole sitä,että ei voi myöntää omaa heikkouttaan! Minä ainakin tiedän sen olevan väärin,mutta paljon ja kauan polttaneena lääkärikin totesi että suurempi vaara on lopettaa kokonaan kun tulee niin pahat vieroitusoreet sun muuta.
Onhan se väärin ja paljon onkin mutta onneksi tiedän että se ei tehnyt minun lapsilleni pahaa. Ja tämäkin ketju kääntyy jälleen haukkumiseen. ap ei kysynyt mitä mieltä sinä olet asiasta.HIENOA ETTET OLE MYRKYTTÄNYT OMAA LASTASI :)
10 pistettä ja papukaija merkki!

En tirdä miksi se on toisille helpompaa, ehkä he ovat niin sinut asian kanssa, ovat päättäneet ettei lopeta eikä kiinosta mitä muut ajattelee. Toiset kulkevat mitä kummallisimmissa vaatteissakin eikä välitä katseista, useat nyt vain miettivät että mitä muut heistä ajattelee.. Itse olen lopettanut kumpienkin raskauksien aikana (toisella kerralla jo ennen yritystä) ja haluaisinkin kysyä että miksi te jotka poltatte, poltatte myös raskaus aikana? Kiinostaisi vaan tietää.

tupakka aiheuttaa jopa pahemmat vieroitusoireet kuin heroiini.kuulostaa kamalalta,mutta tupakka riippuvuus on paha! Ja sen tietää vain ihminen joka polttaa itse.
JOtkut voivat lopettaa noin vaan ja se on hienoa. he ovat vahvoja!
Mutta siinä varmasti syy. riippuvuus on liian suuri

Johan minä alkuunsa heti sanoin että olen selkärangaton enkä vaan saanut aikaiseksi vaikka kuinka joka ilta itselleni toitotin että huomenna loppuu, huomenna loppuu..En minä asiasta ylpeä ole, enkai muuten asiaa piilottelisikaan, mutta tilanne nyt on mikä on.
Olen itsekkin joskus miettinyt ihmisiä jotka tekemällä tekevät lasta, eivätkä silti lopeta tupakointia, ei sillä että ns. vahinkoraskaus olisi yhtään sen parempi syy tupakoida, mutta silti.

Yhteistyössä