Nekku
Tavatessani mieheni hän poltti tupakkaa säännöllisesti. Itse en voi tupakointia sietää ja meillä oli jonkun verran riitaa asiasta. Kun olimme yrittäneet lasta jonkun aikaa, saimme tietää, että miehen sperma oli huonolaatuista. Mies lopetti tupakoinnin ja sperman laatu koheni ja saimme hoidoilla lapsen. Toista lasta olemme yrittäneet nyt reilun vuoden ja hoidoissa on käyty, mutta ei vaan onnistu. Nyt sain tietää, että mies onkin aloittanut uudestaan tupakanpolton (n. 2-3 kk sitten) ja on polttanut töissä melkein päivittäin. Minun tai lapseni aikana ei polta. Totta kai vedin herneen nenään asiasta ja tunnen itseni petetyksi. Olen koko ajan sinisilmäisesti kuvitellut, että mies ei enää polta ja pistellyt vaikka millaisia hormoneja itseeni, jotta saisimme kaipaamamme toisen lapsen. Tupakointi ei ilmeisesti vielä ole vaikuttanut sperman laatuun, mutta saattaa siis niin tehdä. Lapsettomuuden syy on kuitenkin pääasiassa minussa. Olenko siis ihan kohtuuton kun vedän herneen nenään tästä asiasta ja tunnen, että mies on pettänyt luottamukseni? Tiedän, että jatkossa en voi enää luottaa mieheeni samoin kuin ennen.