Tupakoinnin lopettamiseen apua..nikotiini purkkaa vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mies lopetti purkan avulla kun päätimme lasta alkaa yrittämään. Lapsi kun kuitenkin on tärkein ja sanoin, että en halua, että meidän lasta kuljetetaan vaunuilla polttaen samalla tupakkaa. Tottakai vaatii, että itse päättää vahvasti asian :)

mulla auttoi nicotinell purkka ja sitten ne imeskelytabletit.muuta en ole edes kokeillut,eikä ole tarvettakaan ollut! meitä lopetti samaan aikaan viime kesänä 4henkilöä,ja olihan se vähän tsemppavampaa kun jos yksin olis lopetellut :)

Ajattelin pystyä olemaan polttamatta tän päivän jo, illalla saan polttaa vielä pikku sikarin ja sitten loppu!
Oon aamulla jo polttanut kyllä ja henkeä ahdistaa, joten jotenkin vaan on koitettava pärjätä ilman tupakkaa.
Nyt jo tekee ihan hirveästi mieli tupakkaa ja monesti oon jo ollut menossa, kunnes oon tajunnut, etten menekään :ashamed:

Zyban on tehokas. Suosittelen sitä. Mutta yöunet vei kyllä ainakin multa, mutta silti ei väsyttänyt päivälläkään. Muutenkin tunsin oloni hieman 'sekopäiseksi', saattaahan se kyllä nikotiinin puutekin tehdä sen...

En tarttenut mitään muuta kun murun pyynnön lopettamiseen. Ei laastareita, ei purkkaa, ei mitään. Enkä onneksi edes lihonut, niin kuin muut tutut ketkä ovat lopettaneet.

Nyt kohta 3 vuotta polttamatta!

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Zyban on tehokas. Suosittelen sitä. Mutta yöunet vei kyllä ainakin multa, mutta silti ei väsyttänyt päivälläkään. Muutenkin tunsin oloni hieman 'sekopäiseksi', saattaahan se kyllä nikotiinin puutekin tehdä sen...

Lääkärit ei ilmeisesti mielellään edes kirjoita Zypania enää..

Mullakin on jostain ihmeellisestä syystä pyörinyt tuo lopettaminen viimeviikkoina päässä oudosti. Koskaan en ole edes asiaa harkinnut aiemmin. :ashamed:
Sillai ei edes tee mieli tupakkaa, siellä vaan poikeaa tasasesti tavan takia. Pitäsköhän jättää vaan ostamatta kun saa nuo viimeset askit poltettuu. :o
Pirun mies, siitä se johtuu :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:

Aijaa, miksei..? Nyt on tullut vissiin joku toinenkin vastaavan tyyppinen lääke, onkohan se sitten jotenkin parempi?

Ei siihen mitään purkkia tarvii, lujaa itse kuria vaan, lopetin 3 vuotta sitten 13 vuotta polttaneena eikä siihen auttanut muu kuin luja tahto lopettaa

nicotinell imeskelytabletit mintunmakuisina on parhaita. niillä lopetin kerran. nyt olis taas aika varmaan lopettaa taas mut ei huvita. allen carr on tehnyt hyvän kirjan stumppaa tähän, anttila myy. siitä saa motivaatiota. ei mikään hömppäkirja...vaan kansainvälisesti palkittu metodi tms

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:

Aijaa, miksei..? Nyt on tullut vissiin joku toinenkin vastaavan tyyppinen lääke, onkohan se sitten jotenkin parempi?

Ilmeisesti juuri sen vuoksi että vie yöunet ja vieroitusoireet pysyy..

Tuo uusi vaikuttaa mielihyväkeskuksen kautta ja saa tupakan maistumaan pahalle.. Ei vieroitusoireita..

Mut lääkkeen lisäksi vaaditaan tietysti halu lopettaa..

Mä lopetin niiden imeskelytablettien avulla 17 vuotta jatkuneen savuttelun.
Vuosi tulee täyteen huomenna ja kertaakaan ei ole tehnyt savuketta lopettamisen jälkeen,pelkästä tupakan hajustakin tulee etova olo.
Tsemppiä lopetukseen!

Mä lopetin laastareiden avulla. Huomasin usean lopetusyrityksen jälkeen että mulla ei lopetus onnistu pelkällä tahdonvoimalla. Miksi kiduttaa itseään jos laastareista, purkasta yms saa apua. Kalliitahan ne on, mutta maksavat kyllä itsensä takas ajan kanssa.
Ole varovainen syömisten kanssa! Monesti se karkaa helposti käsistä ja tulee napostelua liikaa. Mä lihoin aika hirveesti....:(

Miulla kans oli laastari käytössä, kun lopetin raskaaksi tullessani. Pari päivää pidin laastaria ja sen jälkeen en tarvinnu mitään. Purkasta sain vaan kauheen hikan ja närästyksen ja tuntu, ettei e auttanu, ellei jauhanu kokoajan :/
Edelleen on välillä tupakantuska ja voi olla, että retkahdan pian synnytyksen jälkeen :ashamed:

Kukaan ei olis uskonut, että minä pystyisin lopettamaan tupakanpolton, mutta niinpä vaan tein, ja ilman mitään apuneuvoja. Minulla oli hirveä vauvakuume ja luin jostakin, että naisenkin polttaminen voi vaikuttaa hedelmöittymiseen. Sit vaan poltin viimeisen tupakan ja heitin askin ja sytkän roskiin. En ole sortunut, ja aikaa tästä tulee kesällä seitsemän vuotta. Ai niin, oli mulla yksi henkinen tsemppaus: lupasin itselleni, että kun täytän 50, alan taas polttaa! Enää 13 vuotta....

Joo moni on puhunut siitä että tulee leuat kipeäksi jos jauhaa purkkaa, mutta tosiasia on ettei nikotiinipurkkaa kuulu jauhaa kokoaikaa, sitä purraan vähän aikaa, ja laitetaan poskeen tai alahuuleen, sitte välillä pari purasua. Itse onnistuin lopettamaan nicotinell 2mg purkan avulla kerran täysin, olin kuukaudenkin ilman mitään nikotiinia.

Nikotiinipurkat on nykypäivänä jopa hyvänmakuisia ja se hyvä puoli siinä on ettei tuu niitä muita myrkkyjä mitä tupakasta saa, eikä tervaa eikä häkää, sen takia se on tosi hyvä keksintö. Kuitenkin jos ei taho ilman nikotiinia suoraan lopettaa (jota tuskin moni ehkä haluaa), niin sen saman nikotiinistimulantin siitä purkasta saa ku savukkeistakin, tosin ei tarvitse kantaa sytkäreitä tai tikkuja mukana, eikä se häiritse muita, joten voi ottaa vähän missä vaan.

Kokemuksesta yksi pieni varotuksen sana. Vaikka se kuulostaa hyvältä ja onkin, niin sen käyttö voi vaatia vähän totuttelua, tosin ei siinä kauaa mene kun huomaa että se onkin hyvä, mutta sen verran neuvon että kun heräät aamulla, niin älä viivyttele sen purkan ottamista ja mieluiten ekoilla viikoilla ota 2 purkkaa kerralla heti aamulla, kun sillon nikotiinivajaus on pahimmillaan, (paitsi jos käytät 4mg ni 1 varmaan riittää), jos sitä viivästyttää sitä aamupurkan ottamista ni himo tupakkaan kasvaa siinä ja jotenkin usko purkkaan voi laantua, kun ei se paketti ehkä näytä niin toimivalta kuin mitä se on.

Eli ota aina aamulla nopeasti se purkka tai 2, ni lähtee päivä käyntiin ja loppupäivän käytät normaalisti. Ja kannattaa niitä käyttää tarpeeksi ja tarpeeksi kauan, että siihen tottuu ja sitte voi alkaa vähentämään sitä purkkaa. Itelläni on toiminut ja nyt käytän taas, nicotinell icemint, fruit, mint, lakrits joskus ja mautonkin on joskus hyvä jos tahtoo vähän vaihdella makuja.

Kannattaa käyttää 2-5kk varmaankin siltä väliltä, itse ajattelin 3kk käyttöä tässä nyt, ja sen taidan tehdäkin. Onnea (ei siinä onnea tarvita) lopetukseen.

Semmonen kirja on myös joka ainakin itteäni kannusti paljon tupakoinnin lopettamiseen oli semmonen ku Allen Carr (kirjoittaja) - Stumppaa tähän! , saa varmaan kirjastosta tai verkkokaupasta tilattua netistä. Kysy joltain jos et meinaa löytää.

Yhteistyössä