Tupakoinnin lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti
on itsensä huijaamista lopettaa tupakointi, ja silti käyttää jotain nikotiinivalmisetta.

Kun lopettaa vaan, kärsii vähän aikaa (sellaista se elämä joskus on!) niin helpottaa. Joku käärii sievoiset setelit nikotiinivalmisteista, jotka eivät edesauta tupakoinnista vierottautumista kunnolla. Huijaatte itseänne!!!

vierass
Mun yks kaveri söi jotain nikotiinipillereitä ihan hulluja määriä... Ja monia monia vuosia, vaikka niitä sai käyttää vaan max puoli vuotta... Nyt en oo ollu tekemisissä, että en tiedä syökö vieläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosia85:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja SS-Polt:
Kas kumma kun moni on niillä irti tupakasta kuitenkin päässyt.
Nopeammin se kävisi kertalopettamalla. Miksi käyttää rahaa kalliisiin huijaustuotteisiin?
miksi ei? jos on varaa tupakoida, on varaa korvaaviin tuotteisiin ;)
Niinpä.
Mie en pystyis lopettaan kerrasta, oon yrittänyt! Ja sivulliset siinä kärsii ihan yhtä paljon ko mieki (en oo kovin kiltti vierotustuskissani:D).

ap
Alkuperäinen kirjoittaja viuhpiipore:
Nopeammin se kävisi kertalopettamalla. Miksi käyttää rahaa kalliisiin huijaustuotteisiin?
Niinpä.
Mie en pystyis lopettaan kerrasta, oon yrittänyt! Ja sivulliset siinä kärsii ihan yhtä paljon ko mieki (en oo kovin kiltti vierotustuskissani:D).
Höpönlöpö, tuo on itsensä huijaamista myös. Kohta sä jatkat tupakointia vedoten siihen että hermot ei muka kestä ja olet niin hankala jos et saa tupakkaa.

Niinpä.
Mulla meni 3päivää hyvin kunnes sitte sorruin kun oltiin isännän kanssa viihteellä :(
nyt sitte o champpixit kehissä.. On kato rahaa pistää haisee kalliisiin lääkkeisiin :LOL:

ap
ap et oo ite koskaan polttanu vai mitä?
olen polttanut ikävuodet 13v-19v
21v-25v
27v-34v ja sitten lopetin kertaheitolla

useat kaverini tappelevat tupakantuskissaan nikotiinivalmisteiden kanssa sun muissa, ikuinen kierre.

lopettanut
minä poltin 10 vuotta ja yks päivä vaan päätin et nyt tää oli tässä, siitä päätöksestä on nyt 3 vuotta aikaa ja enää en uusiks alottais. luonteen lujuutta se vaati ja toi muutaman lisäkilon, mut tämä savuton elämä on sen arvosta!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja lopettanut:
minä poltin 10 vuotta ja yks päivä vaan päätin et nyt tää oli tässä, siitä päätöksestä on nyt 3 vuotta aikaa ja enää en uusiks alottais. luonteen lujuutta se vaati ja toi muutaman lisäkilon, mut tämä savuton elämä on sen arvosta!
Niinpä. Ei se vaadi muuta kuin sen päätöksen aloittaa savuton elämä ja sitten pysyy päätöksessään. Vaikeaa se aluksi on, kukaan ei muuta väitä, mutta ei nyt sentään niin hirveää etteikö siihen jokainen pystyisi jos haluaisi.

7 vuotta jo ilman
Haistakaa ny huilu!
Riippuvuuksia on yhtämonen sorttista kuin ihmistä. Toisille toimii paremmin joku ja toiselle joku muu...
Ihan turha jonku sosiaalitupakoitsijan tulla elvisteleen!

Itse en iman korvaustuotteita onnistunut, inhalaattoria käytin kuukauden pari, se jäi sitten itsestään pois lopulta. Mutta kyllä se lopettaminen oli senkin kanssa vaikein asia jonka olen elämässäni tähän mennessä tehnyt.

Niinpä.
Höpönlöpö, tuo on itsensä huijaamista myös. Kohta sä jatkat tupakointia vedoten siihen että hermot ei muka kestä ja olet niin hankala jos et saa tupakkaa.
Mie jatkoin jo tupakointia. Pari päivää meni ilman röökiä, nyt taas palaa. En vaadi iteltä mitään kerrasta poikki -onnistumista, lakkoilen sen mukaan ko itestä tuntuu, ja sitten se jää koko röökinveto kun on jäädäkseen. En ota turhaa stressiä lopettamisesta, sillon se ei ainakaan onnistu.

Ja puhun nyt vaan omasta puolestani. Tupakanpolton lopettaminen on varmaan yhtä yksilöllistä ku ihiminen ite.

meillä kohta 6viikkoa savutonta elämää takana ja nyt kolmas viikko alkaa ilman champixia. Mielitekoja tupakan suhteen ei pahemmin ole. Toki välillä miettii miltä se maistuisi - onneksi tietää että pahalta :D
Joulukuussa tulee kolme vuotta siitä kun minä lopetin Champixilla. Lopettaminen oli tosi helppoa vaikka tupakointia olikin takana reilut 25 vuotta.

"vieras"
Nikotiiniriippuvuutta on verrattu voimakkuudeltaan heroiiniriippuvuuteen,eli eiköhän tuo ihan yksilöllistä ole miten vaikeaa irtipääseminen kellekkin on. Senkus vaan meette sanomaan narkkareille että luonteenlujuutta nyt hei kehiin vaan ;) säästyis valtionkin rahat,kun ei tarvittais enää vieroitusklinikoita tms. Luonteenlujuutta ihmiset,luonteenlujuutta!

Mä olen yrittänyt kertaheitolla, ei onnistu. Nikotiinikorvaustuotteiden avulla olen onnistunut, suosittelen! :)
Minulla kun ei luoteenlujuutta ole nimeksikään. Mites sitten suu pannaan? Voin ihan hyvin tunnustaa että mulle retkahtaminen on helppoa, ei ole juurikaan itsekuria jne. Miksen siis käyttäisi korvaustuotteita kun niitä kerran on ja niiden avulla lopettaminen on mun kohdalla varmempaa?

"Jenis"
Niin. Ja jos kaikki ylipainoiset vaan päättäis lopettaa ylensyönnin, niin sittenhän kukaan ei ois ylipainoinen. Itsekuria kehiin vaan :D En tajua miten se on "itsensä huijaamista" jos käyttää jotain apuna.

Ja itse lopetin 15 vuoden tupakoinnin kertaheitolla ilman korvaustuotteita. En silti väitä että tämä on ainoa oikea tapa ja kaikki muut ovat itsensähuijareita ;)

Yhteistyössä