Tupakoinnin juuri lopettaneet/yrittävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhoinen84

Vieras
kauan olette olleet polttamatta ja mitä olette huomanneet itsessänne?

Itse olen ollut nyt 16päivää polttamatta ja pakko sanoa mutta olo on todella hyvä! Ruoka maistuu jotenkin erilaiselle ja hajuaistikin alkaa pelaa paremmin. Masukin tuntuu toimivan paremmin ja säännöllisemmin! Jaksaa enemmän urheilla ja nauttia olostaan.

Aikanaan yritin. Sain oltua polttamatta pari kuukautta.
En huomannut mitään muutosta, hajuaisti ei parantunut, eikä makuaisti. Mistään ei siis huomannut, etten enää polta. Olin todella pettynyt ja varmaan siksi varmaan olen jatkanutkin. Toinen syy oli, että painoa tuli 1 kg/ viikko lisää ja oli pakko alkaa laihduttamaan.

Itse nyt reilun 6kk polttamatta ja huomannut taas että jatkuva rykiminen (siis yskäntapainen) on loppunut, tupakoidessa oli jotenkin "limainen" nielu koko ajan, yölläkin heräsi siihen että tuntui jokin valuvan kurkussa. Ja rahaa on säästynyt tietysti. Tupakanhajun haistan vaikka jos joku polttaa toisessa päässä taloa, edelleen tuntuu ihanalta se käry :(
Mutta polttamati meinaan jatkaa :wave:

mä tässä alotan lopetusta :laugh: ..toi polttaminen vie rahaa ihan sikana kuussa että siinä yks painava syy. Pelkään vaan että lihon kun just saanu melki 10kg pois kesän aikana. Ootan vaan kun olo on sitten( ? )parempi.

Täällä takana 4 viikkoa. Vieläkin tekee mieli polttaa, ehkä siksikin, kun en ole rahan säästymisen lisäksi huomannut muuta positiivista. Ai niin, toki on mukava haista raikkaalta. Ja mukavaa, ettei ole enää terveys vaakalaudalla. Tupakka tuoksuu ihanalta silti, vaikka olin kuullut, että se alkaa haista kamalalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Täällä takana 4 viikkoa. Vieläkin tekee mieli polttaa, ehkä siksikin, kun en ole rahan säästymisen lisäksi huomannut muuta positiivista. Ai niin, toki on mukava haista raikkaalta. Ja mukavaa, ettei ole enää terveys vaakalaudalla. Tupakka tuoksuu ihanalta silti, vaikka olin kuullut, että se alkaa haista kamalalta.

Voit varautua, ettei ala haista kamalalta.
Kaikki tuntemani lopettaneet aina sanovat tupakan edelleen tuoksuvan hyvälle.

Lopettanut pari kuukautta sitten. Henki kulkee lenkillä paremmin mutta paino nousee! Ei ole "puhdistusyskää" ollut joka kuulema paha. Tiedä sitten eikö vielä ole keuhkot alkaneet puhdistua, parikyt vuotta savus.. :ashamed: Aamuisin kuitenkin ihana raikas tunne suussa eikä tunkkainen.

Alkuperäinen kirjoittaja penasku:
Lopettanut pari kuukautta sitten. Henki kulkee lenkillä paremmin mutta paino nousee! Ei ole "puhdistusyskää" ollut joka kuulema paha. Tiedä sitten eikö vielä ole keuhkot alkaneet puhdistua, parikyt vuotta savus.. :ashamed: Aamuisin kuitenkin ihana raikas tunne suussa eikä tunkkainen.

mulla ei oo onneks vielä alkanut nousee paino,sitä kanssa jännitän jos alkaa nousemaan.Useimmilla tulee kiloja röökin lopettamisen jälkeen kun korvaa sen tupakan himon muulla,mutta mun ei edes tee mieli tupakkaa ei oo tehnyt 2vko :o

Alkuperäinen kirjoittaja penasku:

tälläsestä puhdistus yskästä en oo kuullutkaan?

Tuo painonnousuhan muuten on ihan tosiasia, ei siksi että korvaa tupakan napostelulla, vaan oikeastikin tupakka lisää aineenvaihduntaa, siksi kuulemma mallitkin polttavat ketjussa kun lisää energiantarvetta (näin kuullut, en tiedä tieteellistä pohjaa tälle..)

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Tuo painonnousuhan muuten on ihan tosiasia, ei siksi että korvaa tupakan napostelulla, vaan oikeastikin tupakka lisää aineenvaihduntaa, siksi kuulemma mallitkin polttavat ketjussa kun lisää energiantarvetta (näin kuullut, en tiedä tieteellistä pohjaa tälle..)

pitää vissiin alkaa syödä ananasta eiks se laita nesteet liikkumaan?

" Yskä
Kun keuhkojesi pintaa peittävät pienet karvat (cilia) toipuvat ja korjaantuvat, ne alkavat puhdistaa keuhkoputkia poistaen limaa. Satunnainen yskä johtuu tästä. Keuhkoputkien puhdistuminen helpottaa hengittämistä ja auttaa sinua pääsemään eroon tupakkayskästä.
Miten kauan tämä kestää? Pari viikkoa lopettamisen jälkeen.

Hyödyllisiä vihjeitä: Juo kylmää vettä tai hedelmämehua, syö ksylitolipurukumia tai kokeile kurkkupastilleja tai sokerittomia hedelmämakeisia."

Lainaus nicotinell sivuilta. Muutamalla kaverilla yskä ollut tosi paha ja nostaa paljon limaa ulos.

Olen ollut polttamatta kolmisen kuukautta.. Olen huomannut, että hajuaisti on parantunut, ja lenkillä on helpompi hengittää.. Lisäksi ihmiset, jotka polttavat, haisevat oikeasti tosi pahalta! "Tuore" tupakan savu haisee edelleen hyvältä.. Poltin aikaisemminkin aika vähän, paitsi paljon tupakoivassa seurassa, jossa itsekin tuli poltettua lähes ketjussa..

The common hedge fund investment decision has derivatives which can be high yield in addition to debts from firms considered risks, therefore they have to pay much more to be able to be lent, or their lending options market on discounted rates this means the deliver around the come back is actually better. If you utilize a new $1, 000 bank loan to give an example, while using organization mortgage loan pace from 8%, that is the decent comfy come back. Today, when in which very same company obtains behind about the mortgage loan plus the pay day loan agency panics, they might sell the idea with a 50 percent lowering in the equilibrium towards the hedge fund. This specific in place signifies that not just may this finance find 16 percentage curiosity, in case your business in fact gives the mortgage loan 100 %, many people create a totally obtain with that will funds. prentice capital management website Johnson along with Manley http://www.youtube.com/watch?v=mb10wMAIOAg Do the job to recognise all of your current consumers' needs-some that they may not even realize they have got, inches (one education handbook says) ?¢?€?Ø

Siis juu lopetin puolivuotta sitten enkä aikasemminkaa polttanut kovin paljoa mutta limaa on tullu puol vuotta ja tuntuu että pitäs yskiä koko ajan mutta ei viitsisi kaveriporukassa ja kaupungilla koko ajan räkiä !! Kertokaa mitä teen onko mulla joku tauti vai saisinko hellitettyä yskää mitenkää tai kenties lopettaa ? :( saisinko vastauksen mahollisimman nopeesti jotta saisin tietä että ei oo mtn vakavaa ? (: kiitos jo etukäteen!!