Tupakoijat tai lopettaneet - Zyban kokemuksia

Mä lopetin vuosi sitten zybanilla - se oli helppoa. Lihosin viis kiloa, eikä hermoja kiristänyt mitenkää erikoisemmin. No sitten tuli nää meidän ihmissuhdesotkut ja krapulassa aloin vihapäissäni polttamaan. Tosi p e e stä. Nyt mulla on tossa uus kuuri mutta pelkään ettei se enää toimikkaan, niin kun ekakerralla. Onko kokemusta kellään.

No joo lääkäri sano mulle niitä lääkkeitä määrätessään, että monille tämä zyban on ainoa tie lopettaa. Mullakin happipullo odottaa, kun keuhkojen toiminta on normaalin alarajoilla.

Ja tiedän monia joille tämäkään asia ei riitä motivaatioksi lopettamiseen. Se jyskytys päässä vaan on niin taukoamaton ja vaativa ettei sitä kestä. Heikkoutta kenties, mutta ihmisten riippuvuuden tasoissakin on eroja.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitku:
Vituttaa kun vitsaillaan jollain happipullolla.Mun isä kuoli keuhkoahtaumatautiin.Revi siitä motivaatiota
oletko varma että aloittaja vitsaili? hyvin monella tupakoijalla tuo on loppuvaiheessa edessä.

mieheni isoisä on myös joutumassa happipullolle, pef-arvo jotain 200 kun normi on paljon korkeampi.. :|

aloittajalle, oletko kokeillut kaikki "pehmeämmät" konstit ensin? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-vieras:
Ei ole lääkkeistä kokemusta. Mutta kokemusta on lopettamisesta ilman mitään poppakonsteja. Kyllä se onnistuu, jos vain tahtoa löytyy. Tsemppiä!
Samoin täällä. Kyllä siihen pystyy, kun saa tukea läheisiltä. Itse jouduin välttämään joitain ihmisiä lopettamsien aikoihin, kun tekivät kyllä kaikkensa etten onnistuisi :kieh:

Tsemppiä minunkin puolesta!

Oon ihan täynnä tota tupakan-paskaa ja nyt en edes uskalla alottaa tota kuuria uudestaan, Kun pelkään ettei se enää onnistu, kun mokasin sen ekan. Jaksamisia sulle sitku. Hyvä että oot ite päässyt eroon.

Kokeile mielummin Champixia. Zyban on alunperin mielialalääke, Champix on kehitetty nimenomaan tupakasta vieroitukseen. Jos alat käyttää Zybania, sinun ostettava koko hoitokuuri kerralla. Champixia ostetaan ensin aloituspakkaus, jonka aikana näet käykö lääke käyttäjälle.

+1 Zyban - euroclinix.net/fi/tupakoinninlopettaminen/zyban Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä