Tupakoijat, poltatteko lastenne vieressä?

Mä poltan itse muutaman tupakan päivässä, mutta en koskaan lasten nähden. joidenkin mielestä se on tekopyhää, mutta mä en vaan halua että saavat savua tai että ottaisivat mallia musta. Käyn siis yleensä illalla tupakilla vasta tai sitten koulussa tietty kun voin siellä rauhassa olla.Mites te muut?

Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Mä poltan itse muutaman tupakan päivässä, mutta en koskaan lasten nähden. joidenkin mielestä se on tekopyhää, mutta mä en vaan halua että saavat savua tai että ottaisivat mallia musta. Käyn siis yleensä illalla tupakilla vasta tai sitten koulussa tietty kun voin siellä rauhassa olla.Mites te muut?
mä en tupakoi, mutta miten voisi olla tekopyhää jos säästää lapsia passiiviselta tupakoinnilta? :eek: vai onko tää nyt vertaus siihen jos juo siiderin tms lapsen nähden?

vieras
mie poltan lasten nähden, mutta jos lähellä "hyppäävät" niin käsken mennä kauemmas leikkimään etteivät ole tupakan savussa. Joskus lapset on kysynyt että miten joku ihminen ei polta tupakkaa vaikka esim.äiti (minä) poltan, niin olen vastannut että äiti on tyhmä ja tupakka on myrkkyä (niin ja lapset 4v ja 3v)

Mulla on ehkä sekin sinä asian salaamisessa, että yritän lopettaa säöännöllisin väliajoin. Mun mielestä lasten ei tarttis tuosta kasvettuaan tietää että poltan, toivoisin että olisin silloin jo lopettanut. :| kyllähän se mallia antaa lapsille jos vanhemmat tupakoi, se on selvä. En haluaisi antaa mallia ja en muutenkaan halua saastuttaa lapsia savulla.

Q
Itse poltan, mutten ikinä lasten vieressä. Mies moittii siitäkin kun käytyäni tupakalla haisen tupakalta. Näin yksi päivä kaupungilla naisen jolla sylissä alle 1kk:n ikäinen vauva ja poltti tupakkaa ihan muina miehinä. Kyllä oli kamalaa katseltavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mie poltan lasten nähden, mutta jos lähellä "hyppäävät" niin käsken mennä kauemmas leikkimään etteivät ole tupakan savussa. Joskus lapset on kysynyt että miten joku ihminen ei polta tupakkaa vaikka esim.äiti (minä) poltan, niin olen vastannut että äiti on tyhmä ja tupakka on myrkkyä (niin ja lapset 4v ja 3v)
Mä ikävä kyllä myös tupakoitsija ja tota samaa tyhmä-myrkky -juttua kertonu lapsille.

Mä en polta tupakkia, mut sikareita kyllä. Ollaan sovittu miehen kanssa, että pojan vieressä ei sauhutella eikä mielellään muutenkaan nähden. Yleensä käydään partsilla silleen että poika on joko nukkumassa yöunillaan tai toisen vanhemman kanssa tekemässä jotain. Koitetaan välttää turhaa passiiviselle tupakoinnille altistumista ja huonon mallin antamista... Tuo kun matkii melkein mitä vaan meidän näkee tekevän.

Alkuperäinen kirjoittaja Mindiivo:
Sen verran kauan on tullu poltettua että ihan lasten nähen poltan. En tietty savuja päälle puhaltele, mutta kyllä tulevat välillä parvekkeelle mukaan tupakille ja ihan hengissä vielä ovat :eek:
sama täällä 3-v.leikkii terassilla ja ymmärtää kyllä ettei sinne pidemmäksi aikaa tultu

kyllä lapseni on nähnyt että tupakoin... ja tuo vanhin (2.5v) titeää että tupakka on hyi.... siis aina ku näkee tupakat nii sanoo et hyi ja nyrpistää nenää :LOL: ihana seo... ja aina ku ilmotan et äiti käy tupakalla nii tuo vanhin käy valmiiks avaa mulle oven

*muoks* tietää

Mä käyn partsilla röökillä, oli lapset hereillä tai ei. En niitä ota sinne mukaan, koska tuo on niin pieni koppi, ja lasitettu, niin ei se ilma kierrä. Mutta ulkona kun ollaan niin poltan, en hiekkalaatikolla tokikaan, mutta kärryjä työntäessäni voin nortin vetää. Ja kyllä tiedän passiivisesta tupakoinnista, mutta ei se savu sinne rattaisiin tai vieressä kulkevien lasten päälle niin kovasti mene. Enempi nuo hengittää pakokaasuja...
Teille kysymys, jotka poltatte "salaa": ootteko aatellu et lapset ei ole ehkä niin tyhmiä, etteikö ne huomais että poltatte... Eli toisinsanoen ne oppii teidän käytöksestä sen, et tupakalla voi käydä, kunhan käy salaa... No, ehkä pikkasen kärjistettyä, mutta kuitenkin :)

Partsilla käyn, niin että tyttö ei ole vieressä. Ulkona jos ollaan niin poltan kyllä rattasta työntäessäni, mutta jos tuulee lapseen päin, en sytytä tai heitän saman tien pois. Lapsi sylissä en koskaan polta. Otin ihan tajuttomat pultit anopille pari kuukautta sitten. Tultiin mökiltä ja yleensä (oikeasti) niin vastuuntuntoinen anoppi oli ihan päissään pelkääjän paikalla, appi ajoi. Minä istuin apen takana ja tyttö anopin takana. Anoppi sitten jurrispäissään sytytti tupakan autossa ja ei edes avannut ikkunaa kunnolla. Tyttö nukkui ja alkoi yskimään ja itkemään. Mä aloin huutamaan anopille. Siis ei v*ttu. Voi olla polttamatta pari tuntia autossa tai sitten voi pysähtyä. Mutta kukaan, KUKAAN ei polta samassa autossa missä mun lapsi on, vaikka auto ei ole mun. Näin se on. Anteeksi olen antanut, mutten unohtanut. Anoppi ei muista mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
jos ollaan lasten kanssa ulkona niin poltan kyllä mutta en mene hiekkalaatikon reunalle polttamaan jos lapset on siellä....eli siis menen mahdollisuuksien mukaan kauemmas lapsista.
sama täällä!
Kuin myös täällä silloin kun poltin. Salaamaan en ruvennut polttamistani, olisi tehnyt liian jännittäväksi ja ihmeelliseksi koko asian lasten silmissä ja varmasti helpommin haluaisivat kokeilla polttamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Partsilla käyn, niin että tyttö ei ole vieressä. Ulkona jos ollaan niin poltan kyllä rattasta työntäessäni, mutta jos tuulee lapseen päin, en sytytä tai heitän saman tien pois. Lapsi sylissä en koskaan polta. Otin ihan tajuttomat pultit anopille pari kuukautta sitten. Tultiin mökiltä ja yleensä (oikeasti) niin vastuuntuntoinen anoppi oli ihan päissään pelkääjän paikalla, appi ajoi. Minä istuin apen takana ja tyttö anopin takana. Anoppi sitten jurrispäissään sytytti tupakan autossa ja ei edes avannut ikkunaa kunnolla. Tyttö nukkui ja alkoi yskimään ja itkemään. Mä aloin huutamaan anopille. Siis ei v*ttu. Voi olla polttamatta pari tuntia autossa tai sitten voi pysähtyä. Mutta kukaan, KUKAAN ei polta samassa autossa missä mun lapsi on, vaikka auto ei ole mun. Näin se on. Anteeksi olen antanut, mutten unohtanut. Anoppi ei muista mitään.
Meillä kans sama homma et jos muksu on autossa niin sillon siellä ei polta kukaan! Jos ei pysty vähää aikaa olla polttamatta ni sit ei pidä lähtee meiän kyytiin.

Yhteistyössä