Tupakka ja raskaus. Mun täytyy tunnustaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Että olen utelias.

Rakastaako raskausaikana tupakoinut nainen lastaan vähemmän kuin tupakoimaton? Onko huono äiti lapsen synnyttyä?

Onko tupakoiva äiti automaattisesti paska äiti? Ei rakasta, ei välitä, pitäisi viedä hoitoon?

Kuinka moni teistä vastaajista polttaa? Kuinka moni tietää, miltä tuntuu tupakoinnin lopettaminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Että olen utelias.

Rakastaako raskausaikana tupakoinut nainen lastaan vähemmän kuin tupakoimaton? Ei, kuinka niin?

Onko huono äiti lapsen synnyttyä? Ei

Onko tupakoiva äiti automaattisesti paska äiti? Ei rakasta, ei välitä, pitäisi viedä hoitoon? Ei

Kuinka moni teistä vastaajista polttaa? poltan Kuinka moni tietää, miltä tuntuu tupakoinnin lopettaminen?
tiedän kun joka kerta kun saanut tiedon raskaudesta olen lopettanut tupakoinnin

Miksi tälläisiä kyselit?

En tiedä rakastaako vähemmän, mutta jostain se itsekkyys on väistämättä pois. Hyvä äiti mielestäni asettaa lapsen hyvinvoinnin etusijalle, eikä uhraisi tätä omien mielihalujen tyydyttämiseen. Hyvä äiti tekisi kaikkensa lopettaakseen. Mutta eihän nämä asiat koskaan ole täysin mustavalkoisia.

Minä olen polttanut 4 vuotta ennen kuin lopetin. Nyt 2,5v täysin savutta, sortumatta kertaakaan, eli todellakin tiedän millaista on lopettaa. Se on kaukana helposta. Siitä olen tosin varma, etten ikinä enää tule polttamaan yksiäkään savuja, koska nykyään en voi sietää tupakkaa. Koko tapa on erittäin vastenmielinen, ja todella harmittaa että teininä olin niin typerä, että lähdin moiseen.

Poltin ennen esikoista, lopetin kun tiesin olevani raskaana ja olin polttamata viime kesään asti. Alotin taas, ja nyt oon lopettanu uudestaan kun epäilin että kolmosta ootan, niinkun teenkii.. kannatti lopettaa ja tarkotus ei oo alottaa enää uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Matami Ooksäki raskaana? :o Kyllä se lopetus on semmonen juttu, et kun kerran onnistuu, ei kannata samoille teille palata.

Juuh :D Ihan alussa vielä mutta silti.. viikkoja ehkä 4 tai 5 pitää käydä kuulemma ensin neukkalääkärillä selvittämässä viikot kun kierto ollu niin sekasin pilsujen lopetuksen jälkeen ettei olla tarkasti selvillä viikoista.

Kyllä sitä miettii että mitä hemmettiä siinä tupakassa näkee, paljo parempi olokii lopetuksen jälkeen, ei maistu kissan paska aina suussa..

minä poltan ja poltin myös raskaana ollessani yhden tupakan päivässä (joskus varmasti kaksikin) :ashamed:

mutta rakastan kyllä poikaani silti! :saint: jos nyt olisin raskaana varmati yrittäisin lopettaa vielä kovemmin kuin silloin nuorena.

no niin saa kivittää!

Matami, ONNEA HURJASTI :flower: :flower: :hug: Kaikkea hyvää sulle odotukseen :heart:

Oot niin oikeessa tossa asiassa. Nykyään pienikin tupakan haju jo ihan fyysisesti oksettaa, en vaan tajua miten sitä on itekin sitä myrkkyä joskus impannut. :x Savuton elämä on miljoona kertaa parempaa. Sanoin miehellekin, kun aloitimme tapailun, että lopettaa tupakan polton tai minä en lähe enää treffeille B) No, sehän lopetti ja on nyt myös ollut vuoden täysin savutta, ja ihan samaa mieltä kuin minäkin siitä miten paljon parempi on ilman röökiä.

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Matami, ONNEA HURJASTI :flower: :flower: :hug: Kaikkea hyvää sulle odotukseen :heart:

Oot niin oikeessa tossa asiassa. Nykyään pienikin tupakan haju jo ihan fyysisesti oksettaa, en vaan tajua miten sitä on itekin sitä myrkkyä joskus impannut. :x Savuton elämä on miljoona kertaa parempaa. Sanoin miehellekin, kun aloitimme tapailun, että lopettaa tupakan polton tai minä en lähe enää treffeille B) No, sehän lopetti ja on nyt myös ollut vuoden täysin savutta, ja ihan samaa mieltä kuin minäkin siitä miten paljon parempi on ilman röökiä.

Kiitos :heart:

Esikoisen aikaan oksensin välittömästi kun vaan haistoinkii tupakan, nytkii etoo ihan tajuttomasti.

meiän iskä oli äiskälle sanonu kun oli alkaneet seukata että hänhän ei tuhkakuppia nuoleskele, joko lopettaa tai se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Että olen utelias.

Rakastaako raskausaikana tupakoinut nainen lastaan vähemmän kuin tupakoimaton? Onko huono äiti lapsen synnyttyä?

Onko tupakoiva äiti automaattisesti paska äiti? Ei rakasta, ei välitä, pitäisi viedä hoitoon?

Kuinka moni teistä vastaajista polttaa? Kuinka moni tietää, miltä tuntuu tupakoinnin lopettaminen?

ekaan ei, tokaan ei, en polta enää, poltin 17v.. ja tiiän miltä lopettaminen tuntuu..

Aivan loistava kirja tupakoinin lopettamiseen itsessään (oli raskaana tai ei):
STUMPPAA TÄHÄN! Kirjailija: Allen Carr

-googletin:
"Stumppaa tähän! perustuu Allen Carrin kuuluisaan menetelmään, jossa paneudutaan tupakoinnin todellisiin syihin. Kirjaa on myyty yli 6 miljoonaa kappaletta ympäri maailman. Easyway-menetelmä lupaa 95-prosenttiset mahdollisuudet onnistua:

- välittömät tulokset- tehoaa myös ketjupolttajiin- ei ikäviä vieroitusoireita- ei riipu tahdonvoimasta- ei perustu ihmekeinoihin tai kikkoihin- pysyvä lopputulos."

...ja tosiaan, monet tutut lopettaneet kirjan avulla! Eli totista totta. =)

Itse lopetin heti plussattuani, joten tiedän miltä tuntuu lopettaa. Jos en olisi lopettanut, niin luulen että se olis ollut merkki välinpitämättömyydestä omalla kohdallani, koska tiedostan tupakoinnin vaarat ja olen aina ollut sitä mieltä, että raskausaikana ei tule polttaa. Sitten on ihmisiä ketkä eivät vaan ajattele niitä vaaroja tai siirtää ne mielessään syrjään ja vähättelee niitä itselleen, he voivat silti olla hyviä rakastavia äitejä. Mutta jos joku tieten tahtoen päättää vetää lapselleen vaarallista myrkkyä keuhkoihin, ei se silloin voi kummonen äiti olla.

Yhteistyössä