tupakka ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ina

Vieras
Laitan tämän kysymyksen tänne,toisella palstalle en saa asiallisia vastauksia..
kuinka paljon vauva myrkyttyy kun imetän ja poltan tupakan kerran viikossa?
joo tiedän että on tyhmää,olis sama olla polttamatta se yksikin mutta oli taas pakko kun vauva nukahti vihdoin ja viimein.oon koko imetysajan taistellu tupakan himoa vastaan ja polttanu vain sen yhden viikossa.

Minä poltin odotusaikana ja imetysaikana satunnaisesti ja podin kyllä huonoa omaatuntoa,mutta...Helppo on sellaisten sanoa, jotka eivät ole koskaan tupakoineet.Tupakanhimo kun sattuu olemaan aika vahva lajissaan.

Jos poltat yhden viikossa,niin sanoisin vaan että saahan ihmisellä jotain nautintoja olla!!! Ajattellaan vaikka, kuinka paljon esim.tehtaat tupruttaa saastetta ja myrkkyjä taivaalle ja jota me tyytyväisinä hengitämme päivästä toiseen.Siinä sivussa yksi tupakka viikossa ei merkitse yhtään mitään.Ja jos vielä sen poltat imetyksen jälkeen,niin ei todellakaan yhtään mitään!!! Että nauti niistä hermosavuistasi ihan rauhassa. Eihän tupakka toki hyvää tee,ei itsellekään,mutta ne jotka tuomitsevat,voisivat hieman miettiä...eihän kukaan huvikseen polta,vaan yllätys yllätys..tupakka tekee ihan oikeasti riippuvaiseksi!!!

Ei todennäköisesti vaikuta vauvaan millään tavalla, ei myöskään maidontuotantoon kun määrä noin vähäinen. Pari tuntia tupakan jälkeen on maidon nikotiinipitoisuus jo liki nolla, joten eiköhän vauvasi ole turvassa. Jos tuo yksi tupakka on ainoa ""paheesi"" niin minä ainakin sen hyväksyn ilman turhia kotkotuksia :)

Hei yksi tupakka vaikka päivässä ei myrkytä lastasi. Kaikki ilman saasteetkin imeytyy äidinmaitoon. Jollain keskustan tupaikoimattomalla äidillä voi olla saastuneempaa maitoa kuin maalla asuvalla tupakoivalla äidillä.
Ja jos tosiaan poltat yhden kuukaudessa, niin no panic!!

niin ja jos poltat sen heti imetyksen jälkeen on nikotiini poistunut ennen seuraavaa imetystä.
itse en polta. lopetin testattuani, sitäkin pitkitin ettei pidä lopettaa. Mut nyt on ihan hyvä olla. n. 1kk synnytyksestä maistoin ja pahalle maistui, mutta silti himo iskee aina välillä.

joo saa nautintoja olla, mutta rajansa kaikella. MIKSI IHMISTEN PITÄÄ OLLA NIIN HELVETIN TYHMIÄ JA UHATA VAUVAN TERVEYS??????????????????

ÄIDIT! TEIJÄN OMA TERVEYS EI KIINNOSTA MUA TIPPAAKAAN, MUTTA AJATELKAA EDES LASTA!!!!!!!

EN IHMETTELE ETTEI TÄLLAISIIN ASIOIHIN SAA ASIALLISIA VASTAUKSIA. NUIJAT!!!!

Niin, että jos lapsesi saa jo kaikki ilmansaasteet ym. myrkyt muualta, niin lisää vain sitä myrkkytaakkaa vielä tupakallakin. Ja miten muka yks tupakka viikossa auttaa hermojen hallintaan, taitaa mennä enemmänkin???

Sitä kun ollaan niin nautinnoista riippuvaisia, joopa joo. Ottakaa nyt sitten vielä alkoholia lisäksi, eihän sekään haittaa, jos lasillisen pari. Ym, ym. Mietittekö koskaan näiden kaikkien YHTEISVAIKUTUSTA? Vauva on pieni turvaton ihmisenalku, täysin riippuvainen vanhemmistaan. ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ SITÄ RIIPPUVUUTTA VÄÄRIN, vaan unohtakaa omat hedonistiset tarpeenne. Kyllä ihmiset kykenee suurempiinkin urotekoihin, miksei sitten luopumaan tupakasta vauvan terveyden ja hyvinvoinnin takia. Onko se muka oikeasti liikaa vaadittu???

Johan tule tulista kommenttia!! Taitaa olla muutamia maailman parhaita äitejä palstalla. Itse en polta,mutta ei tulisi mieleenikään tuomita muiden tekemisiä tuolla tavalla.

Jos ihmettelette että miten tupakka aiheuttaa hermojen hallintaan niin polttakaapa ensin itse muutama vuosi ja tehkää sitten lakko.Kyllä se vaan niin on että kun vierotusoireita pukkaa,niin johan on hermo kireällä.Kyllä takuulla yksi tupakka helpottaa.

Mutta onneksi ap sai jo muutaman asiallisenkin vastauksen,joten nämä tuomitsijat taisivat nähdä turhaa vaivaa.

Pakkoko on aloittaa polttaminen, kun kerran on noin hyvin tiedossa, miten vaikeeta se irti pääseminen sitten on.

Ja onneks on hyviäkin äitejä, jotka kuitenkin asettavat lapsen hyvinvoinnin etusijalle.

Menkää tupakoitsijat tukiryhmiin, hypnoosiin, minne vaan, mutta turha parkua ettei voi lopettaa, jos ei tosissaan edes yritä.

Siis nythän tässä tulikin jo asia täysin selväksi;eli kaikki tupakoitsijat ovat siis huonoja äitejä,he luultavasti myös pitävät lapsia nälässä ja pahoinpitelevät jne.

Ja puhumattakaan siitä,mitä joku ylempänä sanoi,he ovat myöskin varmaan aivan rapajuoppoja!!! Eiköhän tässä nyt ole suurenneltu asiaa,alkuperäinen kirjoittaja sanoi polttavansa yhden tupakan viikossa ja se on erittäin vähän.

Ja mitä tupakoinnin aloittamiseen tulee,eiköhän meistä jokainen ole joskus tehnyt huonoja valintoja ja monihan aloittaa tupakoinnin niin nuorena,ettei silloin ajatella lasten tekoa.

Turha tässä on ap:n niskaan paskaa kaataa,loppupeleissähän jokainen omat ratkaisunsa tekee ja kukaan ei kai tahdo mitään tappotuomiota joltakin joka ei varmaan ole alkuperäistä viestiä lukenut saati sisäistänyt.

Älä ps välitä noista täydellisistä äideistä!!!!!!

Olin raskaus- ja imetysajan polttamatta, imetyksen aikaan tosin ""sorruin"" silloin tällöin, noin 1xviikossa. monet, monet mun tutut polttaa/on polttanu imetyksen aikana enemmänkin, ei tietenkään ole suositeltavaa mut terveitä lapsia heillä on.

Yksi tupakka viikossa on suoranainen NAUTINTO, koska tupakointi tapahtuu niin harvoin että sitä jo melkein odottaa. Anna mennä vaan, kunhan et heti röökin jälkeen imetä. Vauvan hoito vie paljon voimia, ilman tupakkaakin pärjää mutta se harvinainen kääryle on oikea palkinto.

Ja et ole yhtään sen huonompi äiti mitä nämä hullut kiihkoilija-syyllistäjät täällä!!!!!!!

Olen omasta mielestäni ihan hyvä äiti vaikka juon viiniä ja poltan pari tupakkaa päivässä vaikka imetän. Olin koko odotusajan polttamatta (ja vaikeaa oli!!) ja vasta 4 kk syntymän jälkeen ""sorruin"". Poltan 1-3 tupakkaa päivässä vaikka imetän. Ajoitan ne heti imetyksen jälkeen ja tietysti olisi parempi olla ilman niitä, mutta that's life. Kysyin neuvolassa, pitäisikö lopettaa imetys (vauva 8 kk) mutta tädin mukaan pari tupakkaa päivässä ei vielä tarkoita, että imetys olisi epäterveellisempää kuin imettämisen lopttaminen.

Viiniä juon säännöllisesti ruoan kanssa. Lääkärini mukaan alkoholia on maidossa niin minimaalinen määrä (jos äidillä on 1 promille niin maidossa on 1 promille, joka on 0,1 ml desissä eli ei mitään merkitystä.) Eri asia on, että humalassa ei lasta voi hoitaa, mutta ei parista viinilasista tule humalaan.

Rauhoitutaan kaikki ja lopetetaan toisten syyttely. Eivät ne äidit, jotka todella laiminlyövät lapsiaan, tänne kirjoita!

Poltin puolen askia päivässä koko odotus- ja imetysajan, kuten edelleenkin. Nyt en tarvitse moralistejen kommentteja, tiedän ettei se ole lapselle hyväksi, mutta nyt kun poika on jo 7-vuotias, niin tiedän myös, että syntymäpaino oli 4370g, nukkunut aina yönsä rauhallisesti (valvottanut elämänsä aikana 4 yötä ollessaan ne kerrat kipeänä), luonteeltaan ihan perus vilkas ja rauhallinen yhdistelmä tilnteista riippuen, ollut terve, lukuunottamatta normaalia flunssaa ja vesirokkotartuntaa...eli enpä tiedä, että miksi sinun pitäisi kantaa huonoa omaatuntoa yhdestä tupakasta viikossa?

Minä tunnustan polttavani jopa KAKSI tupakkaa PÄIVÄSSÄ. Eikä tee yhtään pahaa. (Odotusajan olin polttamatta.)
Imetä en tietenkään pariin tuntiin tupakoinnin jälkeen.
Ketjutupakointi on eri asia.