Tupakka- Gallup!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lara--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lara--

Aktiivinen jäsen
21.11.2009
2 349
20
38
Ei en kysy kuinka moni polttaa/ ei polta yms.

Kysymys ei nyt ole siis tupakan polttamisesta vaan terveysriskeistä.

Tuntuu olevan railo tupakoivien ja ei- tupakoivien ymmärryksessä.
Mutta onko täällä palstalla joku joka polttaa ja on myös sitä mieltä, että se on hyväksi ja haluaa polttaa? Eikö jokainen tupakoiva lopettaisi jos se olisi helppoa ja kävisi tosta noin vaan?

Eli kysyn, onko täällä ketään, kenen mielestä tupakka on hyvä asia josta ei ikinä luopuisi ja ei koe sitä ollenkaan terveydelle vaaralliseksi?

Saa vastata polttaa tai ei.

Mun sisko sanoo, että pää hajoaisi jos nyt lopettaisi tupakoinnin. Ei sen lopettamisen vaikeuden vaan hektisen elämäntilanteen vuoksi. Hällä tuo tupakointi toimii ainoana hermojen lievittäjänä tällä hetkellä. Ymmärrän kyllä hänen kannan asiaan.
Itse kun poltin koin kyllä tupakoinnin samoin, mutta nyt kun en polta enää, on hermojen lievittäjäksi tullut muu asia.

Tää aihe vetää ihmiset kahteen leiriin. Tupakka on pahasta ja siitä aina jaksetaan mesota, mutta on myös muita haitallisia asioita jotka voi olla verrattavissa tupakointiin mistä ei niin puhuta.

Juuri puolivuotta sitten aloittanut tupakoinnin. Ja tiedän täysin että se ei ole terveellistä. Ja voin lopettaa jos haluan. Enkä usein poltakkaan muutamaan viikkoon mutta ostelen silloin tällöin askeja. Se vaan on kivaa ajanvietettä.

Ei vielä siis ainuttakaan, joka olisi sitä mieltä, että tupakka on hyvä asia ja ei vaarallinen.

On toki pahempiakin asioita, kun tupakka.
Ja joillekkin se on ainut tapa lievittää stressiä.

Olen pahoillani jos jonkun mielestä, kuten Siiiirin, nostan asiasta ison haloon.
Mutta näitä tupakka keskusteluja on netti täys varsinkin aiheesta tupakointi raskaana ja pinen lapsen lähellä. Tästä voi kiistellä vaikka kuus vuotta jos haluaa...
Mutta pointtini on se, että eiköhän jokainen tupakoija tiedä sen aiheuttamat terveysriskit ja suurin osa haluaisi lopettaa. Mun puolesta jokainen voi puolustaa tupakoimistaan tai tupakoimattomuuttaan, mutta en käsitä ihmisiä, jotka vähättelevät sen terveysriskejä ja puolustelevat sen olevan vähemmän myrkyllistä kun joku toinen asia. Ei se ole terveellistä, kaikki tietää sen, poltti tai ei.

Elä nyt Lara- vedä herneitä nekkuun, mutta mikäli nyt viittaat tuohon toiseen keskusteluun niin ei kai siinä ihmiset olleet sitä mieltä, että lapsen aikana on hyvä tupakoida, vaan että se on NIIN yleistä tänä päivänä että siitä on oikeastaan aika turha keskustella täällä. Lisäksi alkuperäisen viestin kirjoittaja jotenkin viesti myös siitä että se oli NUORI äiti, minkä täällä taas nuoret äidit ottavat kettuiluna, kun paremmin ilmaistuna olisi pitänyt laittaa vain äiti (koska myös vanhemmat äidit sitä tekevät).

Kysymys siinä ketjussa oli vain siitä, että siitä aloituksesta olisi saanut vaikka minkämoista vääntöä aikaiseksi... siksi sitä aika moni yritti "keventää" B)

Lara; en ole ottanut kantaa siihen onko tupakointi vaarallista vai ei, ainoastaan onko se väärin vai ei. Muut voivat vapaasti kiistellä sen terveyriskeistä. Ja taas meni väärin siinäkin kun sanot että allekirjoittaneen mielestä nostat liian suuren haloon asiasta. KUKA NIIN väittää? Sulla on mielenkiintoinen tapa laittaa sanoja toisten suuhun.

Musta tää homma täällä on hauskaa viihdettä enkä hetkeäkään ota tätä tosissaan. Sä voisit ehkä pitää sen muutaman viikon tauon palstailussa josta itse puhuit viime viikolla..

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:

Mutta onko täällä palstalla joku joka polttaa ja on myös sitä mieltä, että se on hyväksi ja haluaa polttaa? Eikö jokainen tupakoiva lopettaisi jos se olisi helppoa ja kävisi tosta noin vaan?

Eli kysyn, onko täällä ketään, kenen mielestä tupakka on hyvä asia josta ei ikinä luopuisi ja ei koe sitä ollenkaan terveydelle vaaralliseksi?

Mä poltin kummankin raskauden edellä. Odotusjat ja imetysajat TIETENKIN ilman ja nyt kun tätä kakkosta lakkaan imettämästä, aloitan luultavasti taas polttamaan =).

Pystyn olemaan ilman jos haluan. Minulle se ei ole koskaan ollut ongelma. Mutta esim alkoholi ja tupakka vaan KUULUU yhteen. So simple =) :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:

Tupakassa ainut hyvä on se "rauhoittava" vaikutus. Kun on hermo menossa tosi pahasti ja karkaa tupakalle, voi sitä mielihyvän määrää.

Mä aina mietin että miten ihmiset jotka ei polta "pysyy kasassa".

Tiedän täysin tupakoinnin riskit, mutta olen riippuvainen. Riippuvuuksista parantuminen on huomattavasti vaikempaa kun huonosta tavasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Elä nyt Lara- vedä herneitä nekkuun, mutta mikäli nyt viittaat tuohon toiseen keskusteluun niin ei kai siinä ihmiset olleet sitä mieltä, että lapsen aikana on hyvä tupakoida, vaan että se on NIIN yleistä tänä päivänä että siitä on oikeastaan aika turha keskustella täällä. Lisäksi alkuperäisen viestin kirjoittaja jotenkin viesti myös siitä että se oli NUORI äiti, minkä täällä taas nuoret äidit ottavat kettuiluna, kun paremmin ilmaistuna olisi pitänyt laittaa vain äiti (koska myös vanhemmat äidit sitä tekevät).

Kysymys siinä ketjussa oli vain siitä, että siitä aloituksesta olisi saanut vaikka minkämoista vääntöä aikaiseksi... siksi sitä aika moni yritti "keventää" B)

Tätä en kyllä tajunnu ilman selitystä :laugh:
Mä vaan näen punasta, kun puhutaan raskaudesta/ lapsista ja tupakasta samassa lauseessa.
Tosiaan, tuosta alotuksesta saisi vitsin jos toisenki. ;)
Oonpas mä vähän äkkipikanen päätelmissäni :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Siiiri:
Lara; en ole ottanut kantaa siihen onko tupakointi vaarallista vai ei, ainoastaan onko se väärin vai ei. Muut voivat vapaasti kiistellä sen terveyriskeistä. Ja taas meni väärin siinäkin kun sanot että allekirjoittaneen mielestä nostat liian suuren haloon asiasta. KUKA NIIN väittää? Sulla on mielenkiintoinen tapa laittaa sanoja toisten suuhun.

Musta tää homma täällä on hauskaa viihdettä enkä hetkeäkään ota tätä tosissaan. Sä voisit ehkä pitää sen muutaman viikon tauon palstailussa josta itse puhuit viime viikolla..

Sä oot varmaan se sama urpo, joka levitteli täällä mun kirjotuksia aijemminkin?
Mä kyllä selitin kantani tuolla toisessa ketjussa, tupakointi lapsen läheisyydessä on väärin, ei pelkkä tupakointi.
Ja se on vaan mun henk koht mielipide.

Mä luin rivien välistä, sä et näköjään osaa lukea, kun pilkkuja. ;)
Miksi mä ottaisin tätä yhtään sen enemmän "tosissaan" kun joku toinen?

Kirjottaisit nickillä, etkä harmaana, ennen kun tulet levittelemään "viihdettäsi" tänne ja kritisoimaan mun tekemisiä/ sanomisia.

Poltan joskus ottaessani alkoholia, ja sen hyväksyn itselleni epäterveellisenä nautintona siinä missä ne kyseiset viinaksetkin. Tunne on ihana ja muutama tupakki/ sikari ei sen enempää hallaa tee kuin se hörpöttelykään.

Poltin kyllä aiemmin myös vakituisesti 10 vuoden ajan liki askin päivässä, mutta olen ollut onnellisesti savuttomana jo 3 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiiri:
Lara; vai on joku muukin kiinnittänyt huomiota sun viesteihin joskus...enpä ihmettele. Koita nyt jo rauhottua.

No ei ollu ihan vastaava tapaus.
Joku kopio mun tekstejä tuolta pinoista etusivulle.
Mutta olet säki joku tuttu jostain pinosta, kun tiesit et oon pakkaustaolla.
Musta on ärsyttävää, että voit harmaana kritisoida mua, kun itse annan mielipiteeni pää pystyssä ja omalla nickillä.

Ja mun on vaikee rauhottua, koska oon raskaana ja join tänää kahvia :laugh:

No ei tarvi olla nero tajutakseen että kun klikkaa kirjoittajan nickiä niin näkee mihin kaikkialle (ja mitä) ihminen kirjoittaa.

Jos se nyt sua lohduttaa niin voinhan mä oman profiilin tonne väsätä ja sitten kirjoittaa kaikki samat kommenttini. En vaan oivalla mitä sä siinä voitat vaikka profiilin näkisitkin..ihan yhtä anonyymiä se kirjoittaminen voi olla silti.

Kyllä poltan, mutta en ole sitä mieltä, että tuote olisi mitenkään terveydelle hyväksi. Haluaisin myös lopettaa, mutta vaikeaa kun kaverit lähtevät viihteellä ollessamme tupakille. Terveysvaikutuksista huolimatta, tupakointi on kivaa hommaa. Rentouttaa psyykkisesti ja virkistää mieltä.

Tuo tupakan "rauhoittava" vaikutus on itse asiassa harhaa. Hiljattain todettiin tutkimuksessa että tupakoivilla oli keskimäärin korkeammat stressihormonien tasot jotka sitten normalisoituivat kun tupakoinnin lopetuksesta oli kulunut jonkin aikaa. Se rentoutumisen kokemus syntyy vieroitusoireiden lievittymisestä, eli jos ei olisi alunperin aloittanut tupakointia niin ei tarvitsisi sitä lievitystäkään.

Mä vaihdoin juuri satunnaisen tupakoinnin 'terveyssyistä' satunnaiseen piipunpolttoon :ashamed:

GetImage.asp

Eihän sekään terveellistä ole, mutta....... aika pieni pahe mielestäni kuitenkin.
Piipputupakassahan on vain ja ainoastaan sitä tupakkaa, ei lisäaineita ja savua ei kiskota keuhkoihin.

Porkkanoistakin voi saada syövän:|

Tupakoinnin aloitin joskus aikanani hajun vuoksi, vastapoltettu tupakka tuoksuu mielestäni hyvälle. Samaten kuin esim bensiini tai maali- älkää kysykö miksi, ne vaan haisee jotenkin hyvälle.
Piipputupakassa on jokin nostalginen tuoksu.