Itse normaalisti tupakoivana, nyt koko raskaus ajan polttamatta olleena mun mielipiteeni asiasta lyhyesti ja ytimekkäästi on se että, sä et lopeta polttamista itsesi takia vaan, vain ja ainoastaan sisällä kasvavasi vauvan takia! Mietit vaikka nyt esikoistasi, etkö sä tällä hetkelläkin valmis uhraaman kaikkesi häneen eteensä.. näin varmasti haluat asian olevan myös sisällä kasvavan pienokaisen kohdalla.
Itse sain tietää odottavani esikoista viikko ennen häitämme, jolloin huolestuin juuri siitä tressin määrästä et häät tulossa ja samaan syssyyn pitäisi lopettaa rööki, eikä sais juodakkaan mitään.. kävimme tarkistuttamassa yksityisellä että kaikki ok jolloin kysyin gynekologilta et miten on noiden kahden asian laita, niin hän tuumasi että näin alkuraskaudessa on sikiölle haitallisempaa tressi kuin muutama savuke päivässä.
Hääpäivänä (siis viikolla 7) poltin 4 tupakkaa, viimeisen yöllä ja siihen jäi. Kaksi lasillista meni ruoan yhteydessä viiniä ja siihen jäi sekin.
Nyt viedään toiseksi viimeistä raskaus viikkoa, enkä voi kieltää etteikö röökii ja siideriä tekis mieli.. oonki tossa jo uhkaillut miehelleni että varmasti aloitan taas polttamaan ku imetys loppuu.. kuinka typerää se onkin, on hienoa pystyä olla polttamatta jonkun toisen takia mutta miksi sitä ei voi tehdä itsensä terveyden/hyvinvointinsa takia !?!?
Tämä oli mun mielipiteeni asiasta, kaikkea hyvää.
Ei nää ole ollenkaan niin helppoja juttuja.
Minä + Voice 38+3