Tupakansavu tunkee sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hajua ilmassa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hajua ilmassa.

Vieras
Meillä on tässä taloyhtiössä ongelma..tuolla rappukäytävässä dunkkaa hirveä tupakka. Oikein paksu haju,eli joku polttaa sisällä. Ilmeisesti se on meidän seinä/ovinaapurin kun haju tunkee rappukäytävästä meille sisälle!!! Eteinen dunkkaa ihan röökille vaikka meillä on mekaaninen raikastin tuota varten. Mitenkähän tuo äijä kehtaa röyhytellä kun ei olla ainoita jotka on asiasta valittaneet. Tää on vahna kerrostalo ja hiljattain tehtiin hormien tarkistus että toimiiko kun haisee koko käytävä,siitä ei kuulunu mitään ku se tarkastus oli ni ukko ei röyhtytelly mut heti kun tarkastajat kävi ni tupakointi alkoi ja lemu palasi käytävään ja meidän eteiseen. Tää samainen äijä käy sitten tupakalla tossa meidän ikkunan alla jos jaksaa raahautua ulos savukkeelleen..kiva sit kesällä kun vauva on olkkarin lattialla ku meill on toi ranskalainen parveke..eikö tätä oikeesti saada kuriin?!?!

Ei, toi on kerrostalojen ongelma. :(

Tosin jos teillä on ilmanvaihto suunnattu oikein, korvausilman ei pitäisi tulla käytävästä (kuten usein tulee, jos on itse menty tilkitsemään esim. ikkunoita tiiviimmäksi ja samalla pilattu alkuperäinen ilmanvaihtomenetelmä).

Meillä rivitalossa naapurit poltti tupakkaa öisin sisällä keittiön liesituulettimen alla, jonka "savupiippu" oli jotenkin yhteinen meidän kanssa kun savut tuli meidän puolelle sieltä liesituulettimesta. Ei auttanut kuin muuttaa pois kun ei isännöitsijäkään asialle mitään voinut.

meilläkin naapuri röökaa sisällä ja se haju tunkeutuu meidän asuntoon,äijä asuu samassa kerroksessa ja on muutenkin tosi törkynen.Viikonloput se ryyppää ja kokoajan saa pelätä millon se sammuu sen tupakan kanssa ja koko talo tulessa...en tiedä onko se oma vai vuokra mutta luulen että oma koska mielestäni meidän rapussa on suurimmalla osalla omat.vuokralaiselle olisi helpompi yrittää häätöä tai jotain mutta nyt ei paljoo pysty.oma asuntomme on oma.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Meillä rivitalossa naapurit poltti tupakkaa öisin sisällä keittiön liesituulettimen alla, jonka "savupiippu" oli jotenkin yhteinen meidän kanssa kun savut tuli meidän puolelle sieltä liesituulettimesta. Ei auttanut kuin muuttaa pois kun ei isännöitsijäkään asialle mitään voinut.

Teidän liesituulettimeen voi laittaa perhospellin, jolloin sitä kautta ei tule ilmaa sisälle, vaan ilma kulkee vain yhteen suuntaan. ;)

Semmosta se on. Aina voitte valittaa, mut käytännössä te ette voi asialle yhtään mitään.
Jos ette voi asua muitten ihmisten kanssa ja sietää heiddän tapojaan niin muuttakaa omakotitaloon. ja ei, en itse tupakoi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meilläkin naapuri röökaa sisällä ja se haju tunkeutuu meidän asuntoon,äijä asuu samassa kerroksessa ja on muutenkin tosi törkynen.Viikonloput se ryyppää ja kokoajan saa pelätä millon se sammuu sen tupakan kanssa ja koko talo tulessa...en tiedä onko se oma vai vuokra mutta luulen että oma koska mielestäni meidän rapussa on suurimmalla osalla omat.vuokralaiselle olisi helpompi yrittää häätöä tai jotain mutta nyt ei paljoo pysty.oma asuntomme on oma.

Joo sama pelko on meillä persiissä..äijä on tosi törkyisen näköinen ja usein käy sellasia ryyppykavereitten näkösiä miehiä tossa asunnossa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo sama pelko on meillä persiissä..äijä on tosi törkyisen näköinen ja usein käy sellasia ryyppykavereitten näkösiä miehiä tossa asunnossa..

Ihan yhtälailla esim. mä vittuunnuin naapurien lapsiperheisiin, joissa huudettiin yötä päivää. Yöllisestä itkusta ei voinut valittaa, mut otti se silti päähän. Ja sielläkin olis voinut joku kakara vääntää lieden päälle tai kaataa kynttilän tai joku aikuinen sählätä tulen kanssa ja polttaa koko talon.
ihan oikeesti, muuttakaa omakotitaloon iin ei tarvii valittaa. Paljon mukavampi asumismuoto!

Alkuperäinen kirjoittaja esikoinen:

Ihan yhtälailla esim. mä vittuunnuin naapurien lapsiperheisiin, joissa huudettiin yötä päivää. Yöllisestä itkusta ei voinut valittaa, mut otti se silti päähän. Ja sielläkin olis voinut joku kakara vääntää lieden päälle tai kaataa kynttilän tai joku aikuinen sählätä tulen kanssa ja polttaa koko talon.
ihan oikeesti, muuttakaa omakotitaloon iin ei tarvii valittaa. Paljon mukavampi asumismuoto!

Joo mut ei ne lapset tuu teille riehuu..toi tupakansavu tulee suoraan meille sisälle.

Asutaan kakkoskerroksessa ja eka kerroksessa on vanhempi rouva joka aikalailla kehitysvammaisen aikuisen poikansa polttaa sisällä ja kaljaakin näyttää menevän melkoisesti.
Savu tai oikeammin käry tulee käytävään ja jostain syystä meille. Kiinteistönhoitaja on katsonut nuo tuuletusjutut ja ne on kaikki kunnossa. Käryn tulo paheni, kun taloon laitettiin parvekelasit. Kun avataan ikkuna, niin käryn tulo lakkaa. Ja mitään vikaa ei muka ole ilmanvaihdossa... paskapuhetta!

Sekin meitä pelottaa, että kun tämä rouva näyttää yleensä juovan (rappukäytävään on useammin kuin kerran jätetty ovi auki = poika on hakemassa lähikaupasta lisää olutta eikä kai osaa/ymmärrä ottaa avaimia mukaansa) ja rouva makaa milloin lattialla milloin sohvalla, niin tuo pojan ja rouvan itsensä tupakointi pelottaa. Jos jottain töpeksivät tupakoiden kanssa :(

joo on kuule kateltu omakotitaloa mutta meille ei kelpaa ihan mikä tahansa homeloukku ja mihinkään uusille asuntoalueille ei tosiaan muuteta!asut varmaa esikoinen ite jossain korvessa ilman lapsia joten pysy siellä vaan! V...U

Mun puolesta jokainen voi tehdä kämpässään mitä haluaa..jos melua kuuluu,sen on lakattava siihen aikaan mikä järjestyssäännöissä on ja tää koskee myös lapsiperheitä,varsinkinjos on jo isoja lapsia. Mut kun savu tulee yötä päivää sisään toisten asuntoihin niin harmittaa. Tää talo on muuten aivan ihana ja muuten ihania ihmisiä,mut sit on toi yks törkyturpa.

Mun puolesta jokainen voi tehdä kämpässään mitä haluaa..jos melua kuuluu,sen on lakattava siihen aikaan mikä järjestyssäännöissä on ja tää koskee myös lapsiperheitä,varsinkinjos on jo isoja lapsia. Mut kun savu tulee yötä päivää sisään toisten asuntoihin niin harmittaa. Tää talo on muuten aivan ihana ja muuten ihania ihmisiä,mut sit on toi yks törkyturpa.

just niin!

Isännöitsijälle vaan valitusta, ettei ilmastointi toimi oikein. Eipä noille valitettavasti voi mitään. Meille tunkee haju jatkuvasti parvekkeelta sisään, alakerrassa asuu kaksi pientä lasta vanhempineen, jotka molemmat ovat ketjupolttajia. Parvetta meillä on turha käyttää jatkuvan savustuksen takia, näin talvella nousee jatkuvasti savupilvi ylöspäin.

Kaikilla pitäisi olla tulotasoon katsomatta oikeus elää terveellistä elämää, ilman tupakansavua. Ei pelkästään niillä, joilla on varaa hankkia omakotitalo. Lapsen itkut ja meluamiset eivät ole terveydelle haitallisia, sen sijaan tupakansavu aiheuttaa syöpää ja muita sairauksia. En voi muuta kuin ihmetellä, että tuo käryttely on enää ollenkaan laillista. Mikä tahansa muu kotiin tunkeutuva myrkkykaasu saisi aikaan aikamoisen paniikin, jopa tupakoitsijoiden keskuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei, toi on kerrostalojen ongelma. :(

Tosin jos teillä on ilmanvaihto suunnattu oikein, korvausilman ei pitäisi tulla käytävästä (kuten usein tulee, jos on itse menty tilkitsemään esim. ikkunoita tiiviimmäksi ja samalla pilattu alkuperäinen ilmanvaihtomenetelmä).

Totta, tuosta johtuu ongelmat. MUtta yhtä paljon se savu tulee jos pavekkeella polttaa.

Yhteistyössä