Tupakanpolton lopettaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lopettaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lopettaja"

Vieras
Olis pari kysymystä..

1. Pääsitkö eroon ilman mitään apuja esin: nikotiinipurkkaa/laastaria ym..

2. Tuliko paljon painoa lisää?

3. Kauan kesti vierotusoireet jos niitä tuli?

Mä oon nyt ollu peräti 3 vuorokautta ilman ja tässä odottelen milloin tulee vierotusoireet..vielä en oo mitään apuja tarvin mut varmaan sekin on edessä kohta. Tuskin tää näin helposti menee jatkossa kuitenkin polttan 20vuotta melkein askin päivässä!!

Mut nyt tää sauhuttelu on kyllä loppu :D

Onneksi olkoon! Luultavasti et tule kärsimään ainakaan fyysisistä vieroitusoireista jos niitä oireita ei ole ilmaantunut näinden kolmen päivän aikana. 2 vko kun on polttamatta, on yleensä fyysisesti kuivilla.

[QUOTE="lopettaja";22021090]Olis pari kysymystä..

Mä oon nyt ollu peräti 3 vuorokautta ilman ja tässä odottelen milloin tulee vierotusoireet..vielä en oo mitään apuja tarvin mut varmaan sekin on edessä kohta. Tuskin tää näin helposti menee jatkossa kuitenkin polttan 20vuotta melkein askin päivässä!!

Mut nyt tää sauhuttelu on kyllä loppu :D[/QUOTE]

Mä oikeestaan kyllä lopetin jo 2008 keväällä, sillon tällön polttelin vain... Muutaman kerran viikossa ja humalassa ollessa

En käyttäny mitään purkkia tai muita.

En muista vierotusoireista... Hermostutti ja kärtytti...

Lopullinen stoppi tuli 2008 joulukuussa, seuraavassa kuussa aloin oottamaan poikaa.
Tupakkaa ei tehny yhtään mieli, kuitenki lapsen paraskin :)

Onneksi olkoon! Luultavasti et tule kärsimään ainakaan fyysisistä vieroitusoireista jos niitä oireita ei ole ilmaantunut näinden kolmen päivän aikana. 2 vko kun on polttamatta, on yleensä fyysisesti kuivilla.

se henkinen riippuvuus on pitempi... Mä ajattelin aina että menee se aika hukkaan ja pitää alottaa alusta se savuton aika jos nyt polttasin... Ylpeys ei anna periksi

1. Kyllä pääsin eroon ilman mitään korviketuotteita
2. Joo tuli, koska olin raskaana :D
3. Ei sen kummempia vieroitusoireita, kuin että normaalisti kahvitauon yms. jälkeen olisin voinut lampsia (tottumuksesta) tupakalla.

Tuntemukset oli: "hmmm, vois vaikka tupakan polttaa muttei ole välttämätöntä" " kylläpä tuoksuu hyvälle tupakansavu" " hyi helv... kauhea haju" ja loppujen lopuksi en enää ajatellut koko asiaa.

Melkein 10 vuotta sauhuttelin, joskus jopa melkein pari askia. Nyt ollaan savuton perhe oltu esikoisen ilmoitettua tulostaan (9 vuotta) eikä kiinnosta moinen enää. Ei haise vaatteet eikä hengitys :)

Laastareilla pääsin eroon, mutta aloin vetään uudelleen 4 kk kuluttua. Viina vei taas mukanaan ja tupakki. Mutta lopetan taas, en polta viihteelläkään. Painoa ei tullut kun ruokavalio on hanskassa.

Raskaus riitti hyvin motivaatiotekijäksi :*)

tähän mennessä 19kg ;)

Riippuu miten oireet tulkitsee. Vieläkin tietyissä tilanteissa tekee pirusti mieli. Lopettamisesta nyt 9kk (raskauden viimemetreillä). Vaikeimmat hetket oli kahden viikon päästä lopettamisesta ja seuraavan kerran parin kolmen kuukauden kuluttua lopettamisesta. Pelkään, että alan taas polttaa uudestaan imetyksen lopettamisen jälkeen niinkuin esikoisenkin jälkeen. Silloin olin yhteensä 1,5 vuotta täysin polttamatta, mutta sitten kun antaa itselleen luvan yhteen tupakkaan ensin viikonloppuna ja parin viikon päästä toiseen niin siitä se taas helposti lähtee :(

Paljon tsemppiä sulle ja ole ylpeä jokaisesta savuttomasta päivästä! Mutta muista että sulla on vuosien "työ" edessä. Nikotinisti on nikotinisti monta vuotta vielä lopettamisenkin jälkeen. Toisille tietysti helpompaa kun toisille.

kiitoksia vastanneille :)

Kyllä mä nyt pidän pääni ja lopetan kokonaan..tarvittaessa haen vaik niitä laastareita avuksi!!
Nyt kun sais vielä ukon yrittämään ni olisin enemmän kuin tyytyväinen!!'
onneks tuo kuitenkin tukee mun päätöstä lopettamisen suhteen!

Pääsin eroon ilman mitään. Yks päivä vaan rööki rupes maistumaan ihan sika pahalle. Sit ei pystynytkään polttamaan enää. Siihen jäi se 10v sauhuttelu kerta heitosta. Ei tullut mitään pahoja vieroitusoireita, välillä sitä huomas jossain tilanteessa missä oli ennen polttanu,ni Hetkellisesti kaipaavansa sitä tupakkaa sormien väliin. Nyt olen ollu 3v polttamatta.

Pääsin eroon ilman mitään korvikkeita,ei tullut painoa (kai :D) ja vieroitusoireita oli pahantuulisuus ja hikoilu,mutta oli se jo ohi neljäntenä päivänä,joten tuskin sulle enään tulee ihmeempiä :)
Nyt reilu vuoden ollut polttamatta.

Joo, oli pahat vieroitusoireet. Hikoilua, yöheräilyä, tärinää, ärtyisyyttä ja aggressiivisuutta puolisoa kohtaan. Pahimmat kesti 3 viikkoa. Jatkui kuitenkin pari kuukautta ärtyisyys ja levottomuus ja tupakanhimo. En käyttänyt korvausvalmisteita. Vieläkin tekee mieli, polttamatta vuosi.

kylläpä v***uttaa, kun monesti mollataan niitä, jotka ei niin helpolla pysty lopettamaan. Hyvähän se on mollata, jos itsellä "ei ollut vieroitusoireita, vähän vaan teki mieli polttaa". Ihan oikeasti toisille se voi olla ihan hemmetin vaikeaa, kuten itsellenikin oli. Ihan hirveä taistelu.

Mulle ainoa oikea keino oli lopettaa ilman apuvälineitä (joihin olisin tietysti jäänyt myös koukkuun).

Ruokahalu kasvoi, mutta paino ei noussut, koska lisäsin liikunnan osuutta. Pahimmat oireet kestivät mullakin kolme viikkoa, mutta vielä nyt kuuden vuoden jälkeenkin tekee mieli ulkona käydessä tupakkaa. Poltin yhden tupakan kokeeksi puolisen vuotta sitten ja meinasin oksentaa, niin pahalta se maistui.

Tsemppiä!!!

Lopetin ihan kylmä kalkkuna-tyyliin, fyysiset vieroitusoireet kestivät noin pari viikkoa. Henkiset jatkuvat vieläkin. Polttamatta olen ollut vuoden ja 3 kuukautta. Painoa tuli 6-7 kiloa lisää. Niitä täytyisi saada pudotettua, ihan ulkonäön vuoksi, normaalipainoinen olen vieläkin.

Tupakanpolton lopettaneet
Olis pari kysymystä..

Pääsin. tahdonvoimaa tarvittiin mutta jo niin pian huomasin että miten hyvä olo on ja miten iho kaunistuu niin sain siitä lisä itsekuria ja onnistuin :)

2. Tuliko paljon painoa lisää? ei vielä ole tullut. nyt ollut polttamatta 7kk joten tuskin tuleeekaan.

3. Kauan kesti vierotusoireet jos niitä tuli? vieroitusoireita ei fyysisiä ollut mutta psyykkisiä kyllä ja edelleen jos otan saunaoluen tai kaksi niin joskus tekee mieli. en kuitenkaan aio ratketa. en koske tupakkaan enää koskaan ja vastustan tupakointia todella paljon ja sitä miten yleistä tupakointi nykyään on..

- Jep, oli vähän pakko kun lopetin raskauden takia.
- Tähän mennessä 15 kiloa, mutta tosiaan ei voi tietää, mitenkä tämä ilman raskautta olisi mennyt... Luultavasti olisi muutama kilo tullut ainakin, sen verran useasti korvasin aterian savukkeella.
- 9 kuukautta kestäneet tähän mennessä, tupakkaa on tehnyt mieli koko raskausajan. Toivon kovasti, etten repsahda vauvan synnyttyä uudelleen...

[QUOTE="lopettaja";22021090]Olis pari kysymystä..

1. En käyttänyt mitään apuja, tahdonvoimaa vaan. Yllätyin itsekin, että onnistui :D

2. Painoa ei tullut lisää, mutta katsoin tietoisesti vähän mitä söin, kun aineenvaihdunta selvästi hidastui lopettamisen jälkeen.

3. Fyysisiä oireita ei tullut, paitsi järkky ummetus! Henkisiä tulee vieläkin, vaikka tuosta aikaa jo 5 vuotta...

Mut nyt tää sauhuttelu on kyllä loppu :D[/QUOTE]

Mä poltin 15 vuotta, ja tosiaan yllätyin miten helposti se sitten loppui, kun oli ihan oikeasti-oikeasti päättänyt.

mies ehti polttaa n. 15 vuotta ja lopetti.

Kertarysäyksellä. Heitti kaikki tupakat, sytkärit, tuhkakupit sun muut roskiin ja siihen jäi.

Ei käyttänyt mitään nikotiinikorvausvalmisteita, vieroitusoireiden kestoa en muista.

Painoa ei saanut yhtään lisää, vaikka olisi ollut jo suotavaakin.

Yhteistyössä