Tupakan lopetus ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossu

Vieras
Saako korvaavia nikotiinituotteita käyttää lopetuksen avuksi raskaan ollessa?
Miten olette onnistuneet tässä? Itse poltan vajaa askin päivässä, eikä riitä tahdonvoima pelkästeen lopettamiseen... ja kyllä, tiedän mitä tuo tupakka sikiölle aiheuttaa, minulla vaan pelkkä ajatuskin tupakoimatta olematta saa kauheat nikkikset aikaan.

Enkä kaipaa moraalisaarnaa vaan asiallisia vastauksia, kovasti olen lopettamassa!

Olen kokeillut korvata tupakan syömisellä, siis esim mandariinillä, tämän jälkeen tupakka maistuu tosi pahalta! Mutta, ei niitäkään kilotolkulla pysty syömään, nyt ainakin ällöttää pelkän mandariinin näkeminen.
Salmiakki on toinen, minkä jälkeen en yleensä heti polta, sitäkään ei vaan tuon verenpaineen takia paljoa voi syödä. Erilaisista pastilleista taas tulee ilmavaivoja, ja käy niiden imeskely ennen pitkään myös suun päälle (kitalaki hellänä).

Kertokaa siis vinkkejä miten kotikonstein olette tässä onnistuneet, huomenna haen jotain nicorettea ja kokeilen sitä, muita vinkkejä siis kaipaan!

Lopeta se nyt ihan heti. Älä osta kotiin tupakkaa. Aina kun himo iskee, painu vaikka pihalle ja tamppaa kiukulla mattoja 5 minuuttia niin paljon kuin käsistä irti lähtee.
Polje fillaria, juokse talon ympäri 10 kertaa, juo niin paljon huoneenlämpöistä vettä, että kuvottaa...

Pääasia, että teet JOTAIN oikein vimmatusti silloin kun tupakinhimo valtaa mielen. Älä ole yksin ekoina päivinä. Hanki tupakoimatonta seuraa ja pyydä heitä tsemppaamaan sinua.

Lupaan kokemuksen syvällä rintaäänellä, että ekat 7 päivää on pahin, seuraava viikko vielä karvastelee, mutta kun kaksi viikkoa olet saanut oltua ilman röökiä, on kropasta pikkuhiljaa enimmät höyryt poistuneet ja huomaat ajattelevasi päiväpäivältä vähemmän röökiä.

TSEMPPIHALI itsesi ja ennenkaikkea syntymättömän lapsesi takia!

Mä olin valmiiksi päättäny että en lopeta.. kun kaikki siitä vaahtosi.. (joo ihan tyhmää )
En mä sua kyllä paljon voi auttaa kun mulla kävi niin että lensi laatta kun haistoinkin tupakan, mieskin joutui lopettamaan samaan syssyyn kun muuten ei olis ollu kotiin asiaa tai ainakaan samaan sänkyyn :whistle:
Muutama tuttu on syöny ihan tavallista purkkaa ja siivonnu (eli aina kun tekee mieli mennä röökille niin imuri kouraan, pääsee eroon tupakasta ja on pirun siistiä :D

Voi käyttää korvaavia, muttei mielellään laastaria! Imeskelytabletit, purkat ja ne piiput on ihan ok, jos ei pysty ilman nikotiinia lopettamaan. Musta nuo on parhaat nuo imeskelytabletit, mä oon niiden avulla lopettanut kahdesti.. Tyhmä vaan aloittanut uudestaan sitten vuoden päästä. kyl se onnistuu!!:)

Ite aluksi vaa vähensin pikkasen määrää ja siitä se vain jäi pikkuhiljaa pois. En mitenkään pakolla yrittänyt lopettaa. Ekan raskauden jälkee kävin polttamaan uudelleen. Nyt uusi vauva 4kk ja ei edes mieli tee. (imetys ei onnistunut kummassakaan). Siis haaveilen ottavani kahvikupin ja meneväni ulos aurinkoon tupakalle mutta oikeesti ei tupakkaa tee mieli. Toivottavasti pysyykin pois.

Kyllä kai riittää tahdonvoima kun mietit samalla ku tupakoit että mitä aiheutat lapsellesi?
Se pieni sinussa on puolustuskyvytön,sun täytyy suojella pikkuista!
Jos OIKEESTI haluat lopettaa sä pystyt!
Äläkä ota näitä loukkauksina ku tää on oikeudenmukaisuutta vauvaa kohtaan.

Mä lopetin niin, et ekaks mä poltin puolikkaan (siis samasta röökistä kahdet savut) sitten kolmasosan ja sit neljäsosan. Lopulta en sit enää polttanu lainkaan. Se alkoi maistua tosi pahalta. Kun sytytin röökin, ni 2-3 imua ja laatta meinas lentää. Siinä vaiheessa oli jo helppo olla sytyttämättä lainkaan.

Okei, eli siivoomaan! Myydäänkö noita tablettejakin ihan ruokakupoissa? Kun purkkaa on ainakin, luulisin että ilmavaivojen vuoksi tabletti parempi. päivisin olen tytön kanssa kahden, enkä taida ketään seuraksi saada, mies kyllä polttaa, nyttemmin vain töissä, eikä suostu mulle tuomaan tupakkaa. Ja tiden itsestäni sen että se yksikin päivä on saavutus, eli sen jälkeen voi alkaa ajatella että päivä päivältä helpottaa.
Kiitos asiallisista vastauksista!

Ne ekat kaks viikkoa tosiaan on pahimmat, sitten helpottaa :) Mä lopetin pelkällä tahdonvoimalla; en vain sietänyt ajatusta, että se pieni vauvanalku voi pahoin joka kerta kun imaisen röökiä. Se etukäteen tuleva morkkis pakotti mut lopettamaan. Nyt 2kk polttamatta.

Muuta rutiineja, jolloin yleensä olet mennyt tupakalle. Mä esim. jätin aamukahvin pois ja korvasin sen teellä.

Zemppiä!

Mä oon molemmissa raskauksissa lopettanu plussatestiin ja ihan tahdonvoimalla =) eli mä olen sanonu aina että en polta raskaana ollessa ja päätös piti. En olis ikinä antanu itelleni anteeksi jos vauvalla olis ollu joku "vika" ja olisin polttanu vaikkakaan se ei siitä olis johtunu niin itteeni olisin syyttäny ja samasta asiasta en ottanu suullistakaan alkoholia =) parempi vetää varmanpäälle kun sitten koko loppuelämänsä syyttää itseään :|

mun täytyy myöntää että kahdessa edellisessä en ole kyennyt lopettamaan, mutta olen vähentänyt ihan minimiin eli max. 3 on mennyt päivässä.
Nyt olin jo vähentänyt niin että meni max.5 päivässä, iski niin paha mahatauti että vieläkin pelkkä tupakan savu tekee pahaa. viime viikon to oon viimeiks käyny tupakalla, välillä imeksiny turkinpippureita, välillä syöny viinirypäleitä, välillä xylitolinappeja ja välillä purru jenkkiä.

Kokeile jos otat puolikkaan 1mg imeskely tabun, siinä on sillon nikotiinia sama kun sinisesä l&m:ssä, sitten viikon päästä otat puolikkaasta puolikkaan.. ja niitäki n vain äärimmäisessä tuskassa.
jos se siitä! Voimia ja tsemiä lopetukseen, ite oon polttanu 15v, eli ei se välttämättä helppoa aina ole.. sattu vaan sopivasti tuo mahatauti :laugh:

Mä vaan päätin, että kerta olen raskaana, niin tupakkaan en koske.

Ei se helppo juttu ollut, kun ottaa huomioon vuosien polttamisen ja sen, kuinka vaikeaa se lopettaminen oli aiemmin ollut. Siis jäänyt aina pelkäksi yritykseksi.

Mutta mä sain voimaa siitä, kun ajattelin lapseni olevan terveempi sen johdosta. Että mun lapseni ei joudu kärsimään. Että mä en omilla toimillani voi aiheuttaa sille vammoja tai oireita. Että mä olen äitinä tehnyt kaikkeni jotta mun lapsella olisi mahdollisimman hyvä olla.

et itse kestä vieroitusoireita, mutta pienen vauvasi pitäisi ne synnyttyään kestää??? jos se ei saa sinua lopettamaan, niin miksi ihmeessä edes hankit lapsia??????????

Ajattelet vain ja ainoastaan sitä, mitä aiheutat lapsellesi kun poltat. Mietit, kuinka pienen nyytin liikkeet hiljenevät ja hiljenevät jokaisista savuistasi. Voi kuulostaa jeesustelulta, mutta itse pystyin siihen kun ajattelin, että lapsi varmasti valikoisi toisin jos saisi itse päättää. Yhtäkään en polttanut kun odotin, nyt poltan :ashamed:

Yhteistyössä