Tuotanoin.. Miks mulla on rahaa? o.O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Multa loppu käyttötililtä rahat ku olin mökillä, just ennen lapsilisää. Eli siellä oli varmaan 5?. Sit tuli tietenkin lapsilisä. Siitä meni automaattisesti sekä mun että tytön tilille rahaa, ja loput satasen käytin melkein kokonaisuudessaan.

Nyt tänään kattelin rahatilannetta, odottelen kotihoidontukea. Se on verojen jälkeen jotain alle 500?. Mun tilillä on 600?. Mutta ei mitään selitystä mistä se on ilmestyny.

Mitä täs n nyt käyny? :D

Kotihoidontukihan maksetaan kuukauden viimeisenä päivänä eli eilen. Joskus käy niin, että summa on jo saapunut/veloitettu tilille, mutta syystä tai toisesta tapahtuman selitys ei ole vielä kirjutunut.

no eiköhän se sellasta ole, jos ei töitä jne ole tai niitä ei oo tehnyt. Muistan, ku itellä oli 16-vuotiaana veroprossa nolla ekan kesän. Ei harmiksi sen jälkeen X)

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mut etkö se sinä ninatt saanu veroprosentiksi 0%, vai ketä mä nyt muistelen?

Miten tämän saa?!?!? Mulla tuloina vain hoitoraha+hoitolisä ja lapsilisä. Silti veroprosentti on se Kelan pakollinen 20 %. Vai eikö se olekaan pakollinen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miten tämän saa?!?!? Mulla tuloina vain hoitoraha+hoitolisä ja lapsilisä. Silti veroprosentti on se Kelan pakollinen 20 %. Vai eikö se olekaan pakollinen?

Ei ole pakollinen. Sosiaalietuuksille voi, ja kannattaa, laskettaa ihan oman kortin.

Ja ap:lle, kyllähän verkkopankissa näkyy tilitapahtumat, että mistä sitä rahaa on tullut. Ja automaatilla kai varmaan myös voi katsoa tilitietoja.

Alkuperäinen kirjoittaja JCS:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei ole pakollinen. Sosiaalietuuksille voi, ja kannattaa, laskettaa ihan oman kortin.

näin juuri. Paitsi että kun lasketin sosiaalietuuksille oman prosentin, sain 19%. Eli melkein sama se on kuitenkin, saan käytännössä ihan minimit eli khh perusosan ja pienen kuntalisän :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Kuin paljon sä saat lapsilisää? Kun eihän sul oo kuin se yksi lapsi? Kun siis jos lapsilisästä meni rahaa muuallekin, ja vieläkin jäi satku... en käsitä.

Samaa jäin ihmettelemään.. tai sitten siltä meni tyyliin 5 euroa omalle tilille ja 5 euroa lapsen tilille :)

Yhteistyössä