Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Tuosta että mitä tekisit jos ei olisi lapsia. Moni sanoo että ei oltaisi enää miehen kanssa yhdessä, eli kuinka paljon porukkaa on yhdessä vain lasten takia? Onko se hyvä ratkaisu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Tuosta että mitä tekisit jos ei olisi lapsia. Moni sanoo että ei oltaisi enää miehen kanssa yhdessä, eli kuinka paljon porukkaa on yhdessä vain lasten takia? Onko se hyvä ratkaisu?

Ei ole hyvä ratkaisu. Minun vanhempani olivat yli kymmenen vuotta yhdessä vain lasten takia. Se oli yhtä helvettiä kaikille, ja erityisesti meille lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Ei ole hyvä ratkaisu. Minun vanhempani olivat yli kymmenen vuotta yhdessä vain lasten takia. Se oli yhtä helvettiä kaikille, ja erityisesti meille lapsille.

Meillä oli kans näin ja ei ollu mikään hyvä juttu

Voihan kys eolla siitäkin, että ilman lapsia ei olisi viitsitty edes yrittää korjata parisuhteen ongelmia, mutta kun on lapsia, niin suhteen eteen on nähty vaivaakin. Eli ei välttämättä tarkoita sitä, että suhde olisi nyt huono.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voihan kys eolla siitäkin, että ilman lapsia ei olisi viitsitty edes yrittää korjata parisuhteen ongelmia, mutta kun on lapsia, niin suhteen eteen on nähty vaivaakin. Eli ei välttämättä tarkoita sitä, että suhde olisi nyt huono.

Tääkin on varmaan osalla ihan totta, mut se mitä itte näki niin :/

Ajattelen myös näin. Ja joku tähän nyt sitten hirnahtaa jotain, mutta minusta myös lapset ovat elämän yhteinen sisältö.

Välillä yritetään tirtty sitä kahdenkeskistä aikaa, mutta jos työ esim on hyvin sitovaa, voi lapset todella olla ainoa yhteinen elämän sisältö. En tiedä onko se paha asia?

Eri asia tietty on, jos on tosi pahoja ongelmia, jotka pitäis ratkoa.

Saikohan tästä mitään tolkkua mitä tarkotin?

Kertokaas, millä saa kaverin tajuamaan, että joskus oikeasti on parempi laittaa takit eri narikkaan. mies huolehtii ensin itsestään ja omista tarpeistaan jos aikaa,rahaa ja mielenkiintoa jää, on perheen vuoro yms... Onnellisena tätä emäntää olen nähnyt vikan 15v:n aikan tosi harvoin. Puhumattakaan, että olisi koskaan tyytyväinen elämäänsä. Ja rouva aina vetoaa, itse olleensa avioerolapsi eikä sitä halua omilleen.

Juurikin näin, tätä just tarkoitin omassa jutussani.Olisin paljon herkemmin lyöny hanskat tiskiin ja lähteny menemään kaikkien ongelmien ja kriisien kanssa, joita suhteemme aikana on ollut. Olen viitsinyt nähdä paljon vaivaa ongelmien selvittämiseen ja riitojen ratkomiseen nyt kun lapsia on, ennen aika helpostikin lähdin suhteista jos homma ei toiominut tai tuli mutkia matkaan.Ja täytyy sanoa, että olen onnellinen nyt kun olen jaksanut nähdä vaivaa koska suhteemme on vanhetessaan koko ajan parantunut!

jos meillä ei ois lapsia, niin en tod. näk ois miehen kanssa, koska mies joi aika paljon, ja luulen ettei ois lopettanu jos ei ois tyttöö. nyt kun lopetti juomisen, niin ei ole mitään syytä erota

Just näin. Meille olis voinu tulla ero herkemmästi jos lapsia ei olisi. Oon ollu niin äkkipikainen päätöksissäni ennen :)

olin exän kaa yhdessä monta vuotta enää lasten takia, ajoitin eron niin, että olivat kumpikin aloittaneet koulun ja ymmärsivät kun ero selitettiin eikä isommalla vielä ollut alkanut murrosikä. elimme kuin sisarukset ja nytkun minulla on upea mies, voin vaan ihmetellä, että jaksoin niinkin monta vuotta. ero oli paras ratkaisu meille.

Yhteistyössä