Tuosta nenäverenvuodosta

Mites teillä suvussa kulkee tuo nenäverenvuoto? Voisko tuo olla jotenki periytyvää?
Mulla on aina tullut tosi herkästi veri nenästä. Siis ihan itekseen alkaa vuotamaan, ettei vaadi mitään kolhimisia yms. nyt vanhemmiten vähentynyt.
Ja ei tarvi flunssasenakaan paljon niistellä, kun veri jo valuu.
Vanhimmalla pojalla sama juttu ja nyt oli viime yönä nuorimmalla valunu veri nenästä, niin ett tyyny oli ihan verinen.
 
Mulla on ollut sama juttu. Ja nyt kakkosella tulee myös suht herkästi verta nenästä.. esim. yöllä. Meidän tytöillä taas ei ole tainut tulla koskaan. A-vita tipat auttoivat mulla, ja käytän niitä vieläkin kun nenä on kuiva. Nuorempana kun saattoi verta valua välillä päivittäinkin ilman syytä, mua neuvottiin ottamaan noita tippoja ja sen jälkeen se on rauhottunut. Satunnaisesti saattaa vielä välillä tulla, mutta ei enää riesaksi asti.
 
Muistaakseni toisella vanhemmistani oli pienenä ollut nenäverenvuotoa.. Minulla oli lapsena tosi paljon, häiritsevästi ja se sitten loppui isompana. Yläasteikäisenä taisi vuotaa vain muutamia kertoja, ei kovin montaa kun en muista enää edes. Mutta sen muistan kun lapsena vuoti aina häiritsevästi.
 

Yhteistyössä