Tuosta kiinteiden aloituksesta tuli mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaveri kertoi antaneensa kiinteitä ihan sikin sokin, katsomatta mitenkään että onko vauva jo saanut jotain. Antaa vaan kuulemma sen mukaan, että paketissa lukee oikea ikä, ei muuta.

En osannut kolmen lapsen äitinä sanoa siihen, että onko sillä muuta merkitystä kuin että jos tulee oireita niin ei ole haisuakaan, että mikä ruoka-aine ne on aiheuttanut. Ei siis kuulu minulle, että miten muut antaa. Tuli vain mieleeni nyt, kun tossa alempana joku sanoi että neuvolassa käsketty antaa viljat yksitellen. Tietysti. Kaikkihan pitäisi antaa yksitellen.

Itse olen kaikkien kolmen kanssa säntillisesti lisännyt 3-4 päivän välein uuden ruoka-aineen ja joskus pitänyt pidemmänkin tauon välissä. Myös 6kk täysimetetyillä tytöillä tehnyt näin, esikoinen sai jo 4kk alkaen kiinteitä.

Itse annoin kans aika reippaseen tahtiin kiinteitä, ajattelin että jos tulee jotain oireita jostain, niin sitten alan testailemaan pikkuhiljaa. Esim. puuroissakin ekaks annoin kaurapuuroa, ja sit suoraan 4-viljanpuuroa. Jos olis tullu oireita, niin oisin sit testannu viljat yksitellen.
Ei kait tästäkään asiasta tarvii tehdä turhan hankalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Itse annoin kans aika reippaseen tahtiin kiinteitä, ajattelin että jos tulee jotain oireita jostain, niin sitten alan testailemaan pikkuhiljaa. Esim. puuroissakin ekaks annoin kaurapuuroa, ja sit suoraan 4-viljanpuuroa. Jos olis tullu oireita, niin oisin sit testannu viljat yksitellen.

No mutta kaveri siis sanoi ettei edes tiedä mitä lihoja lapsi on saanut. Tämä tuli ilmi siis, kun kerroin antaneeni meidän lapselle naudanlihaa.

Jos antaa neljänviljan puuroa ja tulee oireita niin tietty tietää, että joku viljoista aiheutti sen, mutta jos ei edes tiedä mitä erilaisia uusia saanut esim. viikon sisään niin eihän sitä sitten voi testata.

Kyllä mäkin oon antan ihan sikinsokin noita ruokia..Korkeintaan 2 päivää samaa antan..Jos jostain olis tullut jotain olisin sitten alkanut miettiä antamis järjestystä uudestaan

Mutta tossa on ehkä sekin miksi pitäisi alkaa pikkuhiljaa. Koska alussa kaikki ruokaaineet ovat uusia vauvan herkälle vatsalle niin jos saa kerralla paljon erilaista niin voi tullakkin herkkyyksiä ja masuvaivoja ihan vain sen takia ettei vatsa ole tottunut.

Parempi totutella pikkuhiljaa pieni ja herkkä massu uusiin ruokiin.