Tuosta herpesketjusta tuli mieleen vanha juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja et niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

et niin

Vieras
kun aikoinaan olin kihlattuni kotona kahvittelemassa, hänen vanhempansa ihmettelivät siinä, että mikäs sulla on huulessa. Sanoin että no herpeshän se on. Niin nämä siitä vauhkoamaan, että sehän on SUKUPUOLITAUTI :O

Yritin siinä sitten vakuuttaa että ehei, kyllä tämä on ihan vaan yskänrokko eikä mitään sen kummempaa. Niin eipä se mitään hyödyttänyt, he kun olivat vakaasti sitä mieltä että minulla on sukupuolitauti. Voi huoh kun alkaa oikein ajatella sitäkin : /

Ihmiset on ärsyttävän tietämättömiä ja sit pahimmillaan huutelevat ympäriinsä mitä sattuu.

Mulla on ollut herpes usein. Ja mulla ne ei monesti ole ihan pieniä. Ärsyttää kun ihmiset osoittaa ja kysyy et mikä tuo on. Ärsyttää kertoa sitä koko ajan.

[QUOTE="vieras";29050869]onhan se periaatteessa. sama virus voi tarttua myös sukupuolielimiin[/QUOTE]

Minulla ei ole ollut elämäni aikana kertaakaan mitään sukupuolitautia. Miettikää nyt itse, jos menisitte appivanhempien luo kahvittelemaan ja ne alkaa vaahtoamaan miten sulla on sukupuolitauti. Ja tosiasiassa sulla on ollut juuri kova nuha ja sen jälkimaininkeina tullut yskänrokko huuleen.

Mutta joo, kai se sitten sukupuolitauti on, ja olen syyllinen :(

minulla oli virtsatietuledus,kerroin sitten tulevalle anopilleni kun kysyi miksi juoksi vessassa,minulla oli kuulemma sukupuolitauti ja teki pojalleen selväksi että olen halpa huora koska muutoin ei tuotauti tule, pojalla ei napanuora katkennut ja mitäpähän tietenkään muuta uskomaan kuin äitiään
(hyvä kun eroon pääsin, hullu suku)
Niin kaikki ei ole samanlaisia jakorasioita kuten anoppi.

[QUOTE="vieras";29050910]jännä että silti se voi tarttua sukupuolielimiin vaikkei muka ole sama asia :D[/QUOTE]

No ei ole noin mustavalkoista. Vai meinaatko, että minua on vaivannut kolme vuotiaana jo sukupuolitauti..??

[QUOTE="Vieras";29050918]No ei ole noin mustavalkoista. Vai meinaatko, että minua on vaivannut kolme vuotiaana jo sukupuolitauti..??[/QUOTE]

kyllä. olet vain saanut sen suun kautta

Alkuperäinen kirjoittaja huorahan se minä;29050912:
minulla oli virtsatietuledus,kerroin sitten tulevalle anopilleni kun kysyi miksi juoksi vessassa,minulla oli kuulemma sukupuolitauti ja teki pojalleen selväksi että olen halpa huora koska muutoin ei tuotauti tule, pojalla ei napanuora katkennut ja mitäpähän tietenkään muuta uskomaan kuin äitiään
(hyvä kun eroon pääsin, hullu suku)
Niin kaikki ei ole samanlaisia jakorasioita kuten anoppi.

:D Siis ei kai noin tyhmiä ihmisiä voi oikeasti olla olemassa kuin tuo anoppi? Miten naispuolinen ihminen on voinut tajuta virtsatietulehduksen syyn noin väärin.

[QUOTE="Vieras";29050949]Taas opimme palstalta jotain uutta.:D[/QUOTE]

Jep :D Melkoinen mysteeri sinäänsä että mistä olen saanut sukupuolitaudin jo silloin ennen kun olin koskaan edes ajatellutkaan mitään seksiin liittyvää :D

[QUOTE="vieras";29050995]no suun kautta idiootti![/QUOTE]

niin että suun kautta saa sukupuolitaudin vaikkei koskaan olisi harrastanut seksiä. Mulla on ollut huuliherpes vauvasta asti. Kukahan tässä on idiootti ;)

"Herpes simplex on Herpes simplex -nimisen viruksen aiheuttama herpesinfektio. Viruksesta ja taudista on kaksi tyyppiä (HHV-1 = HSV-1, HHV-2 = HSV-2). Suu-, huuli- ja ihoinfektiot ovat tavallisesti HSV-1:n aiheuttamia. Genitaaliherpes on tavallisesti HSV-2:n aiheuttama."

Alkuperäinen kirjoittaja että näin...;29051005:
"Herpes simplex on Herpes simplex -nimisen viruksen aiheuttama herpesinfektio. Viruksesta ja taudista on kaksi tyyppiä (HHV-1 = HSV-1, HHV-2 = HSV-2). Suu-, huuli- ja ihoinfektiot ovat tavallisesti HSV-1:n aiheuttamia. Genitaaliherpes on tavallisesti HSV-2:n aiheuttama."

molemmat voi olla kummassa vaan

[QUOTE="vieras";29051004]no lueppas kuule tuolta ni tulet sinäkin ehkä vähän viisaammaksi tässä asiassa Herpes eli yskänrokko (Herpes simplex) :: Terveyskirjasto

ihan täysin sama virus aiheuttaa huuliherpeksen joka myös aiheuttaa sukupuolielimiin herpeksen[/QUOTE]

Joo mutta sä et tosissaan voi väittää huuliherpestä sairastavalle että sillä on sukupuolitauti jos se herpes ei ole koskaan ollut sukupuolielinten lähelläkään.

[QUOTE="Vieras";29050918]No ei ole noin mustavalkoista. Vai meinaatko, että minua on vaivannut kolme vuotiaana jo sukupuolitauti..??[/QUOTE]

Jos sait sen äitisi värkistä kun synnyit?

Joo mutta sä et tosissaan voi väittää huuliherpestä sairastavalle että sillä on sukupuolitauti jos se herpes ei ole koskaan ollut sukupuolielinten lähelläkään.

Ei se ketjun aloittajalla ole sukupuolitauti niin kauon kun hän pystyy sen todistamaan, että hänellä ei sitä ole sukupuolielimissä. Mutta ketjun aloittaja ei voi tietää, onko hänellä sama virus sukupuolielimissä oireettomana. Joten voidaan jopa olettaa, että on.

Lisäksi ketjun aloittajan miehellä on erittäin suuri riski saada herpesvirus sukupuolielimiinsä, eli anoppi kyllä on sen suhteen oikeassa että sukupuolitaudiksi sanotaan kaikkia sukupuoliteitse leviäviä tauteja, myös sitä herpestä jonka voi anopin poika nyt saada sukupuolielimiinsä.

HSV1 ja HSV2 tarttuvat ristiin, eli HSV1 voi olla huulissa ja alapäässä ja HSV2 voi olla alapäässä ja huulissa.

Yhteistyössä