Tuossa Meille tuli vauva -sarjassa yhdet vanhemmat pettyivät kovasti kun ultarassa vauva paljastui pojaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mulla on joku päähänpinttymä, että mun mies haluaa pojan. Meidän esikoinen on tyttö, ja olen raskaana. Mies on sanonut monta kertaa että hänelle on todellakin AIVAN SAMA, mutta mulla ei tunnu menevän kaaliin.... :headwall:

Kunhan on terve -lausahdus on mustakin jotenkin loukkaava. Eikö sairas lapsi ole minkään arvoinen?

ikinä ajattellut sitä loukkaavana mutta mulle on tärkeää että lapsi on terve.
En kuitenkaan tarkota että jos lapsella olis joku sairaus että se olis vähemmän rakas...
Moni vanhempi kumminki toivoo lapselleen terveen normaalin elämän

Alkuperäinen kirjoittaja NOh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Alkuperäinen kirjoittaja luitko:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan on terve:
Kunhan on terve

"Ei ole väliä onko syntyvä lapsi tyttö vai poika kunhan on terve"

En pystynyt lukemaan kaikkia, kun alkoi jo kovin itkettään...

Jaa miks :o ?

tuota tekstiä...? Lue niin ehkä ymmärrät

Luin tietenkin, enhän muuten kommentoisi :D . Mutta ehkäpä olen sitten täysi ääliö, kun en silti ymmärrä mikä siinä itkettää :saint: .

Lapsen kuolema,sairaus.... Ei se mikään naurun asia ole

Ei todellakaan, en sitä tarkoittanutkaan...

Musta on kauheeta ajatella et joku voi olla pettynyt sukupuoleen...Mulle on sama kumpia saan kunhan ovat kunnossa ja elossa kun syntyvät kaksi rakasta poikaa mulla jo on..enkä erityisemin edelleenkään kumpaakan toivo kolmas mahassa nyt

Alkuperäinen kirjoittaja En ole:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mulla on joku päähänpinttymä, että mun mies haluaa pojan. Meidän esikoinen on tyttö, ja olen raskaana. Mies on sanonut monta kertaa että hänelle on todellakin AIVAN SAMA, mutta mulla ei tunnu menevän kaaliin.... :headwall:

Kunhan on terve -lausahdus on mustakin jotenkin loukkaava. Eikö sairas lapsi ole minkään arvoinen?

ikinä ajattellut sitä loukkaavana mutta mulle on tärkeää että lapsi on terve.
En kuitenkaan tarkota että jos lapsella olis joku sairaus että se olis vähemmän rakas...
Moni vanhempi kumminki toivoo lapselleen terveen normaalin elämän

Niin, miksi sellaista ei saisi toivoa? Tai miksi jonkun lasta odottavan tämä toive koetaan loukkaavana? Sehän on vain toive ja miusta on täysin inhimillistä, että näin toivotaan. Aina tämä toive ei valitettavasti täyty ja sen kanssa on elettävä. Ja aivan varmasti, sitä en yhtään epäile, sairas lapsi on vanhemmilleen aivan yhtä arvokas, tärkeä ja rakastettu kuin tervekin lapsi. Mutta toivoa saa, aina.

en minä ainakaan halua prinsessaa. ekaa odotan ja kaikin puolin toivon poikaa. ja niin toivoo mies ja koko sukukin.
kai siihen sitten tottuu jos on tyttö mutta ei mitkään hepenet ja prinsessaleikit kiinnosta

Ensimmäistä lasta odottaessa toivoin tyttöä, ultrassa näkyi kuitenkin poika. Pikku pettymys aluksi, joka meni ohi yhtä pian kuin tulikin. Pojan saatua toivoin toisen lapsen olevan tyttö, että olisi molemmat sukupuolet. Ultrassa ei saatu selkoa mutta tyttö sieltä tuli. Kolmannen toivoisin kovasti olevan poika :)

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Aika moni näyttää toivoneen tyttöä. Mikäs niissä pojissa on? Tai kai se on niin että äiti aina toivoo itselleen prinsessaa..

Tuo se varmaan on syynä, minäkin olen tytärtä toivonut. Ja sellaisen saanut. Mutta nyt kun yksi prinsessa jo löytyy, niinkuin prinssikin niin kolmas saisi olla poika. Jostain syystä poika on meillä enemmän äidinpoika ja tytär taas hurmannut isän ihan täysin :D Joten olisi ihana kun vielä toinen pikkuinen poika saataisiin, mutta yhtälailla tytär olisi rakas :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa koska:
yleensähän se on niin päin että poika oltava perheessä

Länsimaissa, etenkin Yhdysvalloissa, toivotaan enemmän tyttöä, ja kehitysmaissa poikaa.

Tätä en usko millään! Kysytäänpä vaikka kaikilta miehiltä niin kyll se pojan tarve on miehillä ihan geeneissä, ihan perustarve jatkaa sitä omaa sukua

Alkuperäinen kirjoittaja haha:

Länsimaissa, etenkin Yhdysvalloissa, toivotaan enemmän tyttöä, ja kehitysmaissa poikaa.

Tätä en usko millään! Kysytäänpä vaikka kaikilta miehiltä niin kyll se pojan tarve on miehillä ihan geeneissä, ihan perustarve jatkaa sitä omaa sukua

Tästä oli ihan lehdessä julkaistu tutkimus. Ja tunnen monta miestä, jotka ovat halunneet tytön, eikä poikaa... Ja usein tyttö on vielä isän tyttö ja poika äidin poika. Monet julkkisisät ovat kertoneet, että tyttö on kietonut pikkurillin ympärille ja tyttöä suojelee ihan eri tavalla. Ehkä jossakin maaseudulla on vielä näitä maajusseja, joille se poika on pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja haha:

Kaikki miehet? Kaikki miehet eivät toivo poikaa, kuten eivät kaikki naiset tyttöä, olet aika pelle.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Meillä minä toivoin poikaa ja mies tyttöä.

sama tilanne meillä.. =)

Ja meillä :) Kaksi poikaa on ja kolmaskin kelpaisi. Ehkä johtuu mun kohdalla siitä, että siskolla on tyttöjä ja ne on aivan kamalia verrattuna mun poikiin :D Pojat on helpompia. Mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Meillä minä toivoin poikaa ja mies tyttöä.

sama tilanne meillä.. =)

Ja meillä :) Kaksi poikaa on ja kolmaskin kelpaisi. Ehkä johtuu mun kohdalla siitä, että siskolla on tyttöjä ja ne on aivan kamalia verrattuna mun poikiin :D Pojat on helpompia. Mun mielestä.

meillä on kumpikin, jostain syystä silti poika on toiveena,vaikka en usko että petyn jos olisi tyttökin :)

Mä toivoin poikaa ja olisin ollut pettynyt jos olisi ollut tyttö. Aivan varmasti lapsesta olisi kuitenkin tullut ihan yhtä rakas kun tuosta pojastakin, en epäile sitä yhtään! Mutta jostain selittämättömästä syystä halusin, että ensimmäinen (jos vaikka käykin että se jää ainoaksi ) lapseni on poika. Nyt seuraavan sukupuolta emme edes selvitä koska sillä ei ole enää mitään merkitystä. Poika tai tyttö, sillä ei todellakaan ole väliä :)

esikkoa kun odotin mulle oi aivan sama kumpi tulee kunhan vaan saan lapsen,isä tietenkin toivo poika ja poika syntyi.

toista odotaessa mä toivon todella paljon tyttöä katselin vain tyttöjen vaatteita,samoin isä toivoi kovasti tyttöä sillon kun tein testin isä puhui vain prinsessasta minä välillä muistutin voi olla myös poikakin...............rakenneultrassa sitten selvisi tyttö tulee,itkuhan siinä pääsi.
kävimme myös varmistamassa toisessa ultrassa onko oikeasti tyttö.

Yhteistyössä