Tuoreita kokemuksia synnytyksestä Naistenklinikalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtija

Vieras
Olen menossa kohta synnyttämään esikoistamme Naikkarille. Kuitenkin mietityttää monia asia näin etukäteen. Jos jollakulla olisi tuoreita kokemuksia siellä "majoittumisesta" niin olisin äärettömän iloinen jos löytyisi vastauksia kysymyksiini.

- Minkälaisia ovat perhehuoneet ja mitä kuuluu varustukseen?

- Minkälaista henkilökuntaa Naikkarilla on?

- Naikkarille on keskitetty myös kuulemma huumeidenkäyttäjien synnytykset ja muut ongelmatapauksest. Ovatko he omalla osastollaan vai muiden seassa?

-Minulla on erikoisruokavaliota vaativa sairaus ja minun on tuotava omat ruoat mukanani, vaikka kyseessä onkin sairaala. Onko osastoilla jääkaappeja ja keittosyvennyksiä, jossa voin ruokiani mikrota ym? Kättärillä viraillessani näin kerran nimittäin jonkinlaisen minikeittiön yleisissä tiloissa.

Kiitos miljoonasti sille jolla olisi tietoa kysymyksiini!!!

Mulla ei ole ihan tuore kokemus, mutta kokemusta kuitenkin. Perhehuone on ihan tavallinen sairaalahuone,kaksi sänkyä ja kylpyhuone sekä hoitopöytä vauvalle.Osastolla on keittiö, mistä löytyy jääkaappi ja mikro.Henkilökunta ok.

ite synnytin kättärillä mutta ihan vaan tohon vastaa että kaikki synnyttäjät siellä samassa paikassa on,ei ketään eritellä. oli sitten huumeidenkäyttäjä tai normi synnyttäjä.

muihin kysymyksiin saat tiedon ihan naikkarilta jos sinne viitsit soittaa,tai vaikka ihan neuvolantädiltä

Keväällä kävin tuolla pyörähtämässä viimeksi.

Kuten joku jo totesikin - osasto on osasto - ei ole mitään narkkiosastoa, vankilaosasta tmv. :-) Mutta et sinä siitä kärsi, jos siellä on muitankin synnyttäjiä, eivätkä kaikki ole kuten sinä.

Perhehuoneet ovat kovin varattuja, joten on onnenpotku, jos sellaisen saa. Sellaisessakin olen ollut - ihan ilman perhettäkin - tai siis vauvan kanssa. Pieni huone, jossa kaksi sairaalasänkyä, ja oma pesuhuone/WC.

Muissa huoneissa sitten yleensä 4 sänkyä, oma WC/kylppäri. Käytävillä lisäksi isompia WC/kylppäreitä.

Osastoilla on oleskelu/keittiötila, jonne tuodaan ruoka, ja josta sen voi käydä hakemassa, tai syödä siellä. Siellä on jääkaappi, jonne voi laittaa omat muonansa, jos todella pitää sellaisia tuoda mukanaan.

Itse olen kokenut siellä hätäsektion ja toisenkin hätäisemmän synnytyksen. Viimeksi, jos olisin uskonut kätilöä ja lähtenyt kotiin, niin olisin hyvin todennäköisesti hengetön ja samoin lapseni, mutta en onneksi uskonut, vaan pidin oman pääni - ja selvisimme hengissä, vaikkakin tiukkaa teki pitkään...

Yksilöitä ja ihmisiähän nuokin tuolla ovat, joten monenlaisia kokemuksia on tuolta. Tällä kertaa osastolla oli aivan mahtava hoitaja ja samoin lääkäri, joka meidät kirjasi ulos.

Olen ollut myös sikiön vakavan siis fataalin sairauden vuoksi tuolla raskauden keskeytyksessä, ja kaikki meni muuten ok (jos unohdetaan yksi hoitaja, joka kohteli kaikkia kuin... no, kohteli vain huonosti), mutta säästösyistä ja lääkäripulasta johtuen jätettiin ultra tekemättä, vaikka istukka oli syntyessään repaleinen, ja niinhän minä jouduin sinne sitten vielä kaavintaan kuukauden päästä.

Perhehuone on kuin hotellihuone, siellä on televisiokin (ainakin meillä oli). Pääsimme sinne esikoisen kanssa. Kakkosen myötä olivat täynnä viime vuonna ja jouduin tavalliseen neljän hengen huoneeseen. Siellä oli mahdotonta nukkua, koska kahdelle muulle äidille tuotiin koko ajan pulloja heidän vauvoilleen ja muuta hoideltiin. Lisäksi toinen äiti puhui puhelimeen jopa keskellä yötä ja toi koko päiväksi vieraita vastoin sääntöjä. Huomautin tästä kolme kertaa kätilöillekin ja pyysin siirtoa toiseen huoneeseen, mutta tilaa ei ollut. Onneksi pääsin lopulta kotiin. Hoitoon olin tyytyväinen mutta turhaan unenpuutteeseen en.

Vajaan kahden vuoden aikana käyty sekä kättärillä, että naikkarilla synnyttämässä.
Kättäri mielestäni parempi, olisin kuopuksenkin siellä synnyttänyt mutta oli sulki päällä.
Mutta perjaatteessa sairaala kun sairaala, henk.kunta kättärillä mukavampaa ja on viihtyisämpi.

Yhteistyössä