Tuoreita äitejä Turun alueelta?

Meillä on päivisin hyvin vaihtelevaa, välillä on päiviä kun ollaan koko päivä iloisia ja nukutaan päikyt hyvin, mut sit on päiviä kun on kokoajan känkkäränkkä, eikä saa nukuttua ja sit on kaikkee siit välilt :DD
Yöt meillä on aina saman laisia; pojulle iltapala ja yöpuku 20-21, 21 sänkyyn ja uni tulee lähes heti, sit on yöllä syöttö 4-5 ja aamulla herätys 8-9(vauvauinti aamuina klo 7) :D
 
Meillä päivärytmi alkaa olla aika vakiintunut, aamusin heräillään 8-8.30 maissa, ekat päikkärit n 9.45-10.30, sit 12.30-14.30 ja 17-17.30, iltatoimet 20-> ja omassa sängyssä nukkumassa n 20.45 :) Puol kuuden aikoihin kitisee tutin perään ja seiskan maissa syö hiukan mut sammuu aina viel siihen kasiin saakka ainakin. Ei mikään raamattu tää rytmi mut on vaan muokkautunu semmoseks, välil kyllä heittää tunnillakin. Jätkän mukaan mennään :) Suurimmaks osaks reipas, hyväntuulinen ja nauravainen poika, itkee oikeestaan vaan jos on tosi väsymyt tai oon liian hidas ruoan kanssa ;)

Missä LilMy käytte vauvauinnissa? Me aloitettiin just tänään ekaa kertaa uinnit, pelkäsin mitä siitä tulee kun osu just aamupäikkäreitten aikaan mut hyvin meni, jäbä tykkäs kovasti ja oli hurjan reipas!
 
Impivaarassa, alko pääsiäisenä ja nyt toinen kerta meillä jäi välistä, kun flunssa iski poikaan ja isään.. On muuten aivan kamala tuo vauvan flunssa! Yskää ja räkää ja toinen ei ymmärrä yhtään mistä kyse, ei oikeen osaa yskiä ja inhoo nenän "niistoa" jo niin paljon, et niistäjää en viitinny ees ostaa.. Lääkkeenä suolatipat, höyryhengitys ja ulkoilma, mitkä kyllä auttaa, nenästä tulee pehmeää räkää ja vauva puklaa limaa... Mut onneks jo helpottanut ja melkeen nujertunutkin tauti! :)
 
Mitä tykkäätte Impparin uinneista? Me alotettiin Caribiassa ja tosiaan yhden kerran perusteella ihan huippua :) Vauvan sairastelut on kyl kurjia, meillä oltiin flunssassa ekan kerran 2kk ikäisenä ja se oli ihan hirveetä :( Toinen niin tukossa ettei henkeä saa, kauhee rohina eikä syömisestäkää tullu mitään. Ostettiin se nenä frida niistin ja meillä ainakin toimi hyvin, helpotti oloa ku sai limat ja räät ees hetkeksi pois.
 
Caribias ei myöskään saanu :O Tai sanottiin ettei tarvii siellä vaippaa? Hassua.

Onko teillä tullut vatsanväänteitä tms soseiden aloituksen jälkeen? Kuinka nopealla tahdilla ootte uusia makuja maistellut?
 
Me aloteltiin bataatilla ja poitsulle tuli jonkunsorttista vatsanväänteitä. Ainakin hirveesti ilmaa.:/ Pari-kolme päivää ehdittiin antaa, sit aateltiin et kokeillaa myöhemmin uudestaan. Siin oli sit muutama päivä väliä ja otettiin mustikkasose kuvioihin. Sitä nyt muutaman päivän saanu ja tuntuu sopivan. Tänään ekan kerran luumusosetta. Kattellaan kuin käy. Sillä ajatuksella, et viikon verran aina kerrallaan yhtä, tai lähestulkoon viikko ainaki.:)

Me ei vauvauinnissa olla käyty.. Mua ei suurin surminkaan saa uimahalliin. Mieli tekis, mutta ei.

Poitsu on oppinu kiljumaan, äidin korvat kiittää.:D
 
Me alotettiin päärynällä ja vaihdettiin aika äkkiä luumuun, pari-kolme päivää syötettiin kans päärynää.. Nyt syöty viikon verran luumua ja maisteltu perunaa..
Vilille ei noista oo mitää tullu ja luumuun vaihdettiin, jotta kakkais paremmin.. Bataatti on myöskin semmonen, kun ummettaa montaa lasta ;)

Maissivellistä meillä vähän kitistiin ja nyt on välillä maha reistaillu, mut yhdistin sen meidän maidon sakeuttajaan, joka on maissitärkkelystä, nyt ollu parempi ilman sakeutusta.. :)
 
Me kans sillon päärynällä alotettiin ja vatsa meni tosi kovaks, sit mukaan tuli bataatti ja sama meno jatku. Sit alotettiin luumu ja homma toimii kun unelma :D Mä en tiennyt et bataatista voi tulla ummetusta, tänään 4kk neuvolassa lääkärikin siitä sanoi.. Noh, kaikkea oppii :D Meillä kans juodaan maissivelliä illalla, sen voimin nukutaan tosi hyvin :) Teettekö soseet itse vai ostatteko pilttejä?

Olin kans vähän huolissani tosta kun jäbää ei oikeen toi kääntyminen kiinnosta, ei oikeestaan edes yritä. Lääkäri oli kuitenki sitä mieltä et kyl se sieltä tulee ja kehu ku toi on semmonen mölyapina, juttelee kuulemma tosi paljon ikäisekseen :) Äitiinsä tulossa vissiinkin......
 
Maissivellistä meillä vähän kitistiin ja nyt on välillä maha reistaillu, mut yhdistin sen meidän maidon sakeuttajaan, joka on maissitärkkelystä, nyt ollu parempi ilman sakeutusta.. :)
Me käytettiin tota maidonsakeuttajaa yhdessä välissä ja poitsun kakka meni ihan vedeks.: / Ei kyllä sitte passannu yhtään.. Mut kummallista kyl, maissivelli on sopinu ihan hyvin..

Me alotettiin poitsulle soseet vähän päälle 3kk vanhana. Neuvolassa th sanoi, että pikkuhiljaa voi alkaa maistella. Tuo mein poitsu on tässä kohtaa aika ilmeetön, tillittää ja maiskuttelee vaan. Hö ja mä niin odotin ilmeitä!:D

Marjasoseet (ja luumu) ostan valmiina, muuten teen ite.


Voi pirunprkleen tyhmä sivusto, oon miljoona kertaa laittanu tän ketjun seurantaan että tulis maililla ilmotus kun tulee uusia vastauksia, mut joka kerta se sieltä katoaa. Hmph.
 
Mä ostan kaikki soseet, ku en jaksa tehä :D Mut ajattelin sit ruveta tekemään ku niitä rupee menemään enemmän, ku se purkki kahessa-kolmessa päivässä :D
Meillä kakka ei muuttunut sakeuttajasta, ainoostaan vaan vatsa kipeyty + tuli enempi puljua :/

Mullekki vois kertoo miten tollanen seuranta laitetaan!! :)
 
Ohops, mä oon vähän tipahtanut tästä ketjusta :D Sain tossa viime vkloppuna 5pv kestävän vatsataudin ja nyt vasta alkaa olla elävien kirjoissa.. Onneks ei saanut poika tautia ! Ja juuri kun päivittelin ettei oo vieläkään poika kääntynyt, niin mun sairaspäivien iloks hän päätti rupee kääntyilee ;) ja 'jo' pitelee pulloakin..vähän.. Kauheen nopeesti menee aika, tässä kuussa tuo on jo 6kk (ja vastahan sitä väännettiin laitoksella..) :eek: Olitte soseista höpötellyt, mä alotin antaa soseita 4kk iässä, sitä ennen kerran omaa malttamattomuuttani maistatin porkkanaa.. Nyt meillä vedetään aamusin ja iltaisin riisipuuroa marjasoseilla ja riippuen päivästä 1-2 krt kunnon ruokaa.. Marjasoseet ostan, muut teen.. paitsi nyt kun aloitettiin lihat niin oon ostanut valmiina muutaman purkin ja hyvin on maistunut :) Aatella et kohta toi sais rupee jo istumaan, ja on vielä ainakin niin vetelä makarooni.. Tosta uimisesta, mä niin olisin halunnut vauvauintiin.. mut täällä meillä Uudessakaupungissa (20km) on lähin vauvauinti ja sinne olisi pitänyt ilmoittautua JO viime syksynä :eek: ..ei mulla kyllä tuu mieleen ihan ensipäivinä lapsen syntymästä soitella et heei, sit muutaman kuukauden päästä tultais uimaan.. no way. Ja TuuliQ Miksei sua saa uimaan ? :D Ollaan nyt täällä mun kotikonnuilla (Tuusulassa), täällä sataa vettä. IHANAA! Lumet sulaa, ja tulee kesä. (eikä tarvii pukee noita vauvojakaan niin paljoa) Ja mikä ihaninta, ukkeli anto nukkua kahdeksaan ! (normaalisti kun klo tulee seitsemän niin aukee ukkelin silmät samantien) :D Mukavaa päivää kaikille !
 
On muuten vähän jäänyt keskustelu.. Meillä tänään jätkä huimat 4kk! :) Puklailu ongelma on pienentynyt normaaliin puklailuun (ah, kuinka ihanaa) ja musta tuntuu et poju vääntää hampaitaan (ei niin ihanaa..) :D
Ajattelin tuossa päivällä, et kuinka tää 4kk on menny älyttömän nopeasti! Ja mietin, et parin kuukauden päästä jätkä rupee harjoittelemaan jo konttailua, ni sit rupeekin olemaan ajat, ku ei saa enää "rentoutua" vaan on vahdittava toista jatkuvasti (tosin jätkän omasta huoneesta on tulossa täyson lapsiystävällinen)! :D
 
Mä myös just mietin tossa et tää ketju on ollut hiljanen :)

Meillä ollaan pian 3,5kk vanhoja, kaikki on mennyt tosi hienosti, tyttö kasvaa ja kehittyy päivä päivältä, ihan liian nopeesti :/

Otitteko kaikki rokotukset 3kk kohdalla? Me jätettiin pneumo pois, mietintään.
 
Me otettiin kaikki ja tullaan luultavasti kaikki myös tulevaisuudessa ottamaan, influenssarokote on ainoana mietinnän alla.. :)

Meillä Vili 4,5kk tällä hetkellä ja niin isoa poikaa muka ollaan! Alkuviikolla polilla mitat 70, 4cm ja 7,7kg.. kovasti istuu jo (tukea vasten) kääntyilee ja mahallaan pylly nousee ylös ja ryömimis on käsiä vaille valmis.. Lääkärin mukaan hieman edellä muita ikäisiään kehityksessä.. :eek:
 

Yhteistyössä