tuomitkaa mun juominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
sunnuntai:illalla 6 olutta
maanantai:illalla 6 olutta
tiistai:illalla 10 olutta
tänään:illalla 3 olutta
torstai,perjantai,lauantai ja sunnuntai:ei olutta
joka viikko otan vähintään kahtena iltana,joskus enempi joskus vähempi

Olisin ihan tööt tuollaisen määrän jälkeen ja monena päivänä. Tarkoitan että olisin jumissa ja väsynyt. Koeta hyvä ihminen keksiä parempaa tekemistä. Menee hyvää aikaa/elämää hukkaan.

Minä juon myös usein muutaman kaljan lapsen mentyä nukkumaan. Ihan sama jos joku sen tuomitsee. Ennen tykkäsin käydä baarissa, siis ennen lasta. Nykyään rentoudun näin. Jokainen tyylillään. Silti joka aamu herään lapsen kanssa aikaisin ja touhutaan koko päivä.

En nyt viitsi sanoa ammattiani, mutta kummatkin miehen kanssa ihan hyvissä viroissa. Ja edellisen sanoin vain siksi, ettei luulla että tässä joku teiniäiti selittelee. Ollaan pitkälti yli 30 ja onnellinen perhe. Kaikissa mittakaavoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Inhottavaa lasten kannalta!Hae apua!t :Lapsena kärsiny juoposta isästä,itsetunto todella huono aikuisena, sekä masentunut...

Ei se tee juopoksi jos juo muutaman. Vaikka Suomi on täynnä alkoholisteja ja sen seurauksena alkoholistien lapsia, on myös ihmisiä joilla on oikeus kohtuukäyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Inhottavaa lasten kannalta!Hae apua!t :Lapsena kärsiny juoposta isästä,itsetunto todella huono aikuisena, sekä masentunut...

Ei se tee juopoksi jos juo muutaman. Vaikka Suomi on täynnä alkoholisteja ja sen seurauksena alkoholistien lapsia, on myös ihmisiä joilla on oikeus kohtuukäyttöön.

Joo joo, mutta milläs estät sen ei lipsu, huomena vielä yksi enemmän jne.

Minä juon myös usein muutaman kaljan lapsen mentyä nukkumaan. Ihan sama jos joku sen tuomitsee. Ennen tykkäsin käydä baarissa, siis ennen lasta. Nykyään rentoudun näin. Jokainen tyylillään. Silti joka aamu herään lapsen kanssa aikaisin ja touhutaan koko päivä.

En nyt viitsi sanoa ammattiani, mutta kummatkin miehen kanssa ihan hyvissä viroissa. Ja edellisen sanoin vain siksi, ettei luulla että tässä joku teiniäiti selittelee. Ollaan pitkälti yli 30 ja onnellinen perhe. Kaikissa mittakaavoissa.

Ei se hyvässä virassa oleminen mitään auta, onhan se nähty. Usein muutaman ja ehkä kohta joka päivä muutaman.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
sunnuntai:illalla 6 olutta
maanantai:illalla 6 olutta
tiistai:illalla 10 olutta
tänään:illalla 3 olutta
torstai,perjantai,lauantai ja sunnuntai:ei olutta
joka viikko otan vähintään kahtena iltana,joskus enempi joskus vähempi

Täällä toinen samanlainen eikä me ap taatusti olla ainoita. Tällä palstalla vain pitäis kiillottaa sädekehäänsä ja paheksua kaikkea mitä muut tekevät.

Joo joo, mutta milläs estät sen ei lipsu, huomena vielä yksi enemmän jne.

Millä estän ettei lipsu?!? Kun minä en ole alkoholisti. En ole ikinä juonut aamuisin tai edes päivisin, en ikinä kahtena peräkkäisenä päivänä edes. En ymmärrä edes mitä krapularyyppy tarkoittaa (paitsi asiakkaista nähnyt jotka sellaisia tarvitsevat).

Ymmärrän, että on jotenkin lähtökohtaisesti tuomittava ajatus että ÄITI juo. Mutta kun kaikki eivät ole alkoholisteja. En juonut pisaraakaan raskaana, tietenkään. Mutta aina alkoholi, muutama annos, on ollut minulle rentoutumiskeino. Lapsi käy nukkumaan viimeistään 19:30. Jos juon 2-4 annosta (usein pullo viiniä puoliksi) miehen kanssa kun syödään ja jutellaan, se ei vaikuta pätkääkään niin että olisin huono äiti. Terveydelleni se ei tietenkään hyvää tee. Mutta psyykelleni kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Muuta en ihmettele, mutta miten sulla on rahaa :o En kyllä tosin tiedä paljonko olut nykyään maksaa, mutta kai jonkinverran.

En ole ap, mutta kuten kerroin, rentoudun myös juomalla arki-iltaisin ja olen silti hyvä äiti.

En pidä oluesta, mutta punaviinistä kyllä. Se maksaa kympin pari pullo. Se on pieni hinta onnellisesta ja rentoutuneesta äidistä ja vaimosta. Ja ei. en ikinä ole lapsen kanssa kun olen juonut.

Sun kerta-annokset on kyllä aika suuria, normi koti-iltana 10 olutta. Yhteensä toi sun määrä ylittää naisten alkoholin suurkulutuksen rajan, joka on 16 annosta=olutta. Lisäksi kerta-annoksen määrä, jota voidaan pitää alkoholin suurkulutuksena on 5 annosta. Aattelin vaan, että mitenkähän sun maksa jaksaa.. Maksakirroosi ei oikeesti oo leikin asia, siihen kuolee..

Yhteistyössä