Tuolla vauvapalstalla paljastettiin et moni antaa 1-vuotiaalle Mc Donaldsin hampparia ja ranskalaisia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikkelistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikkelistä

Vieras
Mä en ikimaailmassa antais sellasta moskaa lapselleni.
En noin pienelle. 1-vuotiaalle! Täysin ravinto-köyhää ja pullollaan transrasvaa!
Tästäkö johtuu lapsien ylipainoisuus??
Mulle tulee itsellenikin huono olo kun syö jotain pikaruokaa.
Itse laihduttanut onnistuneesti ja alkanut syömään terveellisesti, nyt ei maistu enää tuollainen paska ruoka.

Kyllä mä voin antaa maistiaisia, mitään omia aterioita ei ton ikäselle osteta. Ja mä olen koko ikäni syönyt terveellisesti ja ollut normipainoinen, ei ole tarvinnut laihduttaa. Minusta kyse on kohtuudesta eli nyt siitä, että 1-vuotiaalla sen heseaterian ei tarvitse vielä "korvata" normiruokaa, pieni syö ns. omaa ruokaansa mutta voi meidän ranskiksista maistaa. Ennemmän olen huolissani siitä suolasta, siksi putsaan aina sen ranskiksen hyvin ylimääräisestä suolasta minkä pikkuselle annan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mikkelistä;27910063:
En noin pienelle. 1-vuotiaalle! Täysin ravinto-köyhää ja pullollaan transrasvaa!
Itse laihduttanut onnistuneesti ja alkanut syömään terveellisesti, nyt ei maistu enää tuollainen paska ruoka.
Öö, mäkkäri luopui transrasvojen käytöstä jo vuosia sitten.

Eikä muutenkaan pikaruoan syöminen silloin tällöin ketään lihota tai sairastuta ellei sitten koko ruokavaliota rakenna sen varaan. Järki käteen.

mitä se kelleskään ees kuuluu? meillä normipainoinen perhe ja 1 vuotias lapsi,joka kyllä on suu aika vieressä kun on haettu joskus vkonloppuna ateriat.Pitäiskö sillon kun muut herkuttelee niin antaa toiselle perunasosetta? ei 1 vee ole tyhmä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mikkelistä;27910063:

Aika ala-arvoista sun arvostelu.....
"paska ruoka" se ruoka kuitenkin elintarvikkeeksi tarkoitettu, se ei ole paskaa...

Mulla on vasta 6 kk vauva, mutta voisin kuvitella, että ostaisin 1-vuotiaalle hampurilaisen ja omenalohkot esimerkiksi. Ranskalaiset ovat turhan suolaisia. Jos käy satunnaisesti, kerran kuukaudessa tai parissa, niin tuskin on kauheasti haittaa lapselle. En ymmärrä, miksi kaikkea pitää kauhistella.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27910209:
Mulla on vasta 6 kk vauva, mutta voisin kuvitella, että ostaisin 1-vuotiaalle hampurilaisen ja omenalohkot esimerkiksi. Ranskalaiset ovat turhan suolaisia. Jos käy satunnaisesti, kerran kuukaudessa tai parissa, niin tuskin on kauheasti haittaa lapselle. En ymmärrä, miksi kaikkea pitää kauhistella.

Monessa paikkaa saa suolattomia ranskiksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27910209:
laittaako ne mäkkärissä ranskalaisiin suolan valmiiksi? hesessä ei, siellä ne saa suolata itse jos haluu.

En muista kyllä onko 1-vuotiaalle just kelvannut moinen, mutta taatusti olen antanut maistipalasia jos tuon ikäinen niitä osoittais haluavansa, silloin kun harvoin jossain hampparilla käydään :) Kyl meillä kuitenkin lasten, ja varsinkin tuonikäisten, päivän ravinto koostuu jostain ihan muusta, usein pienin saa ihan omaa ruokaa kotona ennen moiseen paikkaan löhtöä - tai sitten ne eväät on siellä mukana :)

Onkohan tuo hysteria samanlaisesta riippuvuussuhteesta peräisin kuin alkoholisteilla. Kun olet laihtunut ja päässyt eroon roskaruuasta niin ainut keino pysyä kuivilla on absolutismi. Mutta kun meitä mäkkärin kohtuukäyttäjiä on paljon. Ikäni normaalipainoinen olen ollut, niin myös lapseni. Enkä näe mitään pahaa siinä jos taapero syö joskus epäterveellisen aterian kunhan ranskalaiset on vaan suolattomia. Kunhan tätä ei vaan tapahdu monta kertaa kuussa. Roskaruoka ei ole ylipainon syy vaan se ettei kohtuuden ja ruoka-aikojen merkitystä tajuta.

Me käymme ainakin kerran viikossa syömässä ihan hyvissä ruokaravintoloissa, ja ranskiksia tilataan alle kaksivuotiaalle. Tuskin ne olennaisesti parempia ovat kuin hampurilaispaikassakaan, mutta maistuvat parhaiten perunavaihtoehdoista. Ja toki ranskikset saa suolattomina, niin hampurilaispaikassa kuin muuallakin.

Heselläkin joskus käydään, kun ajetaan pitkiä automatkoja sukulaisten luo. Lapsi syö siellä yleensä kanawrapin ja salaattia, ja juo maitoa. Ihan ok ateria mielestäni, jos pitää tien päällä syödä.

Ne on varmaan niitä samoja jotka ei piittaa muistakaan suosituksista "kyllä nyt meiän janica-jonnelle voi vähän antaa, kysehän on kohtuudesta" ja sitten ihmetellään kun tavallinen ruoka ei maistu, lapsi huutaa mahaansa ja rutisee karkki hyllyllä ja hampparipaikoissa.

Ne on varmaan niitä samoja jotka ei piittaa muistakaan suosituksista "kyllä nyt meiän janica-jonnelle voi vähän antaa, kysehän on kohtuudesta" ja sitten ihmetellään kun tavallinen ruoka ei maistu, lapsi huutaa mahaansa ja rutisee karkki hyllyllä ja hampparipaikoissa.

Minä ihmettelen, miksi lapsi viedään hampparipaikkoihin rutisemaan eikä anneta sitten samaa kuin muille? Meillä on ihan itsestäänselvyys, että koko perhe syö samaa ruokaa. Tosin yleensä käydään oikeissa ravintoloissa.

Karkkia ei ole lapsi maistanut, eikä pillimehuakaan, koska emme me aikuisetkaan niitä harrasta.

• Tykkää
Reactions: soja

Yhteistyössä