Tuoko teillä joulupukki kaikki lahjat?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itse ajattelin jakaa mummojen hankkimat ja yhden itse hankkiman eri säkkiin. joulupukki saa tuoda sitten muut. En pysty laittamaan esim. mummon antamaa lahjaa joulupukin antamaksi.
Eikö lapsesta tuntuisi mukavalta kun joku läheinen ihminen olisi jouluna muistanut? Miten teillä?
 
Ei erottelua
Joulupukki tuo kaikki niin kauan kuin lapsi joulupukkiin uskoo.

Outoa laittaa mummojen ja muiden pakettien lahjoja erikseen.

Meille tulee isovanhemmat aattona kylään ja jättävät autotalliin pukin säkkiin lahjat, josta joulupukki ne sisälle kantaa
 
"kohta neljän äiti"
Joulupukki jakaa kaikki lahjat, mutta lapset tietävät että joulupukki ei hanki/tee kaikkia. Vain meidän ostamat lahjat on ns pukintuomia, kummien ja mummien jne lahjat annetaan niin, että lapsi tietää ketä kiittää lahjasta. Ihan mukisematta ovat nielleet tämän käytännön, pukki on silti heille todellinen. Mutta saamisen ilon lisäksi lapsilla on antamisen iloa, kun saavat osallistua lahjojen valintaan (joita esim mun kummitytöt saa). Minä en käsitä sitä joulupukin monopolia, kamalan hankalaa jos kaikki lahajt pitää piilotella eikä joululahjojen antamisesta voisi täysillä nauttia!
 
"Neith"
meillä on vielä kaikki lahjat pukilta, ihan siitä syystä että tuo mun lapsen logiikka on vähän outo, jos se tietäis että me ostetaan lahjat niin sehän ei tytyis odottamaan joulua vaan sen logiikan mukaan ne lelut voidaan ostaa heti kun kivoja nähdään :D
toisekseen poika on vasta 3,5v niin haluan että hänellä on se joulun odottamisen riemu ja joulun taika vielä muutaman vuoden :)
 
Yx
Lapset "tietää" että osa on pukilta, osa muualta. Toistaiseksi pukki on kuitenkin vielä kaikki tuonut. Tehdään ja ostellaan myös yhdessä lahjoja muille ja varsinkin vanhin rakastaa lahjoa muita. Esim. 3-vuotiaana teki helmet joululahjaksi koko suvun naisille ja kavereilleen. Eikä niitä ollu ihan vähän. Itse myös paketoi ja kirjoitti paketteihin nimet. =)
 
Kyllä kaikki on pukilta (mummot erityisesti on halukkaita just pukinkonttiin ostaan lahjoja ) ja laitan sitten lapsuusmuistot kirjaan ylös mitä on oikeasti tullu keltäkin et jos lapsella on vaikka joku tosi rakas lelu niin voi sitten myöhemmin katsoa et se on kummilta tai kirja oli oikeesti ukilta. Nyt vaan halutaan uskoa pukkiin niin kovasti ja taidan uskoa pukkiin vielä itsekkin :D
 
Rollolainen
kyllä meillä tontut tuo kaikki lahjat. Jouluna HALUAA kaikki meillä olla sen veran lapsellisia etä uskovat joulupukkiin ja tonttuihin.
Meilä 16v ja 15V myös kirjoittivat JOULUPUKILLE, ei äidille =)

Kaikki lahjat ovat kuuusen alla smassa paikassa, eikä lahjoihin ole kirjoitettu nimeä että kenetä ne ovat, koska se on toissiijainen juttu. saja kuyllä yleesä tietää keneltä se on. siten vain soitetaan mummolle ja papalle ja muille klahjan antajille ja kiitetään,mutta aattona halutaan USKOA joulupukiin.
 
"vieras"
Käytännön syistä ei tuo, vaan mummilaan on jäänyt "tontuilta" paketteja jotka sitten tapaninpäivänä avataan. Eli jotain paketteja avataan siellä, mistä ne saadaan, joulun jälkeen.

Nämä paketit on sellaisia ettei viitsi postitusrumbaan lähteä, kun postin hinnat ovat niin kalliita, ihan vain siksi että saataisiin samaan joulusäkkiin kaikki.
 

Yhteistyössä