Tuo lapsi repii minut verille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rakastan lastani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rakastan lastani

Vieras
siis tuo 8 kk vanha... uskokaa, oikeesti! Onko kellään muulla vastaavanlaista vauvelia, joka kynsii kuin kissa, repii oikein kovasti naamasta, käsistä, kaulasta, vatsasta, minua...äitiään! Katsoo oikein silmiin ja repii kynsillään. Minulla verinaarmuilla kasvat ja kaikki muutkin paikat mihin lapsi päässy "käsiksi", arpiakin jäänyt jo. Ja olen leikannut lapsen kynsiä, mutta tuolla on niin älyttömän kovat näppivoimat, et kun ehtii vaan saamaan otteen, ni sitä ei meinaa irti saada... Läheisyyttä hyvissä merkein on hiukka vaikea hänelle antaa (siis tottakai sylitellään, mut välillä on pakko laittaa lattialle pois, kun meno hurjistuu) . Tätä kestäny koko hänen pienen olemassaolonsa ajan, kauanko jatkuu... Keinoja oisko kellään, millä saisin hetket hänen kanssaan molemmlilla mieluisiksi?

Lapsi vs. äiti, lapsi voitolla 6-0 :D

Noo... noin pienen on välillä vähän vaikea ymmärtää, vähintään yhtä vaikea kun meidän niitä?

Mutta kannattaa kyllä ottaa napakka asenne siihen että EI, näin EI tehdä, äitiä (tai ketään muuta) ei satuteta, vaan saman tien joutuu pois, tai äiti pitää napakassa syliotteessa tms. kunnes meno lakkaa. Tai miten vaan teille sopii, kunhan vaan lapsi ymmärtää että noin Ei tehdä.

eiköhän se siitä... toivottavasti... jaksamista!

ja lisään vielä, että repii VAIN minua noin paljon! Tulee kyl mielellään syliin, mutta vain raapiakseen... Ja jos tää on tosiaan tahtojen taisto, ni siinä en aio jäähä kakkoseksi!!! heh! =)

juu meillä oli samaa...
leikkasin usein kynsiäkin mut silti ne oli kuin veitset!
heti kun alko niillä huitoon niin käänsin selkä muhun päin tai laiton lattialle! nyt lapsi jo 11 kk eikä enää revi silleen naamaa.
kyllä se siitä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja lisään vielä, että repii VAIN minua noin paljon! Tulee kyl mielellään syliin, mutta vain raapiakseen... Ja jos tää on tosiaan tahtojen taisto, ni siinä en aio jäähä kakkoseksi!!! heh! =)

tähän vielä kommentti...et samaa oli meilläkin...luulenkin sen olevan vain "hyväilyjä " äitille : O
ketään muuta ei ottanu samanlailla kiinni...kerran taisi ottaa mummuja molempia poskesta vetääkseen lähelle että pääsi halaamaan!
eli meillä siis poika teki niin että toisen käden sormet kaivettiin mun poskeeni tai kaulaan ja toisen käden sormet tonne niskahiuksiin ja sit veit naamansa eteen suu auki kieli esillä...ja anto pusun millon mihinki....eikä siitä otteestä oikein päässy pois kun piti niin tiukasti kiinni!!
nykyään pusutellaan jo ihan oikeesti hellästi ; D

vois täsmätä halailuiksi, sillä pahinta repiminen on sillon, kun syö tissiä... kattoo silmiin ja samalla kädet repii, toinen kaulasta ja toinen mahasta... voi olla etten enää kauaa imettele jos meno ei hellitä!

Yhteistyössä