Tuo Facebook on varsinainen riesa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

evita

Aktiivinen jäsen
12.07.2005
5 371
24
38
Näköjään tuolta Facebookista punkeaa kaiken maailman ihmisten viestejä sähköpostiin. Osaan ihan surkeasti käyttää koko systeemiä, ja olen kaiken maailman confirmationien kanssa ihan helisemässä. Ja sitten pitäisi tehdä testiä kuinka vihreä on ja ihmiset kutsuvat oluttuopilliselle ja vielä mitä!

Kyllä sentään ihan perusmeili tai Skypen mese ovat jotenkin niin paljon helpompia viestintävälineitä...

Mistä ihmeestä tuo Facebook yhtäkkiä tuli ja pitäisikö siihen vain ryhtyä panostamaan enemmän, että osaisi muutakin kuin vastata saamaansa viestiin? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Mullekin on niitä kutsuja tullu, en vaan oo jaksanu koko asiaan paneutua sen kummemmin, kun ei oikein tunnu omalta jutulta... :/

En minäkään oikein ole sille lämmennyt. Mutta onhan se jännä että joku vanha kaveri vuosien takaa (tai vaikka valtameren) takaa ottaa yhteyttä sen kautta.

Periaatteessa kai se on mukavaa kuulla vanhoista tutuista, mutta kun tuo Facebook on niin monimutkainen käyttää, minusta ainakin...

Voiko sieltä itsensä poistaa? Miten?

Kun tuli siihen rekisteröityä ja muutama kaveri liitettyä mutta ei sittenkään kiinnosta koko juttu ja taidan haluta pois koko systeemistä.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Voiko sieltä itsensä poistaa? Miten?

Kun tuli siihen rekisteröityä ja muutama kaveri liitettyä mutta ei sittenkään kiinnosta koko juttu ja taidan haluta pois koko systeemistä.... :/

mulla ois sama juttu. en halua itseäni sinne.

tietääkseni sieltä voi poistaa oman profiilinsa. täällä oli jossain ketjussa siihen ohjeetki mutta arvatkaapa vaan toimiiko haku?!

ja rajottakaa sitä että kuinka moni teille saa laittaa niitä viestejä. eikös siellä semmonenki toiminto oo? ja sinne ei sitte kannate laittaa kaikkea itestä, nuo netissä toimivat identiteettivarkaat voi tehä sitte vaikka mitä niillä teiän tiedoilla, esim. ottaa luottokortin tai avata pankkitilin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tietääkseni sieltä voi poistaa oman profiilinsa. täällä oli jossain ketjussa siihen ohjeetki mutta arvatkaapa vaan toimiiko haku?!

ja rajottakaa sitä että kuinka moni teille saa laittaa niitä viestejä. eikös siellä semmonenki toiminto oo? ja sinne ei sitte kannate laittaa kaikkea itestä, nuo netissä toimivat identiteettivarkaat voi tehä sitte vaikka mitä niillä teiän tiedoilla, esim. ottaa luottokortin tai avata pankkitilin.

eiks tohon tarvita kuitenkin jo henkilötunnus...? siis korttina et voit itse todistaa kuka olet. ja mun puolesta mulle voi avata tilin ja laittaa sinne rahaa...:D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minäkin haraan vastaan, minkä kerkiän. En tahdo olla kaikkien kanssa koko aikaa, niin kuin Elisa joskus hetken aikaa mainosti =)

Tätä peesailen! Meillä mies on ihan innoissaan Facebookista, kun kavereita löytyy jne... Minä en oikein ymmärrä, miksi jaksaisin tai haluaisin olla jossain "esillä". Skype on tosi kätevä yhteydenpitoon, mut en vaan ole tuosta Facebookista innostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja jpkl:

eiks tohon tarvita kuitenkin jo henkilötunnus...? siis korttina et voit itse todistaa kuka olet. ja mun puolesta mulle voi avata tilin ja laittaa sinne rahaa...:D

Ei siihen tarvi mitään korttia, ku nykyään saa avattua pankkitilin netin kautta. Netin kautta saa myös otettua lainan, siirtää rahat omalle tilille ja kappas, sinä maksat sen lainan. Niin että..

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:

Ei siihen tarvi mitään korttia, ku nykyään saa avattua pankkitilin netin kautta. Netin kautta saa myös otettua lainan, siirtää rahat omalle tilille ja kappas, sinä maksat sen lainan. Niin että..

No haloo, tarvitaanhan siihen ensinnä koko henkilötunnus loppuosineen (jota tuskin kukaan jakelee ympäriinsä) sekä omat netipankkitunnukset, niillähän se henkilöllisyys varmennetaan.

Mä kanssa ihmetellyt kun tuppaa jotain kutsuviestejä ihan tuikituntemattomilta sieltä :o Voiko tämä olla edes laillista puuhaa, mistä lienee kaivelevat noita sp-osoitteita ja miksi ihmeessä kutsuilla vieraita ihmisiä omille sivuilleen?? Tai sitten en kaiketi vaan mitenkään tajua koko homman jujua :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mä kanssa ihmetellyt kun tuppaa jotain kutsuviestejä ihan tuikituntemattomilta sieltä :o Voiko tämä olla edes laillista puuhaa, mistä lienee kaivelevat noita sp-osoitteita ja miksi ihmeessä kutsuilla vieraita ihmisiä omille sivuilleen?? Tai sitten en kaiketi vaan mitenkään tajua koko homman jujua :whistle:

Siis sen kutsunhan voi lähettää nettisivun kautta, ei ne näe sun sähköpostiosoitetta, ellet itse ole laittanut sitä niin, että näkyy kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:

Siis sen kutsunhan voi lähettää nettisivun kautta, ei ne näe sun sähköpostiosoitetta, ellet itse ole laittanut sitä niin, että näkyy kaikille.

Siis mullahan ei ole siellä mitään omia tietojani. Yhden kaverin sivuja kävin kyllä katsomassa, mutta mitään omia tietojani siellä ei ole. Mutta jostain syystä pukkaa meiliä vähän väliä kun ties ketkä pyytelevät käymään sivuillaan :|

No, sinänsä ihan sama mulle kun oon vaan suoraan poistanut nuo kutsuviestit. Suorastaan pelottavaa :D

No haloo, tarvitaanhan siihen ensinnä koko henkilötunnus loppuosineen (jota tuskin kukaan jakelee ympäriinsä) sekä omat netipankkitunnukset, niillähän se henkilöllisyys varmennetaan.

hmm... justiin oli muuten ulla it-viikossa juttua tästä asiasta että esim. britanniassa on näin jo käyny. eli on avattu pankkitilejä ja otettu luottokortteja.

yritän ettiä sen uutisen että saan sen siullekki nenän eteen.

eli ei ole huuhaata. mutta jos sie niin usot että on niin ole hyvä vaan :D

Siis mullahan ei ole siellä mitään omia tietojani. Yhden kaverin sivuja kävin kyllä katsomassa, mutta mitään omia tietojani siellä ei ole. Mutta jostain syystä pukkaa meiliä vähän väliä kun ties ketkä pyytelevät käymään sivuillaan :|

No, sinänsä ihan sama mulle kun oon vaan suoraan poistanut nuo kutsuviestit. Suorastaan pelottavaa :D

Siis vaikket sinä ole facebookissa, voi ystäväsi laittaa sinulle sivujen kautta mailin, jossa pyytävät sinau sinne rekisteröitymään ja tulemaan ystäväksi. Oletko varma etteivät ole tuttuja? Jos eivät - olet kyllä nyt mennyt tunkemaan osoitteesi jonnekin ihan muualle mistä roskapostia tulee.
Minulle ei ole tullut minkäänlaista roskaa facebookin kautta tai facebookin sivuille.

hmm... justiin oli muuten ulla tästä it-viikossa juttua tästä asiasta että esim. britanniassa on näin jo käyny. eli on avattu pankkitilejä ja otettu luottokortteja.

yritän ettiä sen uutisen etät saan sen siullekki nenän eteen.

eli ei ole huuhaata. mutta jos sie niin usot että on niin ole hyvä vaan :D

Älä suotta kaiva, olen mä sen jutun lukenut.

Mä en uskalla laittaa mihinkään nettiprofiileihin oikeita yhteystietoja ja valokuvia. Ne kuvat on siellä kenen tahansa käytettävissä, mihin tahansa tarkoituksiin. Etenkään en omien lasten kuvia laittais ikinä maailmassa nettiin.

Ainakin olen jostain lukenut, että valokuvia on facebookista kaapattu ja käytetty ties mihin.

Kaikki, mitä nettiin kirjoitetaan, jää talteen ja ei tarvi olla supernero, että saa ne käyttöönsä. Vaikka kuinka poistaisit profiilisi facebookista, se ei todellisuudessa sieltä minnekkään katoa. Kannattaa tarkoin miettiä, mitä noihin profiileihin laittaa, tämän palstan profiili mukaanlukien!

Minäkin haraan vastaan, minkä kerkiän. En tahdo olla kaikkien kanssa koko aikaa, niin kuin Elisa joskus hetken aikaa mainosti =)

Oikeastaan minulle ei tule sellaista oloa, että pitäisi olla kaikkien kanssa koko aikaa, lähinnä se Facebookin monimutkaisuus (tai se, että se tuntuu monimutkaiselta), rassaa minua.

Ihmisten kanssa kyllä minusta on sinänsä hienoa olla tekemisissä. Ei tällä pallolla sen kiinnostavampaa ajanvietettä oikeastaan olekaan kuin ihmisten kanssa oleminen ja ihmisten tarinoiden kuunteleminen. Ehkä se liittyy sellaiseen perusuteliaisuuteen luonteessani. :)

Alkuperäinen kirjoittaja evita:

Oikeastaan minulle ei tule sellaista oloa, että pitäisi olla kaikkien kanssa koko aikaa, lähinnä se Facebookin monimutkaisuus (tai se, että se tuntuu monimutkaiselta), rassaa minua.

Ihmisten kanssa kyllä minusta on sinänsä hienoa olla tekemisissä. Ei tällä pallolla sen kiinnostavampaa ajanvietettä oikeastaan olekaan kuin ihmisten kanssa oleminen ja ihmisten tarinoiden kuunteleminen. Ehkä se liittyy sellaiseen perusuteliaisuuteen luonteessani. :)

Ymmärrän, siinä me olemme erilaisia, minä ihan liikaakin viihdyn itsekseni. Viime Nyt-liitteessä oli juttu facebookista ja sen vaikutuksesta työpanokseen :D Oikeasti en tiedä koko jutusta tarpeeksi edes puhuakseni, sillä en ole muutamista kutsuista huolimatta mennyt sitä tarkemmin tutkimaan. Yleensä kyllä sitten klaaraan teknisen puolen, jos jostain kiinnostun, mutta se kiinnostuminen, se on se ensimmäinen iso vuori, joka pitäisi valloittaa :D

Yhteistyössä