Tuntuuko teistä samalta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihinä

Vieras
Siis, että onko sillä eroa kuka lastasi hellittelee? Täytyy myöntää, että mua ei ärsytä oman äitini hellittelyt..mutta anopin kyllä juu.. Voi ei, kun en haluaisi olla mkn kenkku miniä, mut miks nousee karvat pystyyn sen naisen "kimityksestä"? Vai voisko sit olla just se, että mun oma äiti on ns. vanhan kansan ihminen eikä lässyttele ollenkaan samaan malliin anoppini kanssa? Vai onko kyse vaan ykskert siitä, että anoppi on anoppi ja mulla on ongelma? Kohtalotovereita? Luulin viel, että se loppuu jossain vaiheessa..mut nyt tyttö jo 1,5v ja sehän vaan pahenee :)

Hei, sama juttu. Mun äiti ei lässyttele enkä ite voi sietää lässytystä. Anopille kun menee kylään muuttu ääni heti ihan ällö-lässytykseksi. Ja sillä samalla äänensävyllä puhutaan sitten muillekkin paikallaolijoille. Lapsi lähentelee jo kuitenkin kolmea ja olisi kiva että puhuttaisiin kuin "ihmiselle".

mä luulen että sulla on jotain vastakarvaa anoppisi kanssa ja silloin kaikki pienikin tuntuu suurelta.

Ona vastaus: kaikilla isovanhemmilla on oma tapa tykätä ja näyttää se mun pojalleni ja mikään niistä ei ole sama kuin omani tai miehen. Silti ei ne ole mitenkään vääriä.
Ainoastaan neuvolantädin lässytykseen on mulla mennyt aluksi hermo, mutta hyvin nopeasti opin hyväksymään senkin.

Ei viellä puutu siihen. Alkannut hieman kyllä vierastaa kun mummu haluaisi vaan lässyttää ja halia eikä lapsi tällä hetkellä tykkää yhtään. Toinen lapsi syntyy keväällä ja pakko varmaan sanoa jotain ettei oma pää räjähdä :) Kauhulla jo kävin miettimään sitä lässytyksen määrää!

Meillä poika täytti juuri vuoden.. Eipä paljoa sylissä ja lässyteltävänä viihdy.. Anoppini kärsii tästä silmin nähden.. Yrittää ottaa ja houkutella syliin, mutta poika touhuisi mielummin omiaan. Eikä juuri sen erittäin tiukan haliotteen ja pussailun takia ilmeisesti yhtään viihdy anoppini sylissä. Toinen mamma leikittää ja hassuttelee pojan kanssa ja on ihan suosikki pojalleni. Viimeksi kun poika ei mennyt anoppini syliin, vaan takertui minuun tiukemmin (oli siis ottamassa sitä tuttuun tyyliin sylistäni..) niin..anoppi päätti halailla siinä minun sylissä sitä poikaa :) Kävihän se tietty niinkin..mutta minusta se meni jo vähän yli ja mulla oli aika vaivautunut olo poikani sekä itseni puolesta.