Tuntuuko maha erilaiselta kun lapsivesi on mennyt/vähissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Siis tuntuuko se päällepäin kovemmalta tms.? Tarkoitan tilannetta, jossa lapsivesi katoaisi esim. suihkussa huomaamatta, joten kiinnostaa, voiko sen itse jotenkin tajuta?

vaikea kuvitella, että vedet menisi huomaamatta. Ja minulla, kun vesi meni, sitä tuli kyllä lorauksittain aina vauvan syntymään asti, tässä tapauksessa 7 tuntia. Sehän lisääntyy koko ajan kalvojen puhjettuakin.
No kuitenkin, vastaus kysymykseesi;
Minusta maha meni jotenkin "löllömmäksi" vesien mentyä ja muutti muotoaankin, ei ollut enää niin pyöreä, mikä ei tietenkään ole mikään ihme, kun sisältöä on vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Siis tuntuuko se päällepäin kovemmalta tms.? Tarkoitan tilannetta, jossa lapsivesi katoaisi esim. suihkussa huomaamatta, joten kiinnostaa, voiko sen itse jotenkin tajuta?

Mulla molemmissa raskauksissa lapsivesi on vaan "hävinnyt" itsestään. Toinen lapsi syntyi spontaanista rv 41+3 ja oli täysin kuivassa kohdussa. Tästä syystä ponnistusvaiheen aikana lapsi kärsi supistusten aikana sydänäänilaskuista, kun oli ollut niin "kovilla" ilman vettä. Terve tyttö kuitenkin :)

Toinen raskaus sama juttu, synnytys käynnistettiin rv 38 kun lapsivettä oli enää pari tippaa.

Itse epäilin lapsiveden tihkumista siitä, että pikkarit oli aina vähän kosteat, mutta en ollut etenkään ekan kohdalla varma, kun oli kesä ja hiotti muutenkin ;)

Mahasta huomasi minusta ihan selvästi, että nyt vettä ei juurikaan enää ole. Esimerkiksi supistuksen aikana (tai kun sai orgasmin ;)) maha meni ihan soikeaksi! Vauvan muodot tunsi myös selvästi vatsanahan läpi (olen tosi hoikka).

Toisessa raskaudessa kuitenkin selvin merkki veden vähenemisestä oli lopulta se, ettei vatsa kasvanut viimeisen neljän viikon aikana oikeastaan ollenkaan, vaikka silloin se juuri pitäisi...

Ei tiedetä vieläkään, miksi mulla näin kävi molemmilla kerroilla... kolmannessa raskaudessa sitten ehkä aikanaan seurataan tarkemmin jo aikaisemmin.

Mulla oli viikossa vedet 'hävinneet' eikä vatsa päällepäin tuntunut erilaiselle. Supistusten aikana vauvan sydänäänet laski 40-50 tienoille, kun kohtu puristaa silloin suoraan lasta, eikä ole sitä vettä välissä.

Mulla huomattiin vesien vähyys, kun jouduin vauvan perätilan takia äippäpolille.. Siellä lääkäri ihmetteli, ettenkö olle huománnut, että vettä olisi tullut/tihkunut.. Itse en siis ollut huomannut mitään..

[quote="2x"

Mahasta huomasi minusta ihan selvästi, että nyt vettä ei juurikaan enää ole. Esimerkiksi supistuksen aikana (tai kun sai orgasmin ;)) maha meni ihan soikeaksi! Vauvan muodot tunsi myös selvästi vatsanahan läpi (olen tosi hoikka).

[/quote]

Mulla sama VAIKKA olin 100kg keijukainen

Alkuperäinen kirjoittaja 2x:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Mulla molemmissa raskauksissa lapsivesi on vaan "hävinnyt" itsestään. Toinen lapsi syntyi spontaanista rv 41+3 ja oli täysin kuivassa kohdussa. Tästä syystä ponnistusvaiheen aikana lapsi kärsi supistusten aikana sydänäänilaskuista, kun oli ollut niin "kovilla" ilman vettä. Terve tyttö kuitenkin :)

Toinen raskaus sama juttu, synnytys käynnistettiin rv 38 kun lapsivettä oli enää pari tippaa.

Itse epäilin lapsiveden tihkumista siitä, että pikkarit oli aina vähän kosteat, mutta en ollut etenkään ekan kohdalla varma, kun oli kesä ja hiotti muutenkin ;)

Toisessa raskaudessa kuitenkin selvin merkki veden vähenemisestä oli lopulta se, ettei vatsa kasvanut viimeisen neljän viikon aikana oikeastaan ollenkaan, vaikka silloin se juuri pitäisi...

Ei tiedetä vieläkään, miksi mulla näin kävi molemmilla kerroilla... kolmannessa raskaudessa sitten ehkä aikanaan seurataan tarkemmin jo aikaisemmin.
Kohdun pitäisi olla korkeimmillaan n.rv 37 (näin jos yleistetään )
Ja sitten se sf mitta lähtee kyllä alas päin ku sikiön pää kiinnittäytyy.
(tämä siis tuohon missä väität mahan kasvavan eniten 4viimeisne viikon aikana )

Vettäkin pitäisi terveellä ihmisellä tihkua kohtuun koko ajan lisää.

Yhteistyössä