tuntuu pahalta

• Viestiketjun aloittaja äittyli
  • Ensimmäinen viesti
äittyli
Kävin ystäväni luona, hän haukkui miestään lasten kuullen ja kun mies tuli kotiin niin minulle. Mielestäni hänellä on tavallinen mies tekee tunnollisesti töitä, ei juo eikä polta,ostaa lahjat vaimolleen. Itse erosin jokunen vuosi tosi hunsvotista ja teki vaikka mitä temppuja, tustustuin poliisiin, ulosottomieheen jne.. Nyt olen löytänyt tavallisen miehen ei mikään prinssi eikä supliikki seuramies mutta yrittää parhaansa. Myönnän että välillä hänkin äryttää, mutta yritän aina muistaa mitä elämä oli joskus. Edellinen mies osasi jutella ja olla seurallinen ym.. mutta rahaa ei koskaan näkynyt vaikka on tosi hyvät hankkeet. Miten voisi sanoa ystävälle että sinulla taitaa paha olla, etkä osaa sanoa sitä oikein.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 21:36 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 20:01 vieras kirjoitti:
Tuskinpa tiedät kaikkea ystäväsi miehestä....
Näin on, se mitä muut näkevät on eri kuin se kotiminä...usein
Joo, mutta ei silti narista vieraille että ukko sitä ja tätä. Eikä varsinkaan lapsille! Lapsi pitää yleensä molemmista vanhemmistaan, joten jos äiti mollaa isää tai päinvastoin lapsi kärsii.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 22:26 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 21:36 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 20:01 vieras kirjoitti:
Tuskinpa tiedät kaikkea ystäväsi miehestä....
Näin on, se mitä muut näkevät on eri kuin se kotiminä...usein
Joo, mutta ei silti narista vieraille että ukko sitä ja tätä. Eikä varsinkaan lapsille! Lapsi pitää yleensä molemmista vanhemmistaan, joten jos äiti mollaa isää tai päinvastoin lapsi kärsii.
lapsille ei, mutta eikö ystävät ole sitä varten, et ku on paha olla niin saa purkaa? näin meillä ainakin ystävien kesken...

Mielestän on todella alhaista haukkua miestään lastensa aikana. Näille lapsille isä on kuitenkin rakas, eivätkä pienet lapset osaa suodattaa tai 'ymmärtää oikein' mitä äiti tarkoittaa. Lapsen mieltä kun jäävät nii ihmeelliset asiat kalvamaan. Itseäni ottaa todella paljon päähän, kun ystäväni solvaa lastensa isää, ex-miestään alvariinsa lapsilleen! Huh. Ja aivan typeristä asioista.

Ei lasten kuulu kuunnella vanhempien riitoja ja haukkumisia!!! missään nimessä! (mä oon saanu tarpeeks olla vanhempieni välikätenä ja se on hirveintä mitä voi olla, ja jättää aina arpia lapseen.)

Ystävälle toki kannattaa puhua, on hyvä että sellaisia ystäviä on, jotka myös HALUAA kuunnella ja yrittää auttaa ja tukea!

Mutta miten olis ehdottaa ystävällesi, että menee vaikka ammattiauttajan puheille (Jos asiat tuntuu liian vaikeilta sinusta) ja että hän KESKUSTELISI miehensä kanssa! Asiathan eivät muutu mitenkään jos ystäväsi vain haukkuu miestänsä muille, ellei sitten ystävälläsi ole itsensä kanssa ongelmia, mitkä hän vain yrittää purkaa tällä tavalla.... ?

...Kaikki riippuu niin tilanteesta. Jota et välttämättä itsekään tiedä tarkaan, mutta kannattaa ottaa asiat puheeksi ystäväsi kanssa!

Yhteistyössä