Tuntuu ettei suhde toimi

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla on tunne, ettei suhteeni poikaystäväni kanssa toimi. Olemme olleet yhdessä n. 2v ja molemmat 30v. Riitelemme päivittäin, molemmilla runsasta ahdistusta sekä miehellä masennusta. Useaan otteeseen olen pyytänyt häntä menemään kaverinsa luokse ison riidan päätteeksi ja niin hän on mennyt. Aina vain isojenkin riitojen jälkeen jatkamme, mutta en tiedä jaksaako tällaista pitkään.

Käytämme myös joskus alkoholia ja silloin riitelemme aika rajustikin. Ahdistuksen ja masennuksen kanssa se on hyvin huono yhdistelmä, mutta nyt olemme päättäneet ettemme alkoon enää koske.

Silti tuntuu, ettei suhde välttämättä enää pitkään toimi ja saa hyvin surulliseksi. Kokemuksia?

Miksi haluatte olla yhdessä? Mikä suhteessanne on positiivistä?

Mulla ja miehellä oli suhteen ensivuosilla kertakaikkisen karmeita riitoja. Riita riidalta asiat kuitenkin selvitettiin seuraavien päivien aikana puhumalla ja luomalla "sääntöjä" jotka aikaansaivat sen ettei samoista asioista tarvinnut riidellä uudelleen. Ja hiljalleen tilanne rauhoittui.

En todellakaan vaihtaisi tuota toiseen nyt kun ollaan oltu viitisentoista vuotta kimpassa!

vierailija
Jos tuntuu siltä että suhde ei toimi noin lyhyenkään yhdessäolon jälkeen ei sitä kannata jatkaa. On luotettava intuitioon ja se nostaa juuri niitä tärkeitä kysymyksiä kuten tätäkö minä haluan elämältäni ja parisuhteeltani.
On turhaa tuhlata elämäänsä huonossa suhteessa ja uskallettava irrottautua.

vierailija
Kivuliaalta vaikuttaa aapeen elämä. Onko pakko asua yhdessä, jos pari vahvistaa toistensa ongelmia?
Luen hömppäkirjaa, jossa kuvataan eri ikäisten naisten yksityiselämää. Seuraavasta luvusta selviää jatkaako rouva avioliittoaan seksiriippuvaisen miehen kanssa, joka perheen lomamatkalla yllätettiin naapurin rouvan sängystä. Petetty nainen odottaa neljättä lastaan. Kirja on aikoinaan ollut bestseller, ja on mehukkaasti kirjoitettu. Ikävistäkin asioista voi tehdä viihdettä, ja hauskuttaa lukijoitaan.
Minulla oli aikoinaan periaate, että se on kerrasta poikki olipa mikä tilanne tahansa. Kaiken muun ikävän siedin, mutta en rysän päältä kiinnijäämistä.

Yhteistyössä