Tuntuu ettei aika riitä mihinkään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Lapset 1,5 v ja 3v. Molemmat ovat päivisin 9h päiväkodissa, iltaisin on aina kotitöitä ja koirien lenkitystä ja pitää omat hevoset ratsastaa yms, kun kaikki on tehty niin kello onkin jo kahdeksan. Ja sama taas seuraavana päivänä. Huomennakin pitäisi lähteä koiran astutusreissulle ja sunnuntaina on taas ainoa päivä milloin voidaan olla koko perhe yhdessä. TUntuu vain ettei enää jaksa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22247727:
Oisko sulla mahdollista jäädä hoitovapaalle?

Ei. Olen vasta saanut yritykseni toimimaan ja tuottamaan, joten ei ole kovin kannattavaa nyt jäädä hoitovapaalle... Niin itsekästä kun se onkin mutta nyt jos taas jään kotiin niin siihen jää haaveet tästä työstä.

[QUOTE="minä";22247735]Ei. Olen vasta saanut yritykseni toimimaan ja tuottamaan, joten ei ole kovin kannattavaa nyt jäädä hoitovapaalle... Niin itsekästä kun se onkin mutta nyt jos taas jään kotiin niin siihen jää haaveet tästä työstä.[/QUOTE]
Hmm...hankala tilanne. Auttaisiko viikkosiivooja yhtään?

[QUOTE="popp";22247743]Liittyykö se työ nimenomaan niihin hevosiin, vai voisiko niistä nipistää yhtään aikaa, etenkin, kun niitä näkyy olevan enemmän kuin yksi?[/QUOTE]

Ei liity.

[QUOTE="minä";22247744]No se kyllä. Pitää pistää harkintaan.[/QUOTE]
Olen kuullut, että ei tule edes kohtuuttoman kalliiksi, koska sen voi laittaa kotitalousvähennyksenä verotukseen.

No tuossa onkin monta syytä siihen, miksi itse olen valinnut hoitovapaan. Saan viettää lasten kanssa päivät ja harrastaa illat. Huonoa omatuntoa ei tarvitse potea mistään. Kun lapset ovat kotihoidossa, voimme koko perhe valvoa vähän pidempään iltaisin ja siten mieskin saa viettää lasten kanssa arki-iltaisin aikaa. Aamulla voidaan nukkua pitkään kun ei ole kiirettä mihinkään. Pakollisia menoja on hyvin vähän.

Mun mielestä tää on harvinaislaatuinen tilaisuus "downshiftingiin" ja aion sen hyödyntää.

No ihan turha valittaa ajan puutetta, kun itse olet valinnut lapset, vaativan työn ja vielä 2 aikaa vievää harrastusta. Luovu jostakin(hevoset, koira tai työ) ja saat aikaa lisää!

[QUOTE="vieras";22247797]No ihan turha valittaa ajan puutetta, kun itse olet valinnut lapset, vaativan työn ja vielä 2 aikaa vievää harrastusta. Luovu jostakin(hevoset, koira tai työ) ja saat aikaa lisää![/QUOTE]

Näinhän se taitaa olla, kun suoraan sanoo. Ei kenelläkään aika riitä ihmeisiin, itselläni ei riittäisi lähellekään tuohon kuvioon, jota ap pystyy pyörittämään. Toisaalta meitä on monenlaista ajankäyttäjää, sehän on selvä :) Mutta aika ei enene, joten tekemistä on vähennettävä.

Ne on valintoja. Mulla on lapsia puolet enemmän, hevosia omassa pihassa tästä viikonlopusta alkaen 9. Ja myös oma firma.

Niin kauan, kun lapset on pieniä, pidän omat hevoseni ihan vaan "perusharrastuksena", ilman tavoitteellista kisaamista ja valmentautumista.
Samoin koira on olemassa seurana ja vahtina, ilman vakavia tavoitteita.

Sekä elukat, että lapset hoidetaan silti hyvin ja tosissaan, mutta ilman suurempaa stressiä ja isoja suunnitelmia.

Jos et mistään halua kokonaan luopua, voisiko jotain tehdä kevyemmin, ei niin täysillä? Voiko koirista pitää näyttely-/siitoslomaa, voiko hevosilla kisata vähän harvemmin tai vähemmän vaativia luokkia...?

Voiko jostain järjestää rahalla tai vastapalveluksilla apua itselleen?

Järjestele, mieti koko kuvio ihan alusta uusiksi. Pohdi, mikä kaikki on ihan tosissaan tärkeää.
Kyllä se siitä.

Minustakin on aivan turha valittaa! Itse olet juttusi valinnut! Sinun, jos jonkun pitäisi tietää, että jos hankkii edes yhden hevosen, niin olet sen kanssa samantien naimisissa. Sinä olet valinnut, että ne heppasi ovat sinulle näköjään niin tärkeitä, että koko perhe jää monesta paitsi niiden takia. Ymmärrän kyllä, että varmaan ne jotain iloakin tuo, mutta jostain on karsittava. Olet itse siis valinnut antaa noin paljon aikaa hevosillesi ja mille ikinä muulle. Ilman niitä hevosia olisi se elämä niin paljon rennompaa. Ne eivät edes ole osa tuottavaa yritystoimintaasi, vaan enemmänkin syövät sitä.

Kerroit että,et itse voi jäädä hoitovapaalle,mutta voisiko miehesi jäädä?Helpottaisko se teidän arkea?
Mutta,elämä on valintoja täynnä,jostakin on joskus luovuttava,vaikka vain väliaiksesti!

Yhteistyössä