Tuntuu, että ne joilla monta pientä lasta, eivät vahdi lapsiaan kunnola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Sehän on itsestään selvää, että jos äidillä on useampi pieni lapsi, niin ei hän voi antaa jokaisella jakamatonta huomiotaan, ei voi kulkea taaperonsa perässä kuin varjo samaan tapaan miten yhden pienen lapsen äiti voi.
Mutta en mä kyllä ole havainnut että näiden perheiden lapsilla olisi jatkuvasti joku paikka kipsissä tai tikkejä jossain päin kroppaa, eli onnistuu se vahtiminen silti. Ainoat aina pää auki olevat lapset jotka tiedän ovat itse asiassa ainokaisia - epäilemättä juuri siitä syystä, että heillä on aina pää auki :D

Valitettavasti minäkin olen tavannut äitejä joilla jokaisella vähintään kolme lasta ja äidit eivät katso yhdenkään lapsen perään vaan jakamaton huomio keskittyy kahden muun äidin kanssa juoruamiseen.Samaan aikaan pieni alle vuodenikäinen kulkee yksinään kenenkään vahtimatta ympäri leikkihuonetta ja työntää pieniä legoja ym.suuhunsa joita me muut äidit sitten otamme pois ettei lapsi tukehdu.Valehtelematta lapsi oli puoli tuntia ilman valvontaa ja äitiä ei pystynyt paikallistamaan tarkkailemalla koska hän ei ilmaissut millään tavalla että kyseessä oli hänen lapsensa.Homma olisi jatkunut pitempäänkin mutta juoruaminen keskeytyi kaikkien yhteiseen leikkihetkeen.Jolloin sitten paljastui kuka lapsen äiti oli.Tuossa tilanteessa ei hyvällä tahdollakaan olisi voinut kuvata tilannetta niin että äiti ei ehtinyt juuri silloin muilta lapsilta hoitamaan tätä kaikkein pienintä.Täysin eri asia on se jos ei hetkellisesti ehdi johonkin väliin pienen lapsen tekemisissä,mikä on ihan ymmärrettävää jos on monta lasta hoidettavana.Mikäli tuo tilanne tuosta olisi vielä yhtään venynyt olisin käynyt hiljaa sanomassa vetäjälle että puuttuu asiaan ja kysyy kenen pikkuinen tämä on.

Yhteistyössä