Tuntuu, että apua hyväksikäytetään..

DevilishDream

Aktiivinen jäsen
10.10.2007
1 114
0
36
Olen auttanut tässä kesästä saakka erästä tuttavaperhettä, joilla asiat huonosti. Rahat vähissä ja vaikea tilanne. Lainaan rahaa kun tarvitsevat, ovat maksaneet takaisin kyllä. Olen antanut ostaa tililleni tavaraa Elokselta, maksvat takaisin kyllä varmasti tammikuussa(annoin itse maksuaikaa siihen asti ja tiedän että maksavat). Olen ottanut lapsia hoitoon, auttanut siivoamaan, antanut lasteni vanhoja vaatteita, ruokaa, mattoja yms heile. Haluan auttaa, mutta tuntuu välillä että on ruvettu pitämään itsestäänselvyytenä. Multa saa rahaa lainaksi, siihen turvautuvat. Mulle voi tuoda lapsn hoitoon. Multa saa vanhoja vaatteita(jotka kuin uusia) Miten pääsen ereoon tästä? En jaksaisi enää kun mieskin jo valittaa kun kokoajan lainaan. Ja lisäksi tämä nainen on todella tympeä välillä mulle, vaikka olen ainoa joka heitä on auttanut. On hänkin mua auttanut, antanut autokyytejä yms. kattonu joskus lapsia ja lainannu rahaa, mutta tuntuu nyt että menee tosi epäsuhtaisesti asiat. Ei enää ole autellut mua yhtään niin paljon, mutta silti mun pitää olla valmis auttamaan häntä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Mulle on käynyt aika vastaavast imuutaman kerran :| :/
Mä en päässyt siitä eroon muutoin kuin sanomalla ei, ei ,ei ja ei. Jonka seurauksena olin sitten itsekäs, empatiakyvytön, omahyväinen ja pihi kusipää |O
Samoin mulle. :kieh: Se ärsyttää kun sitä apua aletaan pitää itsestäänselvyytenä. Eli itse voi huoletta olla ostamatta esim lääkkeitä (särkylääkkeitä tai yskänlääkettä jne) kun jättää sen varaan että joku hyväuskoinen antaa niitä tarpeentullen. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Se ärsyttää kun sitä apua aletaan pitää itsestäänselvyytenä. Eli itse voi huoletta olla ostamatta esim lääkkeitä (särkylääkkeitä tai yskänlääkettä jne) kun jättää sen varaan että joku hyväuskoinen antaa niitä tarpeentullen. :kieh:

Juu, ja käydä kampaajalla, ostella itselle uusia vaatteita jotka ei ole välttämättömiä vaan ostosyy on se että ne näytti kivoilta ja shoppailureissun yhteydessä voi vielä laittaa rahaa ulkona syömiseen ja "muutamaan" siideriin kun kyllähän joku muu ostaa sitten lapselle ruokaa :kieh: |O

Se ärsyttää kun sitä apua aletaan pitää itsestäänselvyytenä. Eli itse voi huoletta olla ostamatta esim lääkkeitä (särkylääkkeitä tai yskänlääkettä jne) kun jättää sen varaan että joku hyväuskoinen antaa niitä tarpeentullen. :kieh:

Juu, ja käydä kampaajalla, ostella itselle uusia vaatteita jotka ei ole välttämättömiä vaan ostosyy on se että ne näytti kivoilta ja shoppailureissun yhteydessä voi vielä laittaa rahaa ulkona syömiseen ja "muutamaan" siideriin kun kyllähän joku muu ostaa sitten lapselle ruokaa :kieh: |O
Niinpä just. Se on kumma miten raha riittää omiin( turhiin) tarpeisiin, mutta lapsen ruokaan ja välttämättömiin tarvikkeisiin ei. Lapselle ei esim tarvi ostaa talvikenkiä, kyllä se pärjää liian pienillä kumppareilla niin kauan että joku alkaa sääliä lasta, ja ostaa hälle kengät. :snotty:

Niinpä just. Se on kumma miten raha riittää omiin( turhiin) tarpeisiin, mutta lapsen ruokaan ja välttämättömiin tarvikkeisiin ei. Lapselle ei esim tarvi ostaa talvikenkiä, kyllä se pärjää liian pienillä kumppareilla niin kauan että joku alkaa sääliä lasta, ja ostaa hälle kengät. :snotty:

Niih... kaupastakaan ei voi ostaa hedelmiä tai vihanneksia koska ne on kalliita, mitä sitä terveellisyydestä. Mutta muutaman oluen ja suklaalevyn ostaminen itselle ei maksa mitään... |O

Mua niin ärsyttää sellaiset tyypit.

Niih... kaupastakaan ei voi ostaa hedelmiä tai vihanneksia koska ne on kalliita, mitä sitä terveellisyydestä. Mutta muutaman oluen ja suklaalevyn ostaminen itselle ei maksa mitään... |O

Mua niin ärsyttää sellaiset tyypit.
Kulta, meillä ei nyt ole varaa ostaa banaaneja. :whistle: Samalla ostoskärryissä tököttää "mäyräkoira", mutta siitähän ei sovi tinkiä. :snotty:

-Ote elävästä elämästä-

Kokemusta on juuri tuosta, että ei ole varaa ostaa ruokaa itelleen(lapsille kyllä), mutta on varaa ostaa tupakkaa. Sitten käydään oven takana kysymässä olisiko antaa ruokaa kun niin kova nälkä. :headwall:

... te ihmiset asutte? En oo koskaan törmänny aikuisiin joiden tarvitsee jatkuvasti lainata rahaa, ostattaa lasten vaatteet muilla ja saada ruokaa tarjottuna nälkään.

Yhteistyössä