tuntipalkat silloin joskus ennen..

tuon nälkäpalkka ketjun kun kuin, tuli vaan mieleen noi omat tuntiapalkat aikoinaan :LOL:

"paras" oli puuhamaan kesätyöstä saatu 18mk/tunti :kieh:
(tosin silloin opiskelijana ei menny siitä veroa, mut silti..)

mitäs pohjanoteerauksia muilla on? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
4 markkaa tunti sillon 1970-luvun puolivälissä :)
:eek: :LOL: :ashamed:

:xmas:
Älä naura, vajaa 750 markkaa kuussa brutto oli kuule 14 veelle iso raha.
:LOL: nauran mä silti :D

mut joo, onhan se nuorelle iso raha, samoin tuo minkä mä tienasin 16v 1988 kesällä, jäihän siitä ihan kivasti rahaa käteen :D nykyään ku joku tarjois töitä 3? tuntipalkalla, ni pissaisin housuuni nauraessani :ashamed:

Nuonna 2000 sain harjoittelijapalkkaa jotain 25mk/tunti ja sitten kun se nnousi jossainvaiheessa 32mk njiin meinasin seota sukkiini ja olin niiinn rikas :D Muta niin, silloin asuin vieläkotona... nyt joku 6e/h niin on ihan pilipalipalkkaa...

Nalletar
Mä sain juuri valmistuneena lähihoitajana kahdeksan vuotta sitten palkkaa 7000mk/kk. Olin tosin ohjaajan nimikkeellä eli mulle maksettiin hiukan vähemmän kun hoitajalle. Nykysin lähihoitajan palkka on n.1700e ja uskosin ettei se ohjaajan palkka varmaan satasta pienempi ole. Että on jos noin vertaa niin hoitajan palkkakin on noussut huimasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Mut paljonkos makso maitolitra ja paketti reissumiestä sillon vuonna -88 esim... :ashamed:
sillo mitään reissumiestä ollu ja maitokin haettiin suoraa navetasta.. :saint:

eiku siis..en kyllä muista, mut samassa suhteessahan ne hinnat on noussu, ei ruoka silloinkaan palkkoihin nähden halpaa ollu..

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Mä sain 6700mk/kk palkkaa 17-vuotiaana ja se tuntui hyvältä palkalta, mulla oli tosi rikas olo :LOL:
No sä et sit vielä kovin vanha voi olla, kun mä oon tolla palkalla tehny tosi pitkää ja vielä huonommalla erikoissairaanhoitajan töitä!! Nyt vasta euron aikaan palkka tuplaantunu eli mennään reilussa 2000 eurossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä sain juuri valmistuneena lähihoitajana kahdeksan vuotta sitten palkkaa 7000mk/kk. Olin tosin ohjaajan nimikkeellä eli mulle maksettiin hiukan vähemmän kun hoitajalle. Nykysin lähihoitajan palkka on n.1700e ja uskosin ettei se ohjaajan palkka varmaan satasta pienempi ole. Että on jos noin vertaa niin hoitajan palkkakin on noussut huimasti.
joo ja inflaatio sen kun kiihtyy... aika monista prosenteista puhutaan 10 vuoden sisään!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Mä sain 6700mk/kk palkkaa 17-vuotiaana ja se tuntui hyvältä palkalta, mulla oli tosi rikas olo :LOL:
No sä et sit vielä kovin vanha voi olla, kun mä oon tolla palkalla tehny tosi pitkää ja vielä huonommalla erikoissairaanhoitajan töitä!! Nyt vasta euron aikaan palkka tuplaantunu eli mennään reilussa 2000 eurossa :)
No on siitä melkein 10 vuotta...

joanna harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
tuon nälkäpalkka ketjun kun kuin, tuli vaan mieleen noi omat tuntiapalkat aikoinaan :LOL:

"paras" oli puuhamaan kesätyöstä saatu 18mk/tunti :kieh:
(tosin silloin opiskelijana ei menny siitä veroa, mut silti..)

mitäs pohjanoteerauksia muilla on? :D
mulla oli kaverit puuhamaassa n.20?/h palkalla ja itse olin jäätelökioskissa 30?/h palkalla... vähänkö mulla oli olevinaan hyvä palkka. Ja vuosi taisi olla -96

Alkuperäinen kirjoittaja joanna harmaana:
mulla oli kaverit puuhamaassa n.20?/h palkalla ja itse olin jäätelökioskissa 30?/h palkalla... vähänkö mulla oli olevinaan hyvä palkka. Ja vuosi taisi olla -96
Ohoh, kyllä miekin 20 EURON palkalla lähtisin tekemään melkein mitä tahansa :D *anteeksi, oli ihan pakko!!!*

Ite aloitin 7 mk/h tekemään kesätöitä joskus 10-11-vuotiaana. Tosin sitä ennen saatiin 0,10 penniä/kärpänen kun oltiin kärpäsjahdissa kesäisin erään ravintolan keittiössä.

Yhteistyössä