tuntemuksia käynnistymisestä?

  • Viestiketjun aloittaja tammimamma
  • Ensimmäinen viesti
tammimamma
olisi kiva tietää minkälaisia olo tiloja/tuntemuksia muilla on ollut kun synnytys on lähtenyt käyntiin.
itsellä jo aika tukalat oltavat. viikon päästä laskettu aika ja tosiaan puristaa ja ahdistaa joka suunnasta.
tänään huomasin josko olis limatulppa irtoamassa mutta en niin varma. haaroväliin painaa varsinkin kun kävelee. kivuliaita supistuksia ei ole tullut yhtään mutta senkin edestä maha piukeena vähän väliä.
jo toivoisin syntyvän.
 
ii harmaana
Näin jälkeenpäin ajateltuna olin päivää ennen synnytystä jotenkin levoton ja ruoka maistui tosi hyvin!
Muita oireita en ainakaan huomannut vaan supistelut sitten kertoivat että nyt alkaa tapahtumaan.
Jännä juttu mutta mua ei raskauden aikana supistellut ollenkaan ennen synnytystä. Menikin hetki ennenkuin tajusin että nämähän ovat supistuksia! =)
 
Mulla ei ollut oikeastaan mitään ihmeempää, oli vaans ellainen yleinen kypsyminen raskaanaoloon. Synnytystä edeltävänä iltana sain kyllä hullun energiapuuskan ja lähdin koiran kanssa lenkkeilemään läheistä mäkeä ylös ja alas käynnistääkseni synnytyksen. No, en tiedä oliko sattumaa, mutta vauva sitten syntyi seuraavana aamuna. :)
 
Mulla oli sellanen erikoisen energinen olo... Päätimpä siinä lähteä viellä shoppailemaan kun voimiakin jostain kumman syystä oli lisää tullut... Siinä ostoksia tehdessä alkoi sitten vaan supistaa.. Ostoksien tekoa jatkoin ja muutaman tunnin päästä kodin kautta sairaalaan....

Tosin sairaalassa viellä 20h ähkimistä ja puhkimista... :LOL: :LOL:
 
On ollut joka kerta ihan normaali olo vielä nukkumaan mennessä (lapsemme on jokainen syntynyt aamulla). Kolme ensimmäistä synnytystä alkoi kamalalla alaselkäkivulla ja tämä neljäs tooosi pitkällä ja kipeällä supistuksella, jonka jälkeen tuli vähän lapsivettä.
 

Yhteistyössä