Tuntemattoman naisen puhelu

• Viestiketjun aloittaja Emäntä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nelliskukko:
Nussitaanpa vähän pilkkua, miten tämä "tuntematon nainen" osasi ylipäätään sulle soittaa? Jäi vaivaamaan....
Numeroni löytyy numerotiedostelusta. Kaippa hän osasi sinne soittaa ja kysyä.
Muotoilin vähän tökerösti, siis ihmettelen lähinnä sitä, että mistä tämä sinulle tuntematon nainen osasi juuri sinulle soittaa ja keventää mieltään!?

Mä olisin itse niin ihmeissäni, jos mun miehen veljen joku yhden yön hoito soittaisi mulle ja keventäisi mieltään tuolla tavoin, varmaan kohteliaasti toivottelisin hyvää jatkoa ja sulkisin puhelimen :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pari asiaa mua hämmästyttää:

Kuuntelit puhelua PARI TUNTIA??? Miksi ihmeessä? Minä olisin kohteliaasti sanonut, että todella upea uutinen: odotan innolla isän tunnustusta tai dna-testin vahvistusta väitteelle. Ennen sitä en aiheesta lähes ulkopuolisena ala keskustella.
Olisin toki kertonut, että lapsi on tervetullut serkkuaan tapaamaan ja että haluan heidän tutustuvan.

Taloudelliselle avulle olisin nauranut p**kaisesti.
Tämä mahdollinen lankoni lapsi on ainoa mahdollisuus meidän lapsillemme saada serkku. Minun siskoni on kuollut nuorena ilamn lapsia ja miheni anoalla veljellä ei ole aikaisempia lapsia. Minulla on kuitenkin 29 serkkua, jotka kaikki tunnen erittäin hyvin ja läheisesti. Haluaisin lapsilleni edes se yhden serkun, äiti sitten millainen hyväsä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Taloudelliselle avulle olisin nauranut p**kaisesti.
Ehkäpä tämä ap. on sinua sivistyneempi, tai korrektimpi asioidensa hoidossa ja käsittelyssä muutenkin.
Eli sinulta voi kuka tahansa saan-lapsen-sukulaisesi/miehesi-sukulaisen-kanssa -tyyppi tulla kinuamaan taloudellista apua ja se on ihan ok?!

Millä tavoin olet tällaisessa tilanteessa korrekti ja eritoten: miksi? Eikö ihmisestä kerro aika paljon se, että hän pystyy tekemään noin?
Kuulostaa ihmiseltä, joka ei ymmärrä sanoja, vaikka niitä tehostettaisiin kilometrillä rautalankaa, joten miksi vaivautua edes yrittämään.

ap
Nussitaanpa vähän pilkkua, miten tämä "tuntematon nainen" osasi ylipäätään sulle soittaa? Jäi vaivaamaan....
Numeroni löytyy numerotiedostelusta. Kaippa hän osasi sinne soittaa ja kysyä.
Muotoilin vähän tökerösti, siis ihmettelen lähinnä sitä, että mistä tämä sinulle tuntematon nainen osasi juuri sinulle soittaa ja keventää mieltään!?

Mä olisin itse niin ihmeissäni, jos mun miehen veljen joku yhden yön hoito soittaisi mulle ja keventäisi mieltään tuolla tavoin, varmaan kohteliaasti toivottelisin hyvää jatkoa ja sulkisin puhelimen :D
Jaa-a, enpä tiedä. Kuukausi sitten tämä nainen oli kirjoittanut appivanhemmilleni pitkän kirjeen, missä oli keronut odottavansa heille lapsenlasta. Appi oli melkein saanut sydänkohtauksen.

Millä tavoin olet tällaisessa tilanteessa korrekti ja eritoten: miksi?
Ymmärrän entistä paremmin että joudut kysymään, ja eritoten penäämään motivaatiotakin. En nyt kuitenkaan jaksa alkaa tällaisia asioita ns. vääntämään rautalangasta. Ehkä joskus toiste.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Ja mistäs kukaan voi olla varma että lapsen isä on ap:n lanko? Nainen jostain tuntee lankomiehen ja kuvittelee hänen perivän paljonkin joten eikö ole näppärää väittää lpsen olevan hänen? voihan olla että lapselle löytyy ihan toinen isä kun käy ilmi ettei lapselle ole tiedossa isoa perintöä :whistle:
Kuulostaa jotenkin niin rahastukselta tuo :/ eikä se kyllä muutenkaan ole kenenkään muun kuin lapsen isän velvollisuus antaa taloudellista apua. Mä unohtaisin koko ihmisen :(
En tietenkään voi tietää ennen DNA-testiä onko syntyvä lapsi minun lasteni serkku, mutta jos on, haluaisin että lapseni tuntevat hänet.

Tämä odottava nainen kuitenkin teki selväksi että ilman talaudellista tukea emme saa lasta tavata. Miten ihmeessä suhtaudun tällaiseen?

vieras
Millä tavoin olet tällaisessa tilanteessa korrekti ja eritoten: miksi?
Ymmärrän entistä paremmin että joudut kysymään, ja eritoten penäämään motivaatiotakin. En nyt kuitenkaan jaksa alkaa tällaisia asioita ns. vääntämään rautalangasta. Ehkä joskus toiste.
Ikävä kyllä minun ymmärrykseni yli menee se, että äidin on ok soittaa tulevan lapsensa isänpuoleisille sukulaisille ja kertoa odottavansa taloudellista apua.
On ok soittaa ja kertoa, että serkku on tulossa ajankohtana x, mutta että se yhdistetään rahaan... Ei todellakaan ole minulle ok juttu.

Eli ei, minä en osaisi olla korrekti, jos tällaisen puhelun saisin. En osaisi, ja en pysty ymmärtämään, miksi pitäisikään.

Mutta älä vaan ala vääntää rautalangasta, en ole asiasta niin kiinnostunut.

Tämä odottava nainen kuitenkin teki selväksi että ilman talaudellista tukea emme saa lasta tavata. Miten ihmeessä suhtaudun tällaiseen?
Sivusta minun on helppo heittää, että suhtaudu siten kuten kiristämiseen yleensäkin suhtaudutaan.

ap
Sivusta minun on helppo heittää, että suhtaudu siten kuten kiristämiseen yleensäkin suhtaudutaan.
No, periaatteessa olen kassasi samaa mieltä. Mutta kuitenkin haluaisin lasteni tuntevan mahdollisen serkkunsa. Olin oikeasti hemmetin iloinen kun tämä nainen kertoi odottavansa lasta langolleni. Tympäsee pirusti että hän veti rahan ja perinnöt peliin mukaan.

Helpointa olisi, jos tuollaisesta vaateesta ja lapsen välikappaleena käyttämisestä olisi mustaa valkoisella, niin sen jälkeen asia olisi teille helpompi. Tietysti nainen voi yritää kiistää senkin, mutta silti.

... Olin oikeasti hemmetin iloinen kun tämä nainen kertoi odottavansa lasta langolleni. Tympäsee pirusti että hän veti rahan ja perinnöt peliin mukaan.
Ja siis langollako ei tule olemaan mitään valtaa mahdollisen lapsensa suhteen? On se epatasa-arvoinen tämä isän asema.

Ja mistäs kukaan voi olla varma että lapsen isä on ap:n lanko? Nainen jostain tuntee lankomiehen ja kuvittelee hänen perivän paljonkin joten eikö ole näppärää väittää lpsen olevan hänen? voihan olla että lapselle löytyy ihan toinen isä kun käy ilmi ettei lapselle ole tiedossa isoa perintöä :whistle:
Kuulostaa jotenkin niin rahastukselta tuo :/ eikä se kyllä muutenkaan ole kenenkään muun kuin lapsen isän velvollisuus antaa taloudellista apua. Mä unohtaisin koko ihmisen :(
En tietenkään voi tietää ennen DNA-testiä onko syntyvä lapsi minun lasteni serkku, mutta jos on, haluaisin että lapseni tuntevat hänet.

Ymmärrän sua hyvin, että haluaisit että lapsesi saisivat tutustua serkkuunsa. Mäkin olen aina luullut että meidän lapsilla ei ole serkkuja lainkaan, kunnes kuulin että velipuolellani on lapsia. Tosin itse olen tavannut tämän velipuoleni ekaa kertaa reilu vuosi sitten... Olen iloinen että lapset saivat sittenkin serkkuja, mutta vaikea ajatella "vierasta ihmistä" kovin läheisenä sukulaisena :ashamed:

Oletko ajatellut sitä että mahtaako miehesi veli olla kiinnostunut lapsesta lainkaan jos se on hänen. Jos hän aikoo pitää lapseensa yhteyttä, niin onhan se mahdollista että lapsesi tutustuvat serkkuunsa sitä kautta? Mä en ehkä kuitenkaan tuollaiselle kiristykselle lämpiäisi :/

ap

Ymmärrän sua hyvin, että haluaisit että lapsesi saisivat tutustua serkkuunsa. Mäkin olen aina luullut että meidän lapsilla ei ole serkkuja lainkaan, kunnes kuulin että velipuolellani on lapsia. Tosin itse olen tavannut tämän velipuoleni ekaa kertaa reilu vuosi sitten... Olen iloinen että lapset saivat sittenkin serkkuja, mutta vaikea ajatella "vierasta ihmistä" kovin läheisenä sukulaisena :ashamed:

Oletko ajatellut sitä että mahtaako miehesi veli olla kiinnostunut lapsesta lainkaan jos se on hänen. Jos hän aikoo pitää lapseensa yhteyttä, niin onhan se mahdollista että lapsesi tutustuvat serkkuunsa sitä kautta? Mä en ehkä kuitenkaan tuollaiselle kiristykselle lämpiäisi :/
Lanko ei ole mitenkään kiinnostunut lapsesta, ikävä kyllä. Soitin hänelle ja keskustelimme asiasta, enkä edes kehtaa kirjoittaa hänen kommenttejaan lapsen äidistä tänne.

Kiristykseen en tosiaankaan aio suostua, mutta miten ilmaisen asian tälle äidille, jotta hän ei estä meitä tuntemasta lasta?

Yhteistyössä