Tuntematon potilas, Arttu Viskari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sairaan huono. Niin paska, ettei sille voi ku nauraa. Ei se osaa ees laulaa!
Jos nyt muistan oikein mistä biisistä puhutaan... Kerran kuullut.

Viimeksi muokattu:
Minust Tuntemattoman Potilaan sanoitus on aivan ihana! Arttu kertonee siinä papastaan, jolla alkaa muisti heittää kotonaan ja sitten sekoilee vanhainkodissa, toivoisi kuolevansa ja sit kuoleekin. Minust ihan mielettömän ihana biisi, meinaa tulla itku, kun sen kuulee, koska mun molemmat pappani oli kokeneet sodan, kuolivat molemmat sit sodan jälkeen aivan liian nuorina, toinen alle 60 v ja toinen 70 v.

En oikeestaan Arttu Wiskarista tykkää, mutta täytyy sanoa, että sanoitukset koskettaa. Oma vaarini on tuossa tilanteessa :'( Alzheimer, nyt myös fyysisesti pitää kaikessa avustaa, joskus on kirkkaampia hetkiä, muttei enemmän se elää Karjalassa.

koskettavan jokaista joka työskentelee/työskennellyt vanhusten kanssa tai kohdannut lähipiirissään vastaavaa.
Sanat niin koskettavia ja niin totta, että lauluääni jää sivuseikaksi, vaikka pidän siitäkin.

Ajoin kun kuulin Tuntemattoman potilaan ekaa kertaa. Melkein piti pysähtyä tien sivuun, kun paruin silmät vetisenä vaikka kuinka pitkään. Tuli ihan mieleeni oma isoisäni, joka oli kokenut sodan ja oli jo valmis lähtemään.

[QUOTE="vieras";24395115]Mitä radiokanavaa te oikein kuuntelette, kun jatkuvasti joku tätä täällä hehkuttaa, eikä mun korvaan ole kyllä osunut kertaakaan.[/QUOTE]

Novaa

Mulla kans tulee tippa linssiin siitä biisistä. Työkaverini kun kuuli sen ensimmäisen kerran töissä, ja totesi aina vähän väliä, kuinka osuvat sanat ovatkaan -hän hoitaa alzhaimerin tautia sairastavaa sukulaistaan.

[QUOTE="vieras";24395115]Mitä radiokanavaa te oikein kuuntelette, kun jatkuvasti joku tätä täällä hehkuttaa, eikä mun korvaan ole kyllä osunut kertaakaan.[/QUOTE]

Eilenkin soi niin NRJ:llä kuin Voicellakin. YLEX soittanut jo kauan.

Tarina kokonaisuutena on koskettava ja NIIIIN totta monen muistisairaan kohdalla. Sanoitus on ehkä liiankin simppeli, koska jossain vaiheessa se alkaa ärsyttämään.

Yhteistyössä