Tuntematon kuvasi lasta luvatta bussipysäkillä

17.12.2004
478
0
16
Tällainen kirjoitus oli paikallislehdessä:

TUNTEMATON KUVASI LASTANI LUVATTA BUSSIPYSÄKILLÄ

Olin tyttärieni kanssa kauppakeskus xxx bussipysäkillä 9.elokuuta klo 11.15. Irrotin hetkeksi silmäni lapsistani, jotka seisoivat selkäni takana. Samalla sekunnilla pysäkillä ollut mies otti kännykkäkameralla kuvan seitsemänvuotiaasta tytöstäni. Kysyin asiasta, ja sain vastaukseksi "en mitään", jolloin kysyin, mitä tyttäreni oli havainnut. Kirkkain silmin hän vastasi, että "mies otti kuvan musta"!

Käskin miestä poistamaan kuvan kännykästä. Häen ei tehnyt asian eteen mitään, vaan nousi kanssamme samaan bussiin. Erittäin säikähtäneenä aloin huutaa ja pyysin apua muilta matkustajilta. Kukaan ei katsonut velvollisuudekseen auttaa. Koitin estää miestä pääsemästä bussista ulos, mutta hän onnistui siinä seuraavan pysäkin kohdalla.

Soitin heti hätäkeskukseen, josta kehotettiin menemään poliisille rikosilmoituksen tekoon.
Poliisilaitoksella ei otettu ilmoitusta vastaan, koska mitään rikosta ei ole tapahtunut. Kuvaaminen yleisillä paikoilla on sallittua.
Laki siis turvaa kaiken maailman pedofiileille oikeuden kuvata lapsia, ja miksi ei muitakin ulkopuolisia, kunhan sitä ei tehdä "lain kieltämissä" paikoissa. Niihin eivät kuulu esimerkiksi tavallinen pihakatu, bussipysäkki tai leikkipuisto.
Miten voi olla mahdollista, että alaikäistä lasta saa kuvata kuka tahansa ilman vanhemman lupaa?

Kukaan äiti tai isä ei halua, että heidän lapsensa kuuluu jonkun yksityisiin "kokoelmiin", vaikka kuvaa ei missään julkaistaisikaan.
Koulut alkavat, ja jokaisen pitäisi saada lähettää lapsensa turvallisesti matkaan. Toivon, että vanhemmat kertoisivat tapauksestamme lapsilleen ja varoittaisivat heitä. Hoidetaan me aikuiset asia kuntoon, kun kerran laki ei meitä tässä asiassa auta.

*nimimerkki*
------------------------------
huh, olipas iso homma kirjoittaa toi alkuperäinen lehtikirjoitus sana sanalta! Sitä ei löytynyt lehden nettiversiosta, joten kirjoitin sen itse tänne.

Viimeksi muokattu:
Tuon voisi katsoa jo pieneksi rikokseksi:Haitanteko yleisellä paikalla.
"Koitin estää miestä pääsemästä bussista ulos, mutta hän onnistui siinä seuraavan pysäkin kohdalla."

olisitko samaa mieltä jos kyseessä olisi oma lapsesi? Miksi joku tuntematon ukko ottaisi vaivihkaa kuvan 7-vuotiaasta?? Pedofiili ilmiselvästi. Ties minkälaisia salaa otettuja valokuvia "arkistossaan".

loppujen lopuksi se olisi aivan sama. joku saattaa kuvata lastani millon vaan kun ollaan ihmisten ilmoilla. se on ihmisen oikeus. minä en sitä voi estää. kuka tahansa pedofiili on saattanut kuolata lapsiani kun olemme kesällä käyneet uimassa. se on oksettavaa ja ällöttävää, mutta asialle ei voi mitään. ei se lastani vahingoita jos joku saatanan pervo runkkaa kuvasta. kunhan pitää näppinsä erossa lapsista!

No höh. Jos kirjoittajan lapsella oli vaikka kaunis takki ja halus näyttää kotona et ostettaisko meikänkin vilmalle tollanen takki. Ihmiset on hysteerisiä. Jos mun lasta ois kuvattu oisin saattanu kysyä et miks, mut en mä tollasta älämölöä ois nostanu. Siitähän voi joutua syytteeseen kun estää matkansa maksanutta (kai) poistumasta bussista.

kumpa olisin ollu samassa bussissa! olisin varmaan ite ottanu kännykän pois ja poistanut kuvan, ties kuinka monen lapsen kuvia siellä on! jumalauta mitä porukkaa!! jos mies ei kerran ottanut kuvaa, olisi hän hyvin voinut edes kohteliaisuudesta näyttää ettei mitään väärää ole tehnyt. jos minua epäiltäisi moisesta, olisin oitis rauhoitellut hätääntynyttä äitiä! suututtaa kun en ollut sua auttamassa, et tosiaan ylireagoinut. tee ihmeessä nyt joku valitus tosta! ei ketään saa helvetti kuvata luvatta!! varsinkaan lapsia! toivottavasti et törmää kuvaan missään huonossa yhteydessä!

kumpa olisin ollu samassa bussissa! olisin varmaan ite ottanu kännykän pois ja poistanut kuvan, ties kuinka monen lapsen kuvia siellä on! jumalauta mitä porukkaa!! jos mies ei kerran ottanut kuvaa, olisi hän hyvin voinut edes kohteliaisuudesta näyttää ettei mitään väärää ole tehnyt. jos minua epäiltäisi moisesta, olisin oitis rauhoitellut hätääntynyttä äitiä! suututtaa kun en ollut sua auttamassa, et tosiaan ylireagoinut. tee ihmeessä nyt joku valitus tosta! ei ketään saa helvetti kuvata luvatta!! varsinkaan lapsia! toivottavasti et törmää kuvaan missään huonossa yhteydessä!
Se olisi rikos jos olisit kännyn ottanut pois .Kyllä saa kuvata yleisellä paikalla

[QUOTE="minä";21892902]Mutta jos ei olekaan niin sinä syyllistyt nyt rikokseen kun väität pedofiiliksi.Pitäisi olla tietoa jos alkaa syyttelemään.[/QUOTE]

OLETKO IHAN TERVE??????????? OLENKO MAININNUT JONKUN HENKILÖN NIMELTÄ PEDOFIILIKSI???? Ihan uskomattomia noi teidän kommentit!!

[QUOTE="minä";21892910]Se olisi rikos jos olisit kännyn ottanut pois .Kyllä saa kuvata yleisellä paikalla[/QUOTE]

no olisin ottanut sen riskin, ja maksanut sakon, kunhan kuva olisi poissa!. mies olisi varmasti näyttäny puhelimen jos ei ole mitään salattavaa.

No niin se vaan on, että mitään rikosta ei tapahtunut.

Vai että vielä oikein hätäkeskukseen... Eipä tarvitse ihmetellä miksi sinne ei hätätilanteissa pääse läpi.

tajuatko ap, että joka kerta kun lapsesi kanssa ihmisten ilmoilla olet, joku saattaa kytätä himoitsevasti, tai vaikka ottaa kuvia? etkä sinä edes tiedä siitä! mitä vitun väliä, kunhan eivät tule häiritsemään.

Voi vittu ei voi muuta sanoa. Ja sit tällasia sekopäitä liikkuu meidän keskuudessa. Tuleeko mieleen esim, että kamerapuhelimissa on joissakin linssi kummallakin puolella, joten vaikka ois näyttänyt et se ottaa kuvaa tytöstä niin on voinut ottaa vaikka ittestään. Huhhuh...

Yhteistyössä