tunteista puhuminen tai kehuminen palstalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
mietiskeli äsken tuossa noita torstain aikaisia luukusta lukaaliin ketjuja joissa iso osa tykkäsi iitan perheestä ja heidän uudistuneesta kodistaan. minä en ollenkaan epäile etteikö ihmiset olisi ollut asiassa vilpittömiä, minä ainakin olin. ihmettelen vain että jos kehuu jotakuta tai jotain niin heti se luetellaan nuoleskeluksi ym erikoiseksi. kommenttia tuli siitäkin että kukaan voi oikeasti tuntea mitään niin vierasta ihmistä kohtaan et kyynelehtii.

minä en voi puhua muista mut itse olen herkkä.. todella tunteikas ihminen eikä minulle itselleni ole lainkaan tavatonta itkeä itselleni vieraiden ihmisten puolesta tai olla iloinen ja onnellinen vieraiden puolesta, voin jopa tunteä ärtymystä ja pettymystä minulle vieraan ihmisen elämässä sattuneista asioista. se että myötäelän ei tarkoita sitä että nuoleskele, oli sit kyse hyvästä tai pahasta.. jos joku asia ei kosketa minua mitenkään niin harvoin minulla on sellaiseen mitään sanottavaakaan.

olenko minä jotenkin poikkeuksellinen kun kyynelehdin kun nään toisten olevan onnellisia, kun minulle tulee suru jos jonkun lapsi on menehtynyt, kun ärsyynnyn toisten kiusaamisesta tai haukkumisesta??

Täysi peesi kirjoituksellesi!
Ihan samanlaiset fiilikset tuli täälläkin, tosin en muistaakseni ehtinyt kirjoittaa ko. ketjuun mitään. Periaatteessa se ja sama kenen perhe olisi ollut kyseessä, mutta koska perhe ihan aidosti oli hellyttävä, ja täällä perheenjäsen eli äiti palstailee, minusta on vain positiivista, että näin ollen palstalaiset saavat kehunsa ja kommenttinsa sanotuksi.

Ei kehuja tässä maailmassa ole liikaa, päin vastoin.

Muakin ihmetyttää, miksi helvetissä muita ei saisi kehua, toisten ilosta tai surusta liikuttua, onnistumisista iloita jne. Haukkuako aina pitäisi? Eräiden mielestä ilmeisesti. Ei vaan nääs mikään ole vissiin heille koskaan hyvä, mutta sen vuoksi jätänkin marisijoitten mielipiteet omaan arvoonsa, enkä anna sellaisen hidastaa yhtään.

Et ole poikkeuksellinen.

Mullekin tulee usein kyyneleet silmiin tai ihan itkukin jos luen esim. palstalaisen lapsen kuolemasta. Sisun enkelivauvaa vollotin viimeeksi :(

Ja se on tosiaan kumma juttu, että täällä ei saisi olla samaa mieltä tai tykätä esim. jonkun sisustuksesta, hiuksista, lasten nimistä. Se on muka mustien keskenäistä perseennuolemista. Mutta se, että sanoo jotain vähemmän imartelevaa edellämainituista asioista on olevinaan vaan oman mielipiteensä ilmaisemista (vaikka mielipiteensä esim. toisen lapsen nimestä voisi ilmaista ilman :x :o :headwall: - hymiöitäkin).

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mietiskeli äsken tuossa noita torstain aikaisia luukusta lukaaliin ketjuja joissa iso osa tykkäsi iitan perheestä ja heidän uudistuneesta kodistaan. minä en ollenkaan epäile etteikö ihmiset olisi ollut asiassa vilpittömiä, minä ainakin olin. ihmettelen vain että jos kehuu jotakuta tai jotain niin heti se luetellaan nuoleskeluksi ym erikoiseksi. kommenttia tuli siitäkin että kukaan voi oikeasti tuntea mitään niin vierasta ihmistä kohtaan et kyynelehtii.

minä en voi puhua muista mut itse olen herkkä.. todella tunteikas ihminen eikä minulle itselleni ole lainkaan tavatonta itkeä itselleni vieraiden ihmisten puolesta tai olla iloinen ja onnellinen vieraiden puolesta, voin jopa tunteä ärtymystä ja pettymystä minulle vieraan ihmisen elämässä sattuneista asioista. se että myötäelän ei tarkoita sitä että nuoleskele, oli sit kyse hyvästä tai pahasta.. jos joku asia ei kosketa minua mitenkään niin harvoin minulla on sellaiseen mitään sanottavaakaan.

olenko minä jotenkin poikkeuksellinen kun kyynelehdin kun nään toisten olevan onnellisia, kun minulle tulee suru jos jonkun lapsi on menehtynyt, kun ärsyynnyn toisten kiusaamisesta tai haukkumisesta??

Et ole. Olen samanlainen
:D

No täällä on toinen herkkä :wave: . :wave:

Ja toisekseen: mä olen täällä ja irl ihan samanlainen, eli kehun kyllä jos on aihetta, turhasta nuoleskelusta en tykkää. Mutta siis mä en ymmärrä miksi tosiaan kehuminen olis nuoleskelua. Kyllä mä kehun ja kiitän ihmisiä luonteestaan ja avustaan, mutta myös pinnallisista asioista kun ulkonäöstä tai asunnon sisustuksesta yms.

Kai me suomalaiset ollaan vaan niin juroja (mukamas) ettei vois sanoa mitään positiivista koskaan. Jos kehut muita olet nuoleskelija ja jos kehut itseäsi niin olet itserakas. Ja jos teet molempia kuten minä, olet itserakas nuoleskelija :D

En nyt yleensä kyynelehdi toisten onnen tai menetysten puolesta, joskus kyllä sitäkin. Mutta lämmin ailahdus menee jos näen jonkun onnellisen jutun tai pistää hiljaiseksi toisen suru. Vaikka periaatteessa olenkin aika kyyninen niin totaaliseksi pessimistiksi en suostu, ei ihmiskunta voi olla niin mätää etteikö ihan vilpitöntä ja pyytentöntä toisten puolesta myötäelämistä ja auttamishalua aina välillä löytyisi. Ja epäoikeudenmukaisuus saa mut aina hermostumaan niin että olen valmis taistoon saakka pienen yksilön puolesta.

Jos aina asennoituu että pettymys tulee, sitä ei saa elämältään kuin pettymystä toisen perään.

Tosin sama juttu pätee myös palstan ulkopuolella.... Erehdypä kehaisemaan jotakuta ihmistä, niin heti ajatellaan, että olet hullu, tyhmä tai vonkaat. Harmillista. Ja jos kerrot, että olet iloinen tai peräti onnellinen, niin kyllä heti lyödään lyttyyn. Tai jos kerrot, että surettaa, niin kyllä joku nauraa paskaisesti ja pilkkaa. En ole ilmeisesti vielä oppinut tavoille.

toisen mietiskelyn sain aikaan autoja pestessä juuri noista nimistä.. :D musta jokainen saa laittaa juuri sellaisen nimen lapselleen kuin kokee sopivaksi. minä en myöskään ymmärrä nimien haukkumista tai juuri näitä hymiöitä :headwall: eikö "ei ole minun mieleen"-aja saman asian? kaikkihan ei tunnetusti voi tykätä ja ajatella samoin, mut kenestäkään ei liene kivaa et omia valintoja tai nimeä tullaan haukkumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Ja toisekseen: mä olen täällä ja irl ihan samanlainen, eli kehun kyllä jos on aihetta, turhasta nuoleskelusta en tykkää. Mutta siis mä en ymmärrä miksi tosiaan kehuminen olis nuoleskelua. Kyllä mä kehun ja kiitän ihmisiä luonteestaan ja avustaan, mutta myös pinnallisista asioista kun ulkonäöstä tai asunnon sisustuksesta yms.

Kai me suomalaiset ollaan vaan niin juroja (mukamas) ettei vois sanoa mitään positiivista koskaan. Jos kehut muita olet nuoleskelija ja jos kehut itseäsi niin olet itserakas. Ja jos teet molempia kuten minä, olet itserakas nuoleskelija :D

Sama täällä. Kehun myös IRL jos koen siihen aihetta. Turhaan en nuoleskele, mutta hyviä tapoja pyrin kuitenkin noudattamaan. Kiitän jos mua autetaan, jne. Ja otan kiitokset vastaan nolostumatta: tänäänkin talutin sokean miehen kaupasta ulos, kun hän ei löytänyt ovelle vaan oli eksynyt pulloautomaateille, ja hän kiitti oikein kauniisti. Hitto mä oon kiltti ihminen :D
Niin ja milloin me Turkilmas nähtäisiin? :saint:

aivan. minäkään en näe tarvetta olla erilainen täällä kuin irl..

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Sama täällä. Kehun myös IRL jos koen siihen aihetta. Turhaan en nuoleskele, mutta hyviä tapoja pyrin kuitenkin noudattamaan. Kiitän jos mua autetaan, jne. Ja otan kiitokset vastaan nolostumatta: tänäänkin talutin sokean miehen kaupasta ulos, kun hän ei löytänyt ovelle vaan oli eksynyt pulloautomaateille, ja hän kiitti oikein kauniisti. Hitto mä oon kiltti ihminen :D

No sanos muuta! Pitää varmaan ihan oikeesti sopia treffit. Kun nuo turkulaistapaamiset ei osu yksiin. Sun täytyy nyt ehdottaa jotain kun mulle periaatteessa sopii miten vaan ja mikä vaan
=)

No sanos muuta! Pitää varmaan ihan oikeesti sopia treffit. Kun nuo turkulaistapaamiset ei osu yksiin. Sun täytyy nyt ehdottaa jotain kun mulle periaatteessa sopii miten vaan ja mikä vaan
=)

Saaksä liikkua :D? Vai vieläkö olet levossa?
*suunnittelee treffejä*

Mulle on aivan sama mitä joku minua oikeasti tuntematon ihminen musta ajattelee joidenkin palstakirjoittelujen vuoksi :/

Jos katson henkilökohtaisesti aiheelliseksi vastata johonkin, niin multa tulee MUN mielipide. Aivan yksi lysti mitä muut siitä ajattelee :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mulle on aivan sama mitä joku minua oikeasti tuntematon ihminen musta ajattelee joidenkin palstakirjoittelujen vuoksi :/

Jos katson henkilökohtaisesti aiheelliseksi vastata johonkin, niin multa tulee MUN mielipide. Aivan yksi lysti mitä muut siitä ajattelee :laugh:

Mutta onko sun mielipide esim. toisten lasten nimistä "hyi hitto, onks toi muka nimi? :o :$ :x " vai "aika erikoinen, ei ihan mun makuuni mutta pääasia että te tykkäätte"?
Oman mielipiteensähän jokainen täällä kertoo, mutta kun sen voi esittää monella tavalla, sitenkin ettei tahallaan loukkaa toista.

Mutta onko sun mielipide esim. toisten lasten nimistä "hyi hitto, onks toi muka nimi? :o :$ :x " vai "aika erikoinen, ei ihan mun makuuni mutta pääasia että te tykkäätte"?
Oman mielipiteensähän jokainen täällä kertoo, mutta kun sen voi esittää monella tavalla, sitenkin ettei tahallaan loukkaa toista.

Kyllä mä luulen että monikin ottaa ehkä pahasti mun mielipiteet, mutta koskaan en ala lynkkaamaan ketään ja pysyn erossa ketjuista joissa ihan suoraan sellainen fiilis on. Mutta jos vaikka mielipidettä kysytään johonkin esim.nimeen ja jos tunnen erityistä inhoa sitä nimeä kohtaan, kerron sen, ihan siitä syystä että sitä inhoan. Mutta sitäpä silloin on kysyttykin, mielipidettä.

Tuntuu että monta kertaa täälläkin ketjun aloittaja kysyy mielipidettä (ei siis että kehukaa mua nyt, vaan oikeasti mielipidettä muilta) ja kun eriävä mielipide tulee, niin joukolla lynkataan se :laugh:

pitääkö eriävä mielipide aina sanoa sit niin kärkkäästi, jopa rumasti (eikä tämä ollut vain sulle vaan kaikille)? eikä tarvitse välittää kuinka se vaikuttaa muihin? sanooko joku kasvotusten toiselle " hyi vittu mikä nimi" "kamala akka".. ei sen väliä vaik toinen purskahtais itkuun kun se on vaan esittäjän mielipide?

Tuntuu että monta kertaa täälläkin ketjun aloittaja kysyy mielipidettä (ei siis että kehukaa mua nyt, vaan oikeasti mielipidettä muilta) ja kun eriävä mielipide tulee, niin joukolla lynkataan se :laugh:

Tuotakin on kyllä palstalla nähty :D
Kysytään mielipiteitä ja ideoita, ja kun niitä alkaa tulla (ihan ystävällisessä hengessä siis) niin ketjun aloittaja lynkkaa joka ikisen ehdotuksen samantien :laugh: ja haukkuu kaikki vastaajat. Eli halusikin vain peesailua omalle tilanteelleen/ajatukselleen, eikä mielipiteitä tai ideoita. Hassua =)

pitääkö eriävä mielipide aina sanoa sit niin kärkkäästi, jopa rumasti (eikä tämä ollut vain sulle vaan kaikille)? eikä tarvitse välittää kuinka se vaikuttaa muihin? sanooko joku kasvotusten toiselle " hyi vittu mikä nimi" "kamala akka".. ei sen väliä vaik toinen purskahtais itkuun kun se on vaan esittäjän mielipide?

No ei toki. Vaikea vaan näin virtuaalimaailmassa tietää ketä loukkaa mikäkin :/

totta tuokin.. joskus vaan tuntuu et tahallaan loukataan ja mitä pahemmin niin sen parempi. oli tää miten netti maailma hyvänsä niin kyllä minä olen joskus saanut itkun tulemaan jonkun loukkaavan kommentin takia. ehkä on joo oma vika kun oon tänne kirjoittanut, mut mulle netti on henkireikä, paikka purkaa itseään ja löytää seuraa silloinkin kun puhelimen päähän ei ystävää saa.

totta tuokin.. joskus vaan tuntuu et tahallaan loukataan ja mitä pahemmin niin sen parempi. oli tää miten netti maailma hyvänsä niin kyllä minä olen joskus saanut itkun tulemaan jonkun loukkaavan kommentin takia. ehkä on joo oma vika kun oon tänne kirjoittanut, mut mulle netti on henkireikä, paikka purkaa itseään ja löytää seuraa silloinkin kun puhelimen päähän ei ystävää saa.

Niinhän se on. En usko että vilkasta seuraelämää viettävä edes tulisi näille palstoille.. Mutta oikeasti ei kannata niin kauheasti pohtia virtuaalipersoonien kirjoituksia, niitä kun on todellakin niin moneen lähtöön. Ja aika paljon varmaan jokaisen mielialastakin kiinni mitä täällä möläyttelee :D

Ja muoksmuoks, piti vielä sanoa, että mä en henk.kohtaisesti taho saada KETÄÄN itkemään tai surisemaan tieten tahtoen :|

Niinhän se on. En usko että vilkasta seuraelämää viettävä edes tulisi näille palstoille.. Mutta oikeasti ei kannata niin kauheasti pohtia virtuaalipersoonien kirjoituksia, niitä kun on todellakin niin moneen lähtöön. Ja aika paljon varmaan jokaisen mielialastakin kiinni mitä täällä möläyttelee :D

Ja muoksmuoks, piti vielä sanoa, että mä en henk.kohtaisesti taho saada KETÄÄN itkemään tai surisemaan tieten tahtoen :|

ei varmaankaan..

Minä olen ainakin monta kertaa ollut ihan :o kun ihmiset on loukkaantuneet mun jutuista. Joskus on tullut itku itselläkin, että miten voi niin väärin ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ti Anna:
Minä olen ainakin monta kertaa ollut ihan :o kun ihmiset on loukkaantuneet mun jutuista. Joskus on tullut itku itselläkin, että miten voi niin väärin ymmärtää.

väärinkäsitykset on asia erikseen, mut tarkoitan ihan tällaista suoraa tahallista loukkaamista (esim "ei ihme että ukkos petti ja jätti kun oot noin läski jne)..

Yhteistyössä